2025-02-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta. Jag tror kriget har tagit hårt på Zelenskys egna välbefinnande så en avgång är sannolik, när freden är säkrad. Inga konstigheter.

Nu blir det semester/pension i hemlandet (israel)

Uppdraget slutfört, 3 miljoner döda och ukraina kan fyllas upp med MENA pack,
Citera
2025-02-23, 20:17
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om ett fredsavtal skrivs under och Ryssland drar sig tillbaka ser jag inget konstigt med att han avgår, men först när ryssarna är ute ur landet.

Ukraina är i krig och under krig sker inga val. Kriget kan inte ta slut förrän ryssarna är borta.
Dags att inse: Ryssland kommer inte att dra sig tillbaka. De kan fortsätta kriga tills dess att det inte längre finns något Ukraina kvar. Zelensky har redan förklarats irrelevant jämte EU i förhandlingarna. Att clownen gör diverse utspel om att hoppa av tåget här beror mest på han att inte vill sluta som Ngo Dinh Diem.
Citera
2025-02-23, 20:17
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Trump fredspris, tom för att vara på FB är det stört! 0 % sannolikhet.

Vem och vilka ska stå för säkerhetsgarantierna?! Ukraina natomedlem?!

Måste säga att Z har storkuksmentalitet jmf med Putin och Trump!

Ja var säger ni Putinister! Ukraina i Nato? Nu blev det väl ändå inte vad ni tänkt! 🤣🤣🤣🤣🤣

Jag har inget övers för Ryssland eller Putin, det ideala vore ju om de slängdes ut eller aldrig invaderade men det är inte realistiskt. Jag vill det ska bli fred, säkert 1 miljon soldater har dött och fronten har knappt rört sig på över 2 år, helt meningslöst, och utifrån de förutsättningar som finns, är detta bästa lösningen för alla.
Jag kan förstå om man är misantrop och vill världen ska förintas i ett kärnvapenkrig så anser man att kriget ska fortsätta och gå in med natotrupp och slänga ut ryssarna.

Varför skulle han inte få fredspriset om han ordnade freden i Ukraina efter bara 1 mån på posten?
Senast redigerad av slemhog 2025-02-23 kl. 20:21.
Citera
2025-02-23, 20:20
Medlem
Vindpinads avatar
Om Zelensky avgår kommer han även lämna landet tror jag. Antingen drar han till USA (New York) eller till Israel. Jag tror inte han bryr sig ett dugg om Ukraina.
Citera
2025-02-23, 20:22
Medlem
Sperssons avatar
Ta det lugnt nu, alla vänsterblivna.
Trump kommer att fixa fred i Ukraina, precis som utlovat.
Låt Elon Musk sköta snacket.
Citera
2025-02-23, 20:24
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Du ljuger kring artikel 5.
Man måste bistå varandra på bästa sätt! *PUNKT*

"The Article 5 wording is vague. It states that an attack against one member “shall be considered an attack against them all.” What is quoted less often is that each member state only has an obligation to take “such action as it deems necessary, including the use of armed force.”"

https://cepa.org/article/willfully-vague-why-natos-article-5-is-so-misunderstood/

Så om USA blir angripet så anser jag att vi ska gå ihop med Finland och skicka flera miljarder toapappersrullar till USA.
För då har vi hjälpt USA i sin kris.
Trump sa att europa får agera fredsbevarande i ukraina men artikel 5 gäller inte. Därmed har den upphört. Men du vet naturligtvis bättre än USAs president vad som gäller?
Citera
2025-02-23, 20:26
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det vet man väl först när det blir läge att åberopa artikel 5.
Är du efterbliven?
Snarare du som är.
Trump sa ordagrant att europa får agera fredsbevarande i ukraina men artikel 5 gäller inte.

Men precis som jag skrev till han ovan så kan du naturligtvis det här bättre än USAs president?
Citera
2025-02-23, 20:29
Medlem
Tydligen så kan inte val hållas enligt grundlagen eftersom krigslagar råder.
Antagligen så vill Ryssland att det står i fredsavtalet att Ukraina omedelbart håller omval när Ukraina skriver på avtalet.
Citera
2025-02-23, 20:30
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
En del i dealen, att han får komma tillbaka i rysk TV.

Man måste vara så otroligt verklighetsfrånvänd om man tror något liknande detta att jag finner det svårt att du skulle kunna ha ett fungerande jobb, förhållande eller något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ta det lugnt nu, alla vänsterblivna.
Trump kommer att fixa fred i Ukraina, precis som utlovat.
Låt Elon Musk sköta snacket.

Ännu en från begåvningsreserven som har noll koll på hur sådana här saker går till och snarare tror att det är som att kränga en bil. Varför frågar du inte dig varför Trump gör allt Putin ber honom om ? Hade det varit vem som helst förutom Trump/Elon så hade ni klarat av den minimala nivån av kritisk tänkande som krävs för att se situationen för vad den är.

Taktiskt sett från Zelenskyj är det ett smart drag. Om man nu är diktator , skulle han någonsin erbjuda sig detta ?
Dock är ju allt redan hjärndött från start, att ens behöva återupprepa det här "Ryssland startade inte kriget och Zelenskyj är en diktator"-idiotin är ett tecken på hur mycket makt USA har över situationen i Ukraina, tyvärr.
Citera
2025-02-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Trump sa att europa får agera fredsbevarande i ukraina men artikel 5 gäller inte. Därmed har den upphört. Men du vet naturligtvis bättre än USAs president vad som gäller?

Du tror på allvar att USAs nickedocka till president kan bestämma över NATO?

Du tror inte att Kongressen (dvs Senaten och Representanthuset) har en hel del inflytande?
Citera
2025-02-23, 20:37
Medlem
Varför vurmar så många om att Ukraina ska bli medlem i både NATO och EU? Det är ett skräpland som vi för 10 år sen föraktade i Europa. Vi har redan Rumänien och Bulgarien i EU, det räcker!
Citera
2025-02-23, 20:38
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Du tror på allvar att USAs nickedocka till president kan bestämma över NATO?

Du tror inte att Kongressen (dvs Senaten och Representanthuset) har en hel del inflytande?
Aha, så du ser inte vilken makt han har i dagsläget.

Presidenten bestämmer över insatser i 60 dagar och antagligen vetorätt mot andra instanser.

Du har helt enkelt inte koll på läget och bara häver ur dig floskler.

vi vet ännu inte vad han menar med att artikel 5 gäller inte, eller om nato ens finns.

Han har för avsikt att spara 40% av militären över 4 år. Allt skall med säkerhet sparas i europa då sydostasien har full prioritet.

Vi vet faktiskt inte vad som gäller i nuläget. Men det vet naturligtvis inte du som bara sitter och gissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in