2025-02-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nix. Vet inte vem det är heller.

De har ju aldrig fattat vad det innebär att åka på fjällsemester eftersom de bara hängde på innergården vid skollov som barn.
Kulturkrock de luxe, men de verkar gilla det.
Frågan är hur fan de ska klara sina respektive sträckor nästa vecka

Jo.. de skall ju åka en bra bit var (ca 2 mil?). Kommer bli jobbigt och faktiskt starkt om de klarar det.

Själv hade jag länge en dröm om att åka Vasaloppet en gång, framförallt som barn när jag faktiskt kunde åka. Men sedan blev det utförsåkning några år och när jag försökte åka längd igen var det omöjligt. De breda träskidorna fanns inte längre och att hålla balansen på de smala plastskidorna var omöjligt. Tror inte folk fattar hur jäkla svårt det är att åka längdskidor, när man skall lära från grunden som vuxen.
Citera
2025-02-23, 15:36
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Johan Olsson 2013.
Var det Jacob Hård som kommenterade?

Jonas Karlsson och Per Elofsson om jag minns rätt
Citera
2025-02-23, 15:36
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
2:a säsongen i rad.. Hon är i en klar negativ trend. Hon tar bara plats nu från de yngre. Stafetter kan många åka.
Som Hanna körde igår kan inte många köra, men vill du slänga bort den medaljen så får du väl göra det
Citera
2025-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teobald Thor
Johan Olsson 2013.
Var det Jacob Hård som kommenterade?

Om inte jag minns fel så kommenterade Jonas Karlsson..och kanske Per Elofsson som expertkommentator.

Fel igen..
Citera
2025-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Som Hanna körde igår kan inte många köra, men vill du slänga bort den medaljen så får du väl göra det
Ja minnet hos vissa är både kortvarigt och selektivt.
Citera
2025-02-23, 15:40
Medlem
Citat:

Vi kommer att ta massor med medaljer med Sara,AKH, Ella och Elvira. Hanna sabbade en medalj i mixedstafetten..Ella skulle kört..
Citera
2025-02-23, 15:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo.. de skall ju åka en bra bit var (ca 2 mil?). Kommer bli jobbigt och faktiskt starkt om de klarar det.

Själv hade jag länge en dröm om att åka Vasaloppet en gång, framförallt som barn när jag faktiskt kunde åka. Men sedan blev det utförsåkning några år och när jag försökte åka längd igen var det omöjligt. De breda träskidorna fanns inte längre och att hålla balansen på de smala plastskidorna var omöjligt. Tror inte folk fattar hur jäkla svårt det är att åka längdskidor, när man skall lära från grunden som vuxen.

Ja det är mycket svårare både tekniskt och balansmässigt än alpin skidåkning. Men jag tar mig fram hjälpligt och accepterar ett lägre tempo.
Trots hur herrarnas VM sett ut så hoppas jag ändå på lite svensk skräll snart 🥳
Citera
2025-02-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja minnet hos vissa är både kortvarigt och selektivt.

Ja, det verkar så..vissa verkar redan glömt att hon var med och sabba en säker medalj i mixedstafett.
Citera
2025-02-23, 15:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja hon hade nog en skön känsla på startlinjen idag, efter gårdagen. Trist att hon råkade ut för fall och trasigt gevär när hon äntligen hade ett grymt lopp i ryggen.
Citera
2025-02-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Ja, det verkar så..vissa verkar redan glömt att hon var med och sabba en säker medalj i mixedstafett.
Och vissa har glömt AKHs straffrundor i stafett.
Citera
2025-02-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och vissa har glömt AKHs straffrundor i stafett.

Alla gör straffrundor i början..för de bästa så blir det färre och färre med åren..

Fast för Hanna återkommer de med jämna mellanrum.

Därför behöver Sverige höja lägstanivån. Sedan behövs alltid någon reserv..
Senast redigerad av Ferrytale 2025-02-23 kl. 15:54.
Citera
2025-02-23, 15:53
Medlem
perry2s avatar
Kan Ponsi skjuta 18 träff eller bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in