2025-02-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Skatteverket bör väl intressera sig för att få in sina pengar
SKVs uppdrag är att se till att skattepliktiga juridiska personer på ett korrekt sätt deklarerar sina skattemässiga åtaganden. Det gäller skatt på inkomster, men även arbetsgivaravgifter och moms.
Jag ser en lång rad frågetecken runt dumpen media groups hantering av ovan nämnda. Det är främst baserat på hur de uppger att de bedriver sin verksamhet, samt på information från utomstående.
Det är naturligtvis påpekat för SKV. Nästa på listan är arbetsmiljöverket. Det finns också viss fog för FK att titta på hur mycket SN arbetar, trots sjukskrivning. Självklart under förursättning att hon ansökt om sjukpenning.
Citera
2025-02-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
SKVs uppdrag är att se till att skattepliktiga juridiska personer på ett korrekt sätt deklarerar sina skattemässiga åtaganden. Det gäller skatt på inkomster, men även arbetsgivaravgifter och moms.
Jag ser en lång rad frågetecken runt dumpen media groups hantering av ovan nämnda. Det är främst baserat på hur de uppger att de bedriver sin verksamhet, samt på information från utomstående.
Det är naturligtvis påpekat för SKV. Nästa på listan är arbetsmiljöverket. Det finns också viss fog för FK att titta på hur mycket SN arbetar, trots sjukskrivning. Självklart under förursättning att hon ansökt om sjukpenning.

Eftersom dumpen inte har några anställda så är dom inte skyldiga att betala ut arbetsgivaravgifter då det enbart är Sara och Patrik som tar ut lön
Citera
2025-02-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Eftersom dumpen inte har några anställda så är dom inte skyldiga att betala ut arbetsgivaravgifter då det enbart är Sara och Patrik som tar ut lön
Det är den linjen dumpen har valt ja. Det finns gott om uttalanden från fiskare att de jobbar upp mot heltid åt Dumpen Media Group och då finns det god grund för att se över huruvida de ska anses vara anställda eller inte.
Citera
2025-02-23, 10:51
Medlem
Citat:
Du menar att dom betalar ut lön till två personer men har inga anställda…just det.
Citera
2025-02-23, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är den linjen dumpen har valt ja. Det finns gott om uttalanden från fiskare att de jobbar upp mot heltid åt Dumpen Media Group och då finns det god grund för att se över huruvida de ska anses vara anställda eller inte.

Eftersom deras volontärer inte bär upp någon lön så finns det ingen anledning att dom ska betala ut några arbetsgivaravgifter
Om jag förstått det rätt så ska arbetsgivaravgifter betalas ut till volontärer som bär ersättning för 1000 kr eller mer och detta uppfyller inte dumpen
Citera
2025-02-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Du menar att dom betalar ut lön till två personer men har inga anställda…just det.

Utöver Sara och Patrik såklart men det tänkte jag var underförstått
Citera
2025-02-23, 11:52
Avslutad
Citat:

Vad menar du?

Citat:
Dumpen Media Group AB är ett aktiebolag som ska bedriva journalisikverksamhet, ävensom försäljning och marknadsföring av reklamartiklar och utöva därmed förenlig verksamhet. Dumpen Media Group AB har 2 anställda och gjorde ett resultat på 277 KSEK med omsättning 3 168 KSEK under 2023.

https://www.bolagsfakta.se/5568529258-Dumpen_Media_Group_AB
Citera
2025-02-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vad menar du?

https://www.bolagsfakta.se/5568529258-Dumpen_Media_Group_AB

Dom enda anställda är Sara och Patrik, dom som driver företaget för dom är dom skyldiga att betala sk egenavgifter vilket jag förutsätter att dom gör

Som jag nämnt tidigare så menade jag naturligtvis att dom inte har några anställda utöver Sara och Patrik vilket jag trodde var underförstått men tydligen inte
Senast redigerad av Bertil87 2025-02-23 kl. 12:01.
Citera
2025-02-23, 12:06
Avslutad
Citat:
Dom enda anställda är Sara och Patrik, dom som driver företaget för dom är dom skyldiga att betala sk egenavgifter vilket jag förutsätter att dom gör

Som jag nämnt tidigare så menade jag naturligtvis att dom inte har några anställda utöver Sara och Patrik vilket jag trodde var underförstått men tydligen inte

Sara är ju inte med på papper i firman så där får dom väl vackert betala arbetsgivaravgift?

Nu är hon väl sjukskriven så man mjölkar ju F-kassan, pengar som kunde gått till utsatta barn men går till cigg och oxfilé åt henne istället.

Från länken.

Citat:
Verklig huvudman
Namn Jan Niklas Patrik Sjöberg
Kontrollerar 100%

Intressant att dumpen är så skygga från att betala skatt, arbetsgivaravgift istället för egenavgift ger ju mer pengar till staten, pengar som finansierar vård/skola osv till utsatta barn.
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-02-23 kl. 12:16.
Citera
2025-02-23, 12:34
Medlem
Citat:

https://www.bokio.se/ordlista-for-foretagare/egenavgifter/
Egenavgifter enskild firma

Den som har aktiebolag är antingen anställd och där med får lön och då skall arbetsgivaravgift betalas.
Den som har aktiebolag men inte jobbar i den verksamheten tar ut en aktieutdelning eller vinstutdelning.

https://www.etc.se/inrikes/dumpen-en-vinstfest-foer-patrik-sjoeberg

Egenavgifter är arbetsgivaravgifter fast för enskild firma som namnet påvisar har man ingen arbetsgivare. Ett AB är en juridisk person och där med är företaget arbetsgivare, men företaget kan inte ta egna beslut.

Sprid inte massa felinformation som om du har super koll.
Du beter dig som du har sjukt god insikt i Dumpen och i Gräv och allt som rör de två.
Hur mycket koll har du egentligen? och hur mycket är bara skit du slänger ur dig för de låter bra?
Citera
2025-02-23, 12:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Självklart är Dumpens fiskande bara representativt för internetrelaterade kontakter med barn. Kvinnliga förövare tenderar dock att främst hitta sina offer bland närstående. Därför är det inget konstigt att praktiskt taget alla gäddor är män.

https://amelia.expressen.se/premium/nar-pedofilen-ar-en-mamma-eller-farmor/
Och var utläser du att kvinnor inte använder internet? För övrigt om det är så att de främst nyttjar närstående, så innebär det att de blir ännu högre traumatiserade.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-02-23 kl. 13:03.
Citera
2025-02-23, 13:06
Medlem
Citat:
Eftersom deras volontärer inte bär upp någon lön så finns det ingen anledning att dom ska betala ut några arbetsgivaravgifter
Om jag förstått det rätt så ska arbetsgivaravgifter betalas ut till volontärer som bär ersättning för 1000 kr eller mer och detta uppfyller inte dumpen
Det finns flera case där gratis arbetskraft bedömts som så att de BORDE haft lön. Då belastas arbetsgivaravg baserat på en schablon, oftast på en minimilön för den typ av arbete som utförs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in