2025-02-22, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Om offret bodde på Öster så är det definitivt en lättnad i de kommunala utgifterna.

Öster har alltid haft status som ett halvt om halvt "sosseekonomiskt utsatt område", och trots idoga försök att rusta och "fräscha upp" området så verkar det inte hjälpa. Alkoholister, pundare, vänsterdrägg och blattar har varit de typiska invånarna. En av de stora punkthusen brann ur 2021 på grund av en anlagd brand, vilket kanske skvallrar lite om områdets problematiska natur. Och så sent som för två veckor sedan brann det igen i ett källarförråd i en annan byggnad i samma område. Det vore kanske till och med bra om hela området faktiskt brann ner, så att något bättre kan byggas i dess ställe.

Den första branden är polisiärt uppklarad och det var en stolle, hade lika väl kunnat hända någon annanstans.
I övrigt överdriver du lite.
Jag har besökt området en del i jobbet och det är inte alls så illa som du beskriver.
Tycker det var stökigare på tidiga 00-talet.
Finns definitivt värre ställen.
Citera
2025-02-22, 04:00
Medlem
Varför går dom inte ut med åldern på BO?
Citera
2025-02-22, 05:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar

Rubrik justerad. Utgången rubrik:

"Misstänkt våldsbrott Gävle 2025-02-21"

/Moderator
Citera
2025-02-22, 07:48
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Varför går dom inte ut med åldern på BO?

Bra fråga, att någon är död är ju inte en sekretessbelagd uppgift på något sätt som jag förstått det. Så jag antar att man kan testa att skriva till Gävle sjukhus eller polisen och begära ut dödsbevis och hänvisa till händelsen via
massmedier. Skatteverket ska också ha dem
Citera
2025-02-22, 08:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g.vorz
Är det Knogis???
Han har väl torskat utomlands?
Citera
2025-02-22, 08:30
Medlem
Schaefers avatar
Vem är nu denne Raminski och vad har han för tillhörighet till dessa avarter?
Bor han i det huset eller blev han goad dit och vem kan man tro vara den som goade isf?
Citera
2025-02-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den här? https://www.gd.se/2018-09-18/det-tuffa-livet-som-arbetslos-blir-radioteater-i-p4-gavleborg-jag-har-aldrig-kant-mig-sa-levande-som -i-skottlossningen/

Ja
Citera
2025-02-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Bor han i det huset eller blev han goad dit och vem kan man tro vara den som goade isf?
Bor på adressen 28åringen i lgh 1103.
Citera
2025-02-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer

Bor på vån 1
Flickvän på vån 7 som tidigare varit med om samma utgång av våldet.
Citera
2025-02-22, 09:19
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pysseltant
Bor på adressen 28åringen i lgh 1103.

Oki ... denna fråga ställdes ngt tidigare i tråden av ngn men jag fortsätter på den.

Dom två svenskar från södra Sverige som häktades med misstanke om "stämpling till mord" kan ju så klart inte ha gjort detta då dom var i förvar och det häktades ju före det initialt en 17åring för grovt vapenbrott och förberedelse till mord också från södra Sverige där senare även en kvinna från Gävle häktades och nu ytterligare en 17åring, och är det då troligt att fler "dödspatruller" redan finns i stan med omnejd och att detta eskalerar än mer och dom två jag nämner först såg ju åklagaren att deras närvaro ev var kopplat till någon pågående utredning?
Citera
2025-02-22, 10:08
Medlem
smileos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Det finns ett konto på Instagram där ena sidan av dem två grupperingarna hänger ut den andra med hånande, provocerande inlägg om personer, samt hot och videos på folk som misshandlas. Har pågått ett par veckor nu.

Länka kontot då?
Citera
2025-02-22, 10:23
Medlem
smileos avatar
https://easyupload.io/myfbn5

https://easyupload.io/8j2ogx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto