2025-02-21, 20:44
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror inte Trump vågar. Det är samma rabblande som alltid. Under förra perioden han satt, så var det ju spänt ett tag mellan honom och "Kim den feta" när bägge parter kastade sk-t på varandra. Stora, närmast domedags-löp på tidningarna.

Well.., jag kan informera tråden om att under denna tid.., så chillade Nato`s generalsekreterare Stoltenberg med att renovera sin kåk. Såg honom själv när han kom i t-shirt och vita målfärgs-fläckar på sina jeans, bärandes gamla plankor. Det var ett "aha" ögonblick..

Skulle det vart kris, så skulle han ha suttit i Bryssel.

Precis håller med. Trump kör gärna dramatisk retorik men han vågar inte lika mycket i praktiken.
Citera
2025-02-21, 20:47
Medlem
Hinner EU rusta upp innan det ryska anfallet kommer?
Citera
2025-02-21, 20:47
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
vet inte vilket intro alla förväntar sig men jag ser kraftig rysk expansion medans ukraina tappar yta.
ryssland har somsagt inte gjort en mobilizering sedan september 2022 och då gjorde man en partial mobilization.
full respekt för ryssland är vad jag förväntar mig annars dimper det ner missiler på gotland och kristersson går dit för en tyst minut.

"I was ordered to lie": A Russian deserter speaks out

https://youtu.be/lk2BXEgIEu0?si=QbLsnk1-fYhIqkaX

Mobilisering pågår och har pågått hela tiden enligt denna ryss och det är bara en av de ryssar som påstår detsamma.

Nyktra till nu! Eller är det propaganda jag sprider?

Varför har du respekt för Ryssland? Pga. missilerna? Bra då vet vi!

Ja, vi har hört denna inledning tidigare så allt går i repris. Vad kommer härnäst? Banderas? Krim har alltid tillhört Ryssland? Ukraina har terroriserat Ryssen i östra Ukraina?
Senast redigerad av CanisMinor 2025-02-21 kl. 20:56.
Citera
2025-02-21, 20:49
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Hinner EU rusta upp innan det ryska anfallet kommer?
Mycket trams nu. Men ja, det hinner vi. Europas samlade militär är starkare än många tror. Finns inte en chans att Ryssland anfaller ett Nato-land. Därför hinner vi. Eftersom det inte kommer ske.
Citera
2025-02-21, 20:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Precis håller med. Trump kör gärna dramatisk retorik men han vågar inte lika mycket i praktiken.

Vi får se vart det lider, förra året så drog ju finansieringen på Usa`s hjälp ut på tiden. Så..

..jag hoppas i sådana fall att Eu kan köpa direkt patriot-missiler för leverans till Ukraina. Det kan inte Eu själva ställa upp med. Jag tror att Trump administrationen skulle ha svårt att säga "nej" till det.
Citera
2025-02-21, 20:52
Medlem
Det är hundratals ryzzka soldater som överlämnar sig, det är oväntat, det är nederlag.

Uppgifterna kommer från "Reporting from Ukraine".

Genombrottet har kommit genom att Ryssland nu är trötta på kriget och inte förmår mobilisera i den takten man förstör sina trupper.

Nu är rätta ögonblicket för Europa att stödja Ukraina som gör jobbet för oss.
Citera
2025-02-21, 20:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vi får se vart det lider, förra året så drog ju finansieringen på Usa`s hjälp ut på tiden. Så..

..jag hoppas i sådana fall att Eu kan köpa direkt patriot-missiler för leverans till Ukraina. Det kan inte Eu själva ställa upp med. Jag tror att Trump administrationen skulle ha svårt att säga "nej" till det.
Den drog ut på tiden för att magarepublikaner obstruerade. Bidrag till Ukraina bestäms av representanthuset. Där är det en stor majoritet för stöd till Ukraina. Detta är inget Trump kan stoppa hur som helst.
Citera
2025-02-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Mycket trams nu. Men ja, det hinner vi. Europas samlade militär är starkare än många tror. Finns inte en chans att Ryssland anfaller ett Nato-land. Därför hinner vi. Eftersom det inte kommer ske.
Men vapenbolagen är ju stretchade och kan inte leverera mer än dom gör.
Citera
2025-02-21, 20:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Den drog ut på tiden för att magarepublikaner obstruerade. Bidrag till Ukraina bestäms av representanthuset. Där är det en stor majoritet för stöd till Ukraina. Detta är inget Trump kan stoppa hur som helst.

Det har du rätt i, det är ett stort stöd för Ukraina i kongressen. Jag tog bara upp ett "worst case scenario".., och hur man (Eu dvs) kan avhjälpa det.
Citera
2025-02-21, 20:58
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Men vapenbolagen är ju stretchade och kan inte leverera mer än dom gör.

Som torpet sa (tror det var hen)... orderböckerna är fulla och det är de även i Rysslands orderböcker. Det är därför man går till fots för att avancera och det går inte speciellt bra!
Citera
2025-02-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Som torpet sa (tror det var hen)... orderböckerna är fulla och det är de även i Rysslands orderböcker. Det är därför man går till fots för att avancera och det går inte speciellt bra!
Frågan var om EU hinner rusta upp.
Citera
2025-02-21, 21:02
Medlem
Bäst orcherna passar sig nu exploderande dildos ha ha fy fan flying dildo med en drönare.

Russia’s “unstoppable war machine” just got wrecked by a rubber dick. Let that sink in. The army that brags about nukes, parades, and “great victories” just got outplayed by a plastic cock.

How symbolic is that? A country built on fragile masculinity, sending wave after wave of meat to die, only to be humiliated by a rubber dick.

https://x.com/banderafella/status/1892737089713680510?t=1MhVMN2t-USVokGTd-l4gg&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in