Citat:
Ursprungligen postat av
Kesolukt
Vi pratar om olika saker. Gränsen för Peth då läkare reagerar är 0.3. Det var det jag utgick ifrån.
Efter 4 veckor är det under 0.3.
Jag tänkte enbart ur det perspektivet.
Men visst har du rätt. Det dröjer längre tills det är runt 0.05
Alla människor har mätbart Peth. Även nykterister får ett värde men såklart väldigt väldigt lågt. Därför man suttit dessa gränser.
ok ja men då förstår jag dig mycket bättre, och håller med dig på 0.3 ska man helt klart vara ren på fyra veckor nästan med marginal, och ja alla människor har runt 0.05 som är minsta värdet man ska ha klart för sig alla levande organismer och livsformer innehåller ju alkohol naturligt med dock väldigt lite som ett hårstrå på en huvud dock , det sa min NA lärare, men jag hade 0.6 för 18 dagar sedan och han vill inte testa mig än för han säger jag inte är ren, men kan återkoppla här när provtillfället var och vad värdet blev, om intresse finnes, kan tillägga att jag hade druckit dagen förej ag lämnade mitt test då det var ett såkallat oannonserat test så någon halv promille kan ha funnits i blodet med, det vet jag inte säkert men det var inget de sa något om varken före eller efter, det finns fö pisstickor som ger utslag för alkohol med numera, har en vän som jobbar på HVB hem han sa jättemånga åker dit så för de vet inte de finns, lite OT men testmetoderna verkar bli flera och användas inom flera områden numera vilket både är bra och dåligt.