Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Jag återger vad jag skrev tidigare.
Du skriver mot bättre vetande.

Nej, jag håller mig till fakta/sanningen/verkligheten vilket som sagt inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig. Om du anser, och har belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du återkomma. Jag har dock inga större förhoppningar om att du kan tillhandahålla svar på några av frågorna.
Citera
2025-02-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja vad kan en ukrainsk kärnvapenklubb ställa till med?

Kanske vi bör ifrågasätta att NATO sprider ut kärnvapen?

Finns det inte ett dammigt ickespridningaavtal någonstans i Washington?

Vilket Ukrainsk "kärnvapenklubb" är det du tänker på???

Vad gäller kärnvapen i verkligheten så är det som bekant den psykotiske dvärgen i kreml och ingen annan ständigt hotar. Hen har även de facto "placerat" kärnvapen i andra länder, har du "missat" det? Borde inte Polen genast föra "preventivt" krig mot vitryssland och putains lydige knähund lukashenko?
https://www.bbc.com/news/world-europe-65932700
Citera
2025-02-21, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Frågan är väl hur länge polisen räcker till.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, jag håller mig till fakta/sanningen/verkligheten vilket som sagt inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig. Om du anser, och har belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du återkomma. Jag har dock inga större förhoppningar om att du kan tillhandahålla svar på några av frågorna.
Även om du inte skulle ha över 40 i IQ kommer du fullständigt ändra uppfattning då du sett filmen jag länkar till nedan:

https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f
Citera
2025-02-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Nej jag anser verkligen inte att Ukraina är bov. Men att det finns orsaker som flertalet är ovilliga att se. Att bara möta hårt mot hårt hjälper inte. Hur många oskyldiga liv ska offras i dessa krig? Det hade varit bättre att förhandla och sen arbeta för förändring utifrån fredliga medel.

Frågan är varför någon skulle intresserad av att förhandla, och än mindre att ingå något avtal, med ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) överhuvudtaget?

(FB) Trump: Ukrainas fel att det blev krig
Citera
2025-02-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ukraina låg på 143 plats år 2021. Ljug inte!!!

Varför yrar du om 2021? NU (2024) ligger Ukraina på plats 105 i "korruptionsligan", under det att det långt mer korrupta ryssland ligger på plats 154. Sluta ljuga.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Varför kan du inte svara på/kommentera något av det anförda? (FB) Trump: Ukrainas fel att det blev krig
Citera
2025-02-21, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Trump vill ju skära 8% i USA försvarsbudget per år framöver. Han har instruerat den fd FOX-medarbetaren Hegseth att göra detta.

Putin spelar Trump som en klarinett. Rätt sjult att man låtit en sådan som Trump att armbåga sig fram till absolut makt i USA.
Usa kan kapa budgeten med 50% och ändå bibehålla exakt samma kvalitet.

I nuläget betalar Pentagon 10.000 dollar för en påse muttrar som kostar 20 dollar i affären. Exakt samma kvalitet och tillverkare.

Oroa dig inte, det är ingen fara på taket. Räkningen hos psykologen för sin TDS är mer bortkastade pengar.
Citera
2025-02-21, 16:07
Medlem
the_creators avatar
Law 3894
https://www.unifr.ch/orthodoxia/de/assets/public/files/Dokumentation/Anderson/LAW%203894%20OF%20UKRAINE.pdf

Helt klart, USA och Ukrainas fel att det blev en special-OP. USA kanske tar och avslutar det i samklang med Ryssland. NPC-tårarna har aldrig varit sötare.
Citera
2025-02-21, 16:21
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Din clown!
Jag gav dig ju två verifierade trovärdiga länkar. Såg du inte dom??
Och som jag skrev, du behöver bara lära dig googla.

Är krigsekonomi tecken på framgång?
Är Rysslands siffror om sin ekonomi trovärdiga?
Citera
2025-02-21, 16:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nazisterna ör ju BEVISLIGEN Ukraina!
Så varför skickade då nassen putin nazistiska styrkor til Ukraina för?
Och en mer komisk sak är att det inte hittat några nazister i Ukraina(Ja, mer än de ryska styrkorna då.)
Citera
2025-02-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Bobbyboy är en knäppgök. Hen skriver inte. Hen kopierar och klistrar samma texter oavbrutet sedan flera år tillbaka. Gå in i hens inläggshistorik så ser du.

Jag förstår att du anser att fakta/sanningen/verkligheten är "knäppgök" då detsamma inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig, men du kanske kan svara på en enkel fråga? Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i fattigdom i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2025-02-21, 16:41
Medlem
Citat:
Nazisterna ör ju BEVISLIGEN Ukraina!

Om "nazister" är ett "problem" så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens f.d. führer, dmitry utkin, som även var bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml (tills hen tog han avdaga), synes ju ha varit "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Den sedermera avpolleterade och nu ”avlidne” oligarken yevgeny prigozhin har erkänt att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen (för att understödja den psykotiske dvärgen i kremls krig i Donbass):
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.reuters.com/world/europe/russias-prigozhin-admits-link-wagner-mercenaries-first-time-2022-09-26/

"Av-nazifieringen" har dock inte funkat så bra som casus belli för den psykotiske dvärgen i kreml så nu har hen tydligen övergått till att landet hen angripit skall "av-sataniseras"... You can't make this shit up...
https://www.thetimes.co.uk/article/desperate-putin-portrays-ukraine-and-the-west-as-satanic-5dsdt66m2

En fråga i sammanhanget är varför ryssland inte har av-sovjetiserats på samma sätt som Tyskland "av-nazifierades" efter andra världskrigets slut (och det tyska folket belades med "kollektiva skuld")? Detsamma borde skett direkt efter ondskans imperiums oundvikliga fall men det är samma nomenklatura som styr idag, med den psykotiske dvärgen i kreml i toppen.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2025-02-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han sa inte att Ukraina startade kriget på egen hand. Poängen i det han sa är att Ukraina är delaktig i att kriget startade pga att Ukraina inte gjorde tillräckligt för att förhandla före invasionen. Detta säger han som svar på att Ukraina klagar på att de inte får vara med i förhandlingarna. Han menar alltså att det har de haft chans att göra tidigare, även före invasionen.

Vad man tycker om det kan man diskutera, men han har inte sagt att Ukraina startade kriget på egen hand.

Varför är det så självklart att Ukraina öht behöver förhandla med Ryssland? Moraliskt, etiskt, logiskt? Det enda ukrainarna vill är att bli lämnade ifred av den där genomkorrupta vidriga, eländiga, grådassiga, urfattiga, deprimerande, vanföreställda översittardiktaturen. Ukraina skall alltså tvingas att förhandla om att Ryssland inte ska attackera dem, massakrera deras infrastruktur, mörda tiotusentals civila, och rakt av stjäla ukrainsk mark. Har man åtminstone en fungerande hjärncell är det uppenbart hur bisarr den premissen är. Ryssland har inte ett jävla skit att göra med hur Ukraina styrs och vem Ukraina väljer att samarbeta med. EU, NATO, månen eller Trinidad och Tobago - det är Ukrainas eget val. Det är fullständigt absurt att det skulle vara naturligt att Ukraina från början skulle behöva "förhandla" för att slippa bli invaderade och mördade av ett grannland. Behöva krypa på knä, lirka och dalta med fullblodspsykopaten Putin? Jävla desinformationsmongon. Jag önskar inget hellre än att Ryssland blir kärnvapenbombat tillbaka till stenåldern (dvs med ryska mått mätt 30 år tillbaka i utvecklingen). Om resten av världen går under på köpet är det värt det. Bara den kortisonstinne, ynklig lille galningen Putin inte vinner.
Senast redigerad av jaggillardisk 2025-02-21 kl. 17:28. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in