Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-21, 15:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Så tillväxt pga krigsekonomi och ryska siffror? Bra, då vet vi hur du mäter Putins framgångar.
Var det kommentaren du fick ur dig då du insåg att argumenten tynat bort och du står med brallorna nere???
Citera
2025-02-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Det gäller att förstå motiven.
Och det gäller att att inte lyssna så naivt när media väljer ut meningar och avstår ifrån att redogöra för de påföljande.

https://www.foxnews.com/video/6369142360112

Bara ett annat sätt att beskriva skitsnack på
Citera
2025-02-21, 15:29
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du är den enda som pratat om att lösa konflikten.

Jag poängterade att separatisterna har krävt att få styra sig själva. Sedan fick de styra sig själva utan att Ukraina blandade sig i. De borde varit nöjda. Istället lät de Ryssland invadera hela Ukraina.

Logiken, varken din eller separatisternas, är inte imponerande.
”Styra sig själva?” Du kanske skulle titta på hur ålänningarna styr sig själva eller hur skottarna styr sig själva så att du fattar innebörden av att styra sig själv.

Du är inget att diskutera med eftersom du inte är seriös. Bye!
Citera
2025-02-21, 15:31
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Var det kommentaren du fick ur dig då du insåg att argumenten tynat bort och du står med brallorna nere???

Nä, det var kommentaren jag fick ur mig när jag insåg att du inte har några argument för Putins framgångssaga.
Citera
2025-02-21, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Här är en fransk dokumentär, Ukraina-revolutionens mörka sida. Inköpt a SVTs dokument utifrån men som stoppades av SVT då den inte passade narrativet och sändes aldrig

https://www.bitchute.com/video/36s9eVr5el3f

https://www.svt.se/kultur/svt-skjuter-upp-visningen-av-ukraina-revolutionens-morka-sida

Har precis sett filmen. Tack än en gång.

Otroligt bra! ALLA borde se denna film, speciellt de som grundlurats av våra politiker, EU och de liberala krafterna i USA.
Och denna regim står vår regering samt oppositionspartier och stödjer!!
I nuläget med över 70 MILJARDER + MASSA VAPEN!!!
Helt djävla sjukt!!
Sverige har bannemig blivit en sann diktatur!
Man borde skicka filmen till samtliga politiker i landet!
INGEN med någorlunda IQ kan försvara det terrorregimen i Ukraina gjort och gör.

SE FILMEN!!! OCH SPRID DEN!!!

Senast redigerad av hanenhen 2025-02-21 kl. 15:39. Anledning: stavfel
Citera
2025-02-21, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Nä, det var kommentaren jag fick ur mig när jag insåg att du inte har några argument för Putins framgångssaga.
Din clown!
Jag gav dig ju två verifierade trovärdiga länkar. Såg du inte dom??
Och som jag skrev, du behöver bara lära dig googla.
Citera
2025-02-21, 15:37
Medlem
jhww82s avatar
Kommer Sverigedemokraterna gå tillbaka till att hylla Putin, så som de gjorde innan Ryssland invaderade Ukraina?
Citera
2025-02-21, 15:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jaha blir det igen?

Vi har då fastställt att det var nazisten putin som startade kriget och ingen annan.(Och pga default av dig.)
Nazisterna ör ju BEVISLIGEN Ukraina!
Citera
2025-02-21, 15:38
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Styra sig själva?” Du kanske skulle titta på hur ålänningarna styr sig själva eller hur skottarna styr sig själva så att du fattar innebörden av att styra sig själv.

Du är inget att diskutera med eftersom du inte är seriös. Bye!

Ålänningarna och skottarna har ingen egen armé och har därmed inte samma självstyre som folkrepublikerna i Donetsk och Luhansk. Var det det du menade? Eller menar du att folkrepublikerna inte var självstyrande eftersom de satt benhårt fast under Moskvas stövelklack och knappt kunde andas utan att Putin gett sin nådiga tillåtelse? För du kan ju inte gärna mena att Ukraina styrde över folkrepublikerna Donetsk och Luhansk, för det gjorde de ju inte.

Ärligt talat tror jag inte att du vet vad du menar. Du verkar nervös. Som att du vill hitta en utgång från en debatt du vet att du kommer att förlora. Det är enkelt. Det är bara att stänga av datorn.

Citat:
Din clown!
Jag gav dig ju två verifierade trovärdiga länkar. Såg du inte dom??
Och som jag skrev, du behöver bara lära dig googla.

Rysslands ekonomi växer inte lika mycket som Tysklands 1944. Menar du att det går sämre för Ryssland idag än det gjorde för Tyskland 1944?
Citat:
Nazisterna ör ju BEVISLIGEN Ukraina!

Vilka är bevisen?
Citera
2025-02-21, 15:41
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag får inte ekvationen att gå ihop logiskt

Trump vill att vi ska upprusta vårt försvar
Men Putin anses inte vara skurken som startade Ukrainakriget
Vem ska vi då försvara oss mot?

Varför ska vi då upprusta vårt försvar ?
Vi borde i så fall lägga ner försvaret och spara våra pengar
Om Trump talar sanning

Trump är motsägelsefull och kan inte tas på allvar

Trump vill ju skära 8% i USA försvarsbudget per år framöver. Han har instruerat den fd FOX-medarbetaren Hegseth att göra detta.

Putin spelar Trump som en klarinett. Rätt sjult att man låtit en sådan som Trump att armbåga sig fram till absolut makt i USA.
Citera
2025-02-21, 15:42
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Då kan man lägga ner försvaret och ge pengarna till polisen istället
Frågan är väl hur länge polisen räcker till.
Citera
2025-02-21, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Ålänningarna och skottarna har ingen egen armé och har därmed inte samma självstyre som folkrepublikerna i Donetsk och Luhansk. Var det det du menade? Eller menar du att folkrepublikerna inte var självstyrande eftersom de satt benhårt fast under Moskvas stövelklack och knappt kunde andas utan att Putin gett sin nådiga tillåtelse? För du kan ju inte gärna mena att Ukraina styrde över folkrepublikerna Donetsk och Luhansk, för det gjorde de ju inte.

Ärligt talat tror jag inte att du vet vad du menar. Du verkar nervös. Som att du vill hitta en utgång från en debatt du vet att du kommer att förlora. Det är enkelt. Det är bara att stänga av datorn.

Rysslands ekonomi växer inte lika mycket som Tysklands 1944. Menar du att det går sämre för Ryssland idag än det gjorde för Tyskland 1944?

Vilka är bevisen?
Krim är komplext!
Det är för det första en autonom republik. Och de har alltid velat tillhöra Ryssland.
Flottbasen och Sevastopol är ryskt territorium godkänt av Ukraina 1991.

Att förstå att det är Ukraina som är fullständigt insyltade med nazistiska grupperingar kommer du enkelt att förstå då du sett filmen nedan som skulle ha sänts i SVT men som senare togs bort p.g.av "oklara omständigheter"

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in