2025-02-20, 07:11
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nej man blir inte alkad av en starköl eller två. Vi bryr oss inte om din löjliga konsumtion, fan dricker du alkoholfri öl för? Man dricker för rusets skull.
Ingen har påstått att man blir alkad av en starköl eller två, hallucinerade du det eller?
10 i veckan över lång tid, det är alkiskonsumtion, att dricka öl fler dagar än man inte dricker öl (om man inte är en medeltida bonde eller munk) är alkat.

Att du dricker öl för att bli full får stå för dig och bör inte vara norm eller socialt accepterat.
2025-02-20, 07:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Låst
https://www.skd.se/2025-02-19/hotade-och-kommenderade-att-infinna-sig-inom-ett-dygn/

Googlar lite och hittade ett fall till med en äldre herre men verkar vara stort mörkertal

I en annan artikel står: Visserligen tycker Bo Pettersson själv att han ligger i överkant när det gäller intaget av vitt vin framför datorn några kvällar i veckan.

Så hur mkt alkohol per vecka är ok?
Bra att livsnjutare slipper ratten?

Hur fungerar detta? Det måste ju strida mot en hel mängd lagar att ta ett blodprov utan att meddela i förväg hur det kommer användas?
2025-02-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Ingen har påstått att man blir alkad av en starköl eller två, hallucinerade du det eller?
10 i veckan över lång tid, det är alkiskonsumtion, att dricka öl fler dagar än man inte dricker öl (om man inte är en medeltida bonde eller munk) är alkat.

Att du dricker öl för att bli full får stå för dig och bör inte vara norm eller socialt accepterat.

Vad pratar du om? Hur populärt tror du alkoholfria produkter skulle vara om vi förbjöd alkohol?
2025-02-20, 07:18
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vart har du hört att fyra starköl på en månad skulle vara i riskzonen? Kan inte hitta det någonstans. Man måste dricka ganska mycket för det ska ge utslag på blodprov. Helt sjukt att körkort dras in även fast man inte varit onykter bakom ratten.
Det är någon skit som trähattar kom på och stog I nyheterna för ett år sedan så det blev här jakt på patienter
2025-02-20, 07:19
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Vad pratar du om? Hur populärt tror du alkoholfria produkter skulle vara om vi förbjöd alkohol?
Vad pratar du själv om? Vem har pratat om att förbjuda alkohol?
Och som svar på din fråga, jag tror att alkoholfria produkter blivit mycket populära om alkohol förbjöds, det kan du väl räkna ut med röven? Men varför pratar du ens om att förbjuda alkohol, ska vi prata om att trimma brödrostar sen eller vad ska du välja för OT?
2025-02-20, 07:21
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Är de alkoholister allihopa? Om man dricker en starköl varje vardag, och två fre-sön så är man fan alkad och bör chilla lite. Min totala konsumtion i år är 3st 0.5%, så hela första kvartalets ranson är redan uppdrucken.

Men vad bra!

Då har vi redit ut saken då och stämplar detta som en universell åsikt. Allting baserat på dina subjektiva åsikter.

Dina åsikter och matematiska uträkningar är grund till vad hela samhället ska tycka och göra. Om man gör något annat, så är man tydligen en narkoman.

Älskar hur Sverige har så mycket åsikter om andra, men ändå är så jävla blinda inför sig själva.
Alla ska tycka och tänka åt andra, och håller man inte med, så ska man bli behandlad som en fånge.

Stäng tråden, "Soulflower" har talat.
Underbart!
Senast redigerad av Van.Goat 2025-02-20 kl. 07:25.
2025-02-20, 07:23
Medlem
Citat:
Vad pratar du själv om? Vem har pratat om att förbjuda alkohol?
Och som svar på din fråga, jag tror att alkoholfria produkter blivit mycket populära om alkohol förbjöds, det kan du väl räkna ut med röven? Men varför pratar du ens om att förbjuda alkohol, ska vi prata om att trimma brödrostar sen eller vad ska du välja för OT?

Folk dricker för att få sig ett rus annars skulle väldigt få dricka ett gift frivilligt. Om du inte förstår det så vet jag inte, det är bara gå ut på stan en fredagkväll och forska om du behöver.
2025-02-20, 07:38
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Folk dricker för att få sig ett rus annars skulle väldigt få dricka ett gift frivilligt. Om du inte förstår det så vet jag inte, det är bara gå ut på stan en fredagkväll och forska om du behöver.

Kan vi inte lägga ner diskussionen om varför människor dricker alkohol och var gränsen går för alkoholism? Det är ju knappast de frågorna som gör tråden...
2025-02-20, 07:39
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Men vad bra!

Då har vi redit ut saken då och stämplar detta som en universell åsikt. Allting baserat på dina subjektiva åsikter.

Dina åsikter och matematiska uträkningar är grund till vad hela samhället ska tycka och göra. Om man gör något annat, så är man tydligen en narkoman.

Älskar hur Sverige har så mycket åsikter om andra, men ändå är så jävla blinda inför sig själva.
Alla ska tycka och tänka åt andra, och håller man inte med, så ska man bli behandlad som en fånge.

Stäng tråden, "Soulflower" har talat.
Underbart!

Nu var det ju inte jag som avgjorde att "tio standardglas eller fler i veckan" utgör riskbruk, så du kan tagga ner fokuset på mina "subjektiva åsikter".

Drick alkohol bäst du vill, men försök inte övertala andra att det är hälsosamt eller ofarligt att dricka mer än små mängder. Jag dricker själv alkohol i bland, men med måtta nuförtiden.
2025-02-20, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Låst
https://www.skd.se/2025-02-19/hotade-och-kommenderade-att-infinna-sig-inom-ett-dygn/

Googlar lite och hittade ett fall till med en äldre herre men verkar vara stort mörkertal

I en annan artikel står: Visserligen tycker Bo Pettersson själv att han ligger i överkant när det gäller intaget av vitt vin framför datorn några kvällar i veckan.

Så hur mkt alkohol per vecka är ok?
Bra att livsnjutare slipper ratten?

det stämmer de drar in körkort på löpande band nu efter läkarbesök. En vän till mig fick öroninflamation och kände sig lite yr när han gick men vågade inte gå till läkaren med detta då han kände till att risken för problem med körkortet är överhängande på sådant. Läkare har börjat rapportera lite av varje nu till transportstyrelsen, för vara säkra så rapporterar de typ allt så hoppas de att transportstyrelsen kan avgöra vad som är rätt o fel men denne drar istället allt rakt av som rapporterats in.
2025-02-20, 07:49
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Nu var det ju inte jag som avgjorde att "tio standardglas eller fler i veckan" utgör riskbruk, så du kan tagga ner fokuset på mina "subjektiva åsikter".

Drick alkohol bäst du vill, men försök inte övertala andra att det är hälsosamt eller ofarligt att dricka mer än små mängder. Jag dricker själv alkohol i bland, men med måtta nuförtiden.

Nej, för du baserar dina åsikter på vad exakt? Något staten säger? Bitch, please.

Vart har jag sagt att alkohol är ofarligt? Jag har inte sagt ett ord om hur farligt det är eller inte.
Du behöver inte lägga ord I mun på mig för att verka mer slagkraftig.

Jag menar att du tror att du har listat ut något, och håller man inte med dina åsikter, så är man inget värd hos dig. Du verkar vara väldigt fyrkantig.

Men nåväl, gå tillbaka till att läsa vad staten anser att du ska göra.
De kanske kan bestämma vad du ska äta till frukost i framtiden för att inte få cancer? Bra va? Då slipper du tänka själv.
2025-02-20, 07:52
Medlem
vad som händer är att antalet lagar och regler blir så svåra att efterleva även för de som sköter sig, så det lutar åt att fler kör utan körkort framöver. sverige har sedan länge passerat en punkt där det är helt omöjligt att göra rätt även om du vill.

ta tex att du har en trädgård och får lite trädgårdsavall över- och den kiliomterlånga beskrivning naturvårdsverket säger du skall göra med detta trädgårdsavall- som ironiskt nog innefattar en väl försluten plastpåse. Texten är jättelång, det är som du har plutoinium.

det är tråkigt, men sverige går sedan länge åt ett mer laglöst samhälle, men det stora faran är när den genomsnittlige mannen börjar också gå åt det hållet, och där är vi nu. detta är helt skapt av staten själv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in