2025-02-19, 21:30
Medlem
Om Trump är rätt citerad så är det illa. Att så nära följa Putins linje är inte bara obegripligt, olyckligt men också farligt.
Där förlorade han mina sympatier totalt.
Synd för vi hade behövt en amerikansk president med fokus på jobb, ekonomi, kamp mot ansvarslös invandring, patologiskt stort fokus på minoriteter och politisk korrekthet.
Som sagt riktigt Ulla om han nu är rätt citerad.
En sista utväg är om han har en räc bakom örat och vill vagga in Putin i en falsk trygghet men detta känns mer och mer osannolikt.
Sorry Trump du är numera atr betrakta som en stor idiot som är så fel ute atr istort ser vilken pajas som helst på posten skulle vara bättre.
Citera
2025-02-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Eller befriades, efter en, ehuru oblodig likafullt ogiltig annektering utförd av den sovjetkommunistiske diktatorn Chrusjtjov!

Allt beror på hur man väljer att se det.

Jag har faktiskt själv sett det i tv - då - när det fortfarande fanns kanaler som visade båda sidor av en konflikt. Det var folket i Krim som valde att bli ryska medborgare. De behövde vattnet som kommer från fastlandet, men som Kiev regeringen stängt av.
Man behöver inte "välja" att se något, man behöver bara söka fakta.
Citera
2025-02-19, 21:31
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Typ majoriteten av hela världen tycker som trump.
Det är jävligt många många med lilafärgat hår och ett katt-harem på flashback just nu dock som är helt skruvade i skallen. Jag hoppas verkligen inte att sinnessjukdomen är allt för utbredd här i Sverige.
En majoritet av 3e världen kanske, knappast västerlänningar. Trump är en sopa.
Citera
2025-02-19, 21:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Varför ska nån visa källor på ditt bs?
i princip 98% av det du postar är skit och lögner.
Men så bra då, om nu Ryssland är så odugliga och Europa så starka och bra, vad är alla rädda för då? Det är väl bara för euroéerna att traska in och kasta ut ryssarna i så fall. Men det gör de inte, för de har inte vapnen, inte bemanningen och de vågar inte heller.
Citera
2025-02-19, 21:32
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Det är ingen motsättning där. Deras försvar är heroiskt men som utomstående bör man hjälpa till att få ett slut på dödandet snarare än att spä på det.

Det enda trollet här är du som inte har något intelligent att komma med.

För mig är det viktigt att man inte skall kunna komma dragandes med rysspropaganda så därför sätter jag ner foten. Du är helt fel ute ute med din kommentar. Alla där hemma i sofforna gör helt rätt som supportar Ukrainas försvar mot ryssarnas anfallskrig. Vill ryssarna inte ha krig mer kan de sluta anfalla, åka hem och förhandla om en fred med Ukraina. Och fram till det händer skall vi ösa vapen över Ukraina så länge de behöver vår hjälp.

För dig är det läggdags.
Citera
2025-02-19, 21:34
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Det är ingen motsättning där. Deras försvar är heroiskt men som utomstående bör man hjälpa till att få ett slut på dödandet snarare än att spä på det.

Det enda trollet här är du som inte har något intelligent att komma med.
Få slut på dödandet genom att tvinga landet som försvarar sig att buga inför en fascistisk diktatur? wow, vad manligt av dig.
Citera
2025-02-19, 21:34
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
En majoritet av 3e världen kanske, knappast västerlänningar. Trump är en sopa.
Det är i stort sett bara européer som bryr sig om det här och knappt ens det. Främst är det folk i norra Europa och särskilt svenskar så klart, lättledda som de är.
Citera
2025-02-19, 21:35
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Just det är de många som anser, det ska finnas filmer med Trump och diverse lättfotade kvinnor som gör saker som även skulle få hans mest lojala maga fans att vända honom ryggen. Kan man hoppas att de läcker ut?
Det borde i så fall vara något betydligt värre. Hans väljare kan nog komma över något som rör kvinnor. Men tänk om det är filmer som visar att han är homosexuell? Eller pedofil?

Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang

Allt annat är spot on, vi kan inte lite på USA längre med den lättmanipulerade dåren o ledningen, dags att fokusera på europeiskt försvar, och försvarsindustri. USA är ju inte den anda vapenproducenten i världen och det finns 2 kärnvapenmakter i europa som inte styrs av idioter utan verklighetsförankring.
Det kommer dock inte bli billigt! Vi kommer behöva prioritera hårt. Minska sociala skyddsnät t ex
Citera
2025-02-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
För mig är det viktigt att man inte skall kunna komma dragandes med rysspropaganda så därför sätter jag ner foten. Du är helt fel ute ute med din kommentar. Alla där hemma i sofforna gör helt rätt som supportar Ukrainas försvar mot ryssarnas anfallskrig. Vill ryssarna inte ha krig mer kan de sluta anfalla, åka hem och förhandla om en fred med Ukraina. Och fram till det händer skall vi ösa vapen över Ukraina så länge de behöver vår hjälp.

För dig är det läggdags.
Varför skriver du ”vi” när du inte har någon täckning för det? Du för inte min talan.
Citera
2025-02-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Oj då, när krävde Ryssland att Ukraina skulle bli en del av Ryssland? Det låter som en riktig förstasidesnyhet.

Jag tror du besvarade fel inlägg, det där har uppenbarligen inget med vad jag skrev att göra.

Vad kräver Putin då? Tydligen något extremt viktigt eftersom det var värt en invasion som kostat massor med lidande och förstörelse. Men det kommer att kosta Ryssland mycket och enligt en del experter kommer Ryssland att implodera inom ca 2 år. Kriget har helt enkelt kostat för mycket.
Citera
2025-02-19, 21:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad försöker du säga? Det var ju diktaturen Ryssland som startade kriget.
Du missade ett par viktiga bitar i propaganda-mantrat. Såsom att nämna att det hela var en "oprovocerad, olaglig, fullskalig och fullkomligt jättedålig invasion"

Den som missar någon bit är ett rysstroll.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-02-19 kl. 21:53.
Citera
2025-02-19, 21:39
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är i stort sett bara européer som bryr sig om det här och knappt ens det. Främst är det folk i norra Europa och särskilt svenskar så klart, lättledda som de är.
Att Europa bryr sig mest beror troligtvis på att kriget äger rum på europeisk mark, din korkade vatnik-imbecill. Dessutom har vi européer en tendens att bry oss om andra. Men du kanske ser typ Indien som ett föredöme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in