2025-02-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Jag tycker han är likadan idag.

Vilket tidsintervall är relevant att prata om då?
Allt är ju förr egentligen, även igår

Tänkte på diddys rättegång. Tar hon det i rätten kanske de de ser annorlunda. Men enligt dig är det "längesen"

Skulle puffy säga samma sak...Jag drogade kvinnor, våldtäkt men det var inte längesen vad jag ska göra nu?

Fanns så mycket. Hon var knäckt efter gran Canada. Fan vad vidriga dom var mot henne.
Tog hennes pass, tvingade henne ta ut pengar från någon atm.
Jag minns att hon ringde mig och sa att hon tror hon blev våldtagen. Hon hade inga bevis. Samma dag hade nån polare till jockiboi filmat när hon kissat på sig för hon var för full.
Tyckte hon skulle polisanmäla men hon har bara flashbacks av att jocke (hans kuk hade något piercing "och kändes som sex men konstigt.
Sedan minns hon män som skrattar.
Hon sa också att hon blev filmad av Martin under detta. Små flashbacks. Tycker hon borde anmäla. Så likt diddy fallet kommer folk fram 20 år senare. Ingen som säger "det var längesen vad ska vi göra nu?"
Citera
2025-02-18, 18:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Han har inte gjort annat på sin instagram nu senaste veckan än återpostat kärleksförklaringar han får från de som sett dokumentären. Det är väl fine, men hur länge ska han vältra sig i det här? Förr eller senare dör intresset för dokumentären och tomrummet som lämnas kvar kommer framkalla abstinens. Han behöver fundera på hur han ska gå vidare för just nu använder han det här som en napp/snuttefilt. Och så kan man som medelålders man inte hålla för länge, till slut blir det bara patetiskt.
Då gör han en ny helt enkelt. Den förra kom väl 2019, och nu denna.
Patetiskt har det blivit för länge sedan, och någon tanke på att lägga något bakom sig har han inte.
Citera
2025-02-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vi som känner folk som känner Jockeböy har länge vetat att han låser in sig i badrummet och röker hasch i duschen när han inte orkar med ungarna.

Det enda rätta vore om hans ungar blev placerade som han själv blev, då kanske man lyckas bryta cykeln.

Barn mår inte bra att bli utnyttjade och exposade på internet mot sin vilja, det är hemskt och borde inte kunna ske i Sverige år 2025, det bevisar bara att vi inte kommit så långt i utvecklingen som vi så gärna vill tro.
Jockiboy har aldrig tagit ett bloss på fredspipan utan allt var snickaren fel.
Ingen som tycker sista barnet Gigo är väldigt lik Gustav målaren?
Citera
2025-02-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det finns inga bevis på psykisk eller fysisk misshandel och mamma A hamnade i missbruk av receptbelagda läkemedel när hon var med om en bilolycka efter att han fått lämna hemmet.

Jocke har en podd var han läser en rad, sen broderar han i många meningar innan han till sist fortsätter läsa igen. Han gör det på ett utstuderat sätt som är lätt att misstas för att han läser innantill ifall man inte har kunskap om eller erfarenhet av manipulation.

Det han läser innantill är att han skulle bli föremål av LVU ifall mamma A försökte avbryta familjehemsplaceringen och tog hem Jocke och att Jocke blev mycket orolig varje gång han skiljdes från henne och att hans framsteg raserades av möten med mamman.

Det var bedömt att han behövde och skulle ha stöd och vård utanför hemmet och att motsättningar till det beslutet skulle resultera i att han fick tvångsomhändertogs.

En journalsida Jocke har ”läst upp” i podden hamnade på internet och han blev ertappad med att utelämna mer än halva innehållet, all text där vuxna vittnade om hans aggressiva utbrott eller att dom kände rädsla för honom, allt som kunde förklara mammans sätt att hantera situationen.

Hans bror Chrippa läckte den på sin YouTube och det fick Jocke att gå i taket och få broderns kanal Strikead. Back storyn till det är att Jocke uppmanade alla följare att socanmäla Chrippa för att Jocke ville att Chrippas dotter skulle placeras utanför föräldrarnas hem.

Jocke har tusentals sidor från bup och soc men han har läser upp tiotalet lösryckta meningar som fyller upp poddavsnitt som är närmare en timme.

Förmodligen har mamman hela tiden haft en separat dialog om hans vårdplan med BUP och uppmanats att för hans skull inte rubba hans vardag eller göda den störda relation han hade till modern.

Att ”Joakims relation till mamman är störd” är dokumenterat. A som är en varm mamma blev utpekad av Jocke som ansvarig för dom suicidala tankar han då fick senast hon yttrade sig publikt om detta.

https://nyheter24.se/debatt/896238-joakim-lundell-mamma-berattelse
Precis han tar saker ur sitt sammanhang och "hittar" i varje mening stöd för att mamman hade en manipulativ agenda. Han har i avsnitt efter avsnitt i timmar i sin podd berättat om att hans mamma inte ville ta hem honom. Sedan läser han upp journaler från BUP som motsäger ALLT han tidigare spekulerat och berättat och tolkat. Att placeringen var frivillig under förutsättning att den inte fick avbrytas. Att det fanns en planering om att omhänderta honom med stöd av LVU om hon hade gjort så. I dokumentären säger han att modern inte älskade honom. Men han beskriver sina första år ensam med sin mamma som just kärleksfull. Han kunde inte hantera att behöva dela på moderns uppmärksamhet när han fick tre småsyskon i tät följd. Han ser styvpappan och halvsyskonen som rivaler, det är dom som förstörde hans och mammans perfekta familjekonstulation. Han uppvisade och uppvisar ett extremt gränslöst beteende utan ngn som helst respekt för sin egen el andras integritet. Han skyller allt dåligt han gör el gjort på sitt övergivande och sndra. Det beteendet är genomgående i hans liv. Dom beskylld tex Joz att vara en barnamördare pga att Jonna gjorde en abort. Har lagt märke till att han alltid anklagar andra för att ha dom egenskaper han själv har, och det är ständigt en motsättning i hans handlingar och hans ord. Han kommer aldrig att släppa sin barndom, för det är han för sjuk och besatt till. Det är hämd begäret som driver honom framåt. Oavsett vilka ursäkter el förklaringar som ges kommer dom inte att godtas. För Jocke har inte förmågan till förlåtelse och förståelse för ngn annan än honom själv. En narcisistisk personlighet med pragmatisk störning på det gör det svårt för honom att se på saker ur ett vidare perspektiv och kunna sätta sig in i hur andra kan uppleva saker och händelser som kan krocka med hans egna.en narcisistist kan "älska" andra för att dom tillför något för denna och inte för sin egen skull. Han kommer alltid att låta hans känslor stå i första rummet framför vad som är bäst för hans familj. Sällan har ett uttryck varit mer passande som "som man känner sig själv känner man andra" man får dåliga vibbar över omgivningens säkerhet. Han visar alla egenskaper i sin personlighetsprofil som stämmer in på kända psykopater. Bristen på empati, dum mot djur i barndomen, den komplicerade relationen med modern, oförmågan att kunna be om ursäkt, självinsikten, lättkränktheten , besattheten. Svårigheter att behålla vänner. Hämd begäret han besitter och energin han lägger ner på att förfölja dom han vill hämnas på. Han är en farlig fiende, dels pga att det är svårt att förutse hans beteende när man utgår från sin egen moral. Han spelar också på det när han manipulerar sina tittare. Man tror helt enkelt inte att det finns människor som är kapabla att hitta på och konspirera. Därför tror människor på det han säger. Han är vältalig och har en putsad yta därtill
Senast redigerad av Marrier 2025-02-19 kl. 08:29. Anledning: Felstavningar
Citera
2025-02-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Jag tycker han är likadan idag.

Vilket tidsintervall är relevant att prata om då?
Allt är ju förr egentligen, även igår

Ja där har vi olika åsikter, jag ser en stor skillnad.
Jag tycker väl att man kan diskutera det som händer nu.
Citera
2025-02-19, 11:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja där har vi olika åsikter, jag ser en stor skillnad.
Jag tycker väl att man kan diskutera det som händer nu.
Borde det inte gälla för Jocke också i så fall.
Är du kritisk till att han grottar, ältar och hänger ut sin mamma och kramar sin "utsatthet" som nallesköld inför allt?
Eller är det bara alla andra som ska hålla sig i nutid, t om när han själv hänger ut byken inför allmän ridå. Handhjärtan är välkommet, all form av kritik en styggelse som tyder på att människor är onda och inte förstår honom.
Citera
2025-02-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Borde det inte gälla för Jocke också i så fall.
Är du kritisk till att han grottar, ältar och hänger ut sin mamma och kramar sin "utsatthet" som nallesköld inför allt?
Eller är det bara alla andra som ska hålla sig i nutid, t om när han själv hänger ut byken inför allmän ridå. Handhjärtan är välkommet, all form av kritik en styggelse som tyder på att människor är onda och inte förstår honom.

Absolut inte kritisk till det då det handlar om hans liv, många kändisar berättar om sitt liv i bokform, poddar och dokumentärer.

Alltså du behöver ju inte följa honom om han stör dig så mycket, det är ju helt upp till dig.
Du fokuserar väldigt mycket på en person du verkar hata, varför?
Citera
2025-02-19, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Absolut inte kritisk till det då det handlar om hans liv, många kändisar berättar om sitt liv i bokform, poddar och dokumentärer.

Alltså du behöver ju inte följa honom om han stör dig så mycket, det är ju helt upp till dig.
Med andra ord så är det fullt relevant att diskutera det också, eftersom han själv hela tiden drar fram det i det offentliga.

Om du inte gillar vad andra diskuterar så kan ju du faktiskt hålla dig borta från tråden.
Citera
2025-02-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med andra ord så är det fullt relevant att diskutera det också, eftersom han själv hela tiden drar fram det i det offentliga.

Om du inte gillar vad andra diskuterar så kan ju du faktiskt hålla dig borta från tråden.

Jag tycker inte det är relevant idag då det inte finns något att göra åt det, blir bara massa upprepningar i tråden som inte leder någonstans.

Jag vet att du har väldigt svårt när man inte tycker som dig men jag har all rätt att hänga i tråden trots att jag har en annan åsikt.
Jag förvånas över att du är så engagerad i en person som du verkar hata så mycket.
Citera
2025-02-19, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tycker inte det är relevant idag då det inte finns något att göra åt det, blir bara massa upprepningar i tråden som inte leder någonstans.

Jag vet att du har väldigt svårt när man inte tycker som dig men jag har all rätt att hänga i tråden trots att jag har en annan åsikt.
Jag förvånas över att du är så engagerad i en person som du verkar hata så mycket.
Det är ju ointressant att du inte tycker det. Jocke tycker att det är relevant och drar upp det hela tiden i olika sammanhang. Alltså är det relevant för tråden.

Ingen hindrar dig att hänga i tråden, det är du som beskäftigt försöker hävda att andra inte skulle ha rätt att diskutera för att du förväxlat tråden med nån fanclub.
Citera
2025-02-19, 18:10
Avstängd
Crabby88s avatar
Kollar på.Cluees video.
Alltså jockibooooi ( så som Olof K säger det) Han är så driven av hat och makt att det är helt ohållbart i praktiken.
Han är en ond jävel, den jävla jockibooooi ( Så som Olof K säger det)

Han kräver att jacke ska vara på hans sida. Och nu straffar han jacke, IGEN.

Nä du, ta dina pengar och satsa på terapi, istället för att terrorisera alla omkring dig.
Citera
2025-02-19, 19:29
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:

Varför känner du ett sånt behov av att försvara Jocke helatiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in