2025-02-19, 18:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ja och sedan februari 2022 har det städats (censurerats) rejält på Google och det är svårt att ens hitta bilder och videor där, men jag minns 2014 då jag satt inne på bland annat Liveleak och såg klipp på civila som blivit bombade, och de där människorna som brändes levande i Odessa.
Ja det har jag fått skit för många gånger att jag påtalat.
Anmälningarna haglar när man skriver om de två händelserna, branden mot fackföreningsmedlemmarna och ukrainas bombande av sin egen befolkning.
Det är viktigt att man inte talar om det tydligen.
Citera
2025-02-19, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar som polisen sitter och pratar med gängkriminella för att få dem att sluta skjuta?
Om gängkriminella vill ha en bit av Sverige för att bosätta sig där och styra sig själva och inte besvära oss andra skulle jag anmäla mig som frivillig för att sätta ut gränspinnarna!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Varför är ni så många här inne som inte tycks förstå att Ryssland startade detta kriget? Varför i hela friden ska de belönas för det?

Jag har aldrig hävdat detta. Ryssland startade även finska vinterkriget, men Finland drog den korrekta slutsatsen att det var bättre att ge upp lite mark till Ryssland.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dumjävel.

Om jämtlänningarna = svenskar sköt granater skulle man evakuera området som granaterna kunde nå och se till att aktivera luftvärnet för skjuta ner granater.

Sen skulle man prata med jämtlänningarna.

Vill de ha ökat självstyre, hur skulle det se ut bla bla bla. Avtal. Uppfylla avtal.

Inte fan skulle svenska staten agera som en bananrepublik och börja skjuta granater över Jämtland med barn och gamlingar bland offren.

Vi är civiliserade, inte grottmänniskor.
Borde man inte ge dom kriminella gängen ökat självstyre också, uppfylla avtal🤡🐴🤡
Citera
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Vad har de sagt då? I något fall har de i alla fall fört sin president bakom ljuset om informationen kommer från underrättelsetjänsten. Antingen Biden eller Trump.

Det vore inte första gången heller. När de lurade in Kennedy i Bay of pigs så fick de mothugg och han sa bl.a att han skulle ”stycka CIA i tusen bitar” - vilket resulterade i mordet på JFK.

Bidens kognitiva skick och Trumps oerfarenhet under hans första mandatperiod gjorde antagligen att de kunnat löpa fritt de senaste 8 åren.

Obama visste bättre än att göra sig ovän med CIA och det var under han man satte bollen i rullning 2013 i Maidan när Putin var upptagen i Syrien.
Citera
2025-02-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det äcklar mig att tänka mig att du skulle ha kunnat tänka dig att skjuta granater på jämtlänningar, om de fick för sig att vilja bli självständiga. För det är vad du säger.

Det äcklar mig att du försöker göra en så felaktig liknelse. En korrekt vore att vi svarar eld mot jämtlänska mål om "jämtlänska" seperatister (med en stark rysk brytning) började bomba härjedalen
Citera
2025-02-19, 18:12
Medlem
Aristaeuss avatar
Trump och Putin håller på att dela upp världen i tårtbitar. Frågan är bara hur Kina passar in i pusslet.
Europa är definitivt fiende Nr.1 för både Rysslands och USA's nuvarande regimer.
Blir tufft för Europa med två (1.5) supermakter att försvara sig mot.
Detta är ett enormt hot mot människa och demokrati. Reva Era segel, stormen är här.
Citera
2025-02-19, 18:13
Medlem
TOMATJI104s avatar
Finns ett ordspråk:
"Håll dina vänner nära, dina fiender ännu närmre"
- kan vara Jänkarns taktik?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedecci
Jag har aldrig hävdat detta. Ryssland startade även finska vinterkriget, men Finland drog den korrekta slutsatsen att det var bättre att ge upp lite mark till Ryssland.
Ryssarna får bara låna det tillfälligt.
Citera
Medlem
Trump Stollen verkar mer och mer gå i Putlers ledband.
Citera
2025-02-19, 18:14
Medlem
anonymoussnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Rysshoran Trump har nu fullständigt spårat och suger nu rysskuk. De enda som uppskattar den utvecklingen är alla rysshoror i tråden.
Varför stör du dig så mycket att du förolämpar på det sättet? Allt fler tröttnar på Ukraina och biståndet som ges till det korrupta landet. Det var Ukraina som kliade Ryssland på pungen och startade kriget. Ingen tvekan om det. Därav är det inget konstigt att fler ställer sig på Rysslands sida när de uppmärksammar lite fakta?
Citera
2025-02-19, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssarna får bara låna det tillfälligt.

Jag gillar din karta. Hade den varit verklighet så hade europeisk säkerhetspolitik varit betydligt enklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in