2025-02-19, 15:49
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Farmen är skapat av Strix, och är således en svensk programidé som alltid visats på Tv4.
Det har heller aldrig varit så att deltagarna ska lajva svenskt bondeliv anno 1800-tal, utan de har i alla säsonger fått ha med sig personliga tillhörigheter i viss utsträckning, samt blivit tilldelade en viss mängd mat av produktionen.
Jag skrev: Sen Tv4 tog över konceptet. Felformulerat av mej. Menade så klart när Farmen började sändas.
Jag har sett Farmen från allra första avsnittet.
Har du? Nog var farmenlivet bra mycket tuffare när Gutta var mentor?
2025-02-19, 16:15
Medlem
Är Adam efterbliven?
2025-02-19, 16:47
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag skrev: Sen Tv4 tog över konceptet. Felformulerat av mej. Menade så klart när Farmen började sändas.
Jag har sett Farmen från allra första avsnittet.
Har du? Nog var farmenlivet bra mycket tuffare när Gutta var mentor?

Jag har sett det från start, ja. Hoppade visserligen över två, tre säsonger i mitten någonstans - bl.a. när de var i Skärgården, men annars har jag sett allt. Varför det nu skulle vara relevant?

Saker har ju ändrats över tid. Produktionen är ju numera skyldiga enligt regler om arbetsmiljö etc. att se till att deltagarna (de anställda) har en skälig arbetsmiljö med vila, möjlighet att sköta personlig hygien och tillräckligt med mat. Det är ju därför de inte fimlas dygnet runt, får mat av produktionen o.s.v.
2025-02-19, 17:33
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Jag har sett det från start, ja. Hoppade visserligen över två, tre säsonger i mitten någonstans - bl.a. när de var i Skärgården, men annars har jag sett allt. Varför det nu skulle vara relevant?

Saker har ju ändrats över tid. Produktionen är ju numera skyldiga enligt regler om arbetsmiljö etc. att se till att deltagarna (de anställda) har en skälig arbetsmiljö med vila, möjlighet att sköta personlig hygien och tillräckligt med mat. Det är ju därför de inte fimlas dygnet runt, får mat av produktionen o.s.v.
Arbetsmiljö!? Är du helt jävla dum i huvet eller? Hoppas du driver med mej nu.
2025-02-19, 17:45
Medlem
Sleepdancers avatar
Hörde talas om en trekant. Är det så?
2025-02-19, 17:56
Medlem
farlings avatar
Citat:
Arbetsmiljö!? Är du helt jävla dum i huvet eller? Hoppas du driver med mej nu.

Nej, men jag börjar misstänka att du själv lider av någon allvarlig störning, med tanke på hur du uttrycker dig i varje inlägg du gör.

Deltagarna är kontrakterade av produktionsbolaget, och är således anställda under tiden de medverkar. Produktionen är skyldiga att se till att deltagarna kan sköta basal hygien och får i sig tillräckligt med mat.
Detta har framkommit genom otaliga artiklar, t.ex. med producenten Joel Bendrik - som finns en googling bort.
2025-02-19, 18:31
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Nej, men jag börjar misstänka att du själv lider av någon allvarlig störning, med tanke på hur du uttrycker dig i varje inlägg du gör.

Deltagarna är kontrakterade av produktionsbolaget, och är således anställda under tiden de medverkar. Produktionen är skyldiga att se till att deltagarna kan sköta basal hygien och får i sig tillräckligt med mat.
Detta har framkommit genom otaliga artiklar, t.ex. med producenten Joel Bendrik - som finns en googling bort.
Tyvärr..Jag "lider ".inte av någon sk "allvarlig störning ". Tydligen så blir du oerhört irriterad av mina inlägg? Eller?
Tja...Då vet man att det finns ytterligare en stolle som förklarar hur saker & ting går till.😜
2025-02-19, 19:15
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Du har rätt i att TV4 inte är så trovärdiga men det är å andra sidan inte Robert och Amanda heller.
beror på i vilka avseenden, robert är nog en jävel på bedöma om tex amfetamin är bra eller dåligt iof
2025-02-19, 20:00
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Är Adam efterbliven?
Jo, han och Niklas har en klar aura av Samhall.
2025-02-19, 20:08
Medlem
Det är omöjligt att titta på tv4 utan att höra folk med så dåligt ordförråd att de måste ta till engelska uttryck i var och varannan mening. Grädden på moset är ju att de inkompetenta textarna inte fattar att de måste översätta deras skitsnack.
2025-02-19, 20:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Tyvärr..Jag "lider ".inte av någon sk "allvarlig störning ". Tydligen så blir du oerhört irriterad av mina inlägg? Eller?
Tja...Då vet man att det finns ytterligare en stolle som förklarar hur saker & ting går till.😜

Kan ni fjollor sluta bögbråka om vem som är största fjollan på Flashback. Ta det i PM om ni vill mysa
2025-02-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet3707
Han la ut bilder på alla hjärtans dag på dom. Kolla hans sparade storys på Instagram så hittar du henne där

ok tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in