Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Ukraina startade kriget på samma sätt som ett våldtäktsoffer startar sin egen våldtäkt: genom att göra motstånd. Ett enkelt sätt att undvika våldtäkt är ju att tacka ja till samlag.

Han är smart den där Trump.

Speciellt med hans egna erfarenheter inom området. Har du själv samma erfarenheter? I sann incel anda och allt.
Citera
2025-02-19, 16:22
Medlem
sophrosynes avatar
Det fanns ju även krypskyttar som sköt mot befolkningen för att hetsa upp situationen:
https://commons.com.ua/en/rozstrili-na-majdani/
Citera
2025-02-19, 16:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker att de skulle ha satt sig ner och förhandlat. Inte beskjutit sin egen befolkning med granater. Minsk-avtalen är resultat av förhandlingar men tyvärr uppfyllde inte Ukraina löftena i avtalen. Det ligger dem i fatet nu.

Det äcklar mig att du ens postar i tråden utan att läsa på hur det gick till. Menar du att Ukraina skulle förhandlat med Ryssland om Donbass och Luhansk när Ryssland fortfarande förnekade att de hade trupper där eller?
Citera
2025-02-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Och Polen kunde ha undvikit andra världskriget om man tolkat Hitler annorlunda eller vad menar du?
Klart man kan undvika krig om man lägger sig på rygg.

Precis. Många tycks vara av uppfattningen att om bara offren för övergrepp (Ukraina, våldtäktsoffer, folk som blir rånmördade m.fl.) kunde ge med sig och låta förövarna ha sitt lilla roliga - så skulle allt vara frid och fröjd. Dårskap.
Citera
2025-02-19, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Trump omger sig antingen med pro-ryska förrädare som matar honom med dynga, eller så är han så jävla ryggradslös att han tror på den lille bögdvärgen i Kreml.

Filmsjärnebögdvärgen har inte heller velat att kriget ska ta slut!
Citera
2025-02-19, 16:26
Medlem
Startade inte kriget pga av att Putin kände sig hotad när Zalenskij närmade sig väst och ville ingå i västerländska allianser? Betraktade inte Putin Ukrainas gränser som en front mot väst, och ville ha Ukraina som en lydig hund i koppel?
Citera
2025-02-19, 16:27
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Ukraina startade kriget på samma sätt som ett våldtäktsoffer startar sin egen våldtäkt: genom att göra motstånd. Ett enkelt sätt att undvika våldtäkt är ju att tacka ja till samlag.

Är du ironisk eller seriös?
Citera
2025-02-19, 16:28
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Så. Varför startade ryssen kriget?

Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Också nyfiken på varför lille skithögen putin startade kriget.
Hittade ni något när ni googlade?

Jag undrar också... Men det verkar inte finnas några svar. Typiskt, precis som alltid när Putins grabbar pratar här på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Du som använder Internet kan söka själv.
Medans TV publiken blir matad av propaganda.
Vad ska jag söka på?

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Varför ställer du frågan först nu?
Hade du gjort det för länge sen hade du vetat i dag.

Vi, eller iallafall jag, ställer frågan till dig. Kanske kan du bemöda dig att visa upp en källa på vad du pratar om?
Du förstår att det här är ett diskussionsforum. Då brukar man behöva presentera en källa, gärna trovärdig, ifall man påstår något.

Nu när du gjorde mig så himla nyfiken. Klarar du inte av att presentera en källa?
Citera
2025-02-19, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Är du ironisk eller seriös?

Ironisk förstås.

Men det ligger ett korn av sanning i att krig kan det bara bli om den som blir angripen försvarar sig. På det sättet "startade" Ukraina kriget (med sin fulla rätt till självförsvar). Om alla som blir angripna bara lägger sig platt och ger upp blir det aldrig krig. Angriparna kan ta vad de vill.
Citera
2025-02-19, 16:32
Medlem
Putin har något på Trump som gör att han måste lyda Putin. Han vet så klart att det är Putin och enbart Putin som startade kriget.

Det var tydligt redan under Trumps första period att han inte ville stöta sig med Putin.

Övertydligt blev det när ryssarna visade lättklädda bilder på Melania innan Trump tillträdde nu i år.

De hade absolut inte vågat göra det mot ledaren av världens största militärmakt om man inte haft något 100 procentigt att backa upp det med vid behov.

Jag gissar på att de har Trump på band och bild när han värvas av KGB på typ 80-talet:
https://www.theguardian.com/us-news/2021/jan/29/trump-russia-asset-claims-former-kgb-spy-new-book
Citera
2025-02-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
När man trodde att han inte kunde sjunka lägre. Man måste fråga sig vad Putin har på Trump, varför viker sig Trump för diktatorn Putin?

Trump tror i sin stora naivitet att han kan lita på Ryssland, göra hållbara avtal med Ryssland och tjäna på handeln med Ryssland – allt i syfte att stävja kinesisk makt och inflytande.
Men det kan han inte göra eftersom ingen kan lita på Ryssland eller göra varaktiga överenskommelser med dem, eftersom de bara ser till sina egna intressen, och lurar vem de vill, oavsett om det är Kina eller USA.
Trump och USA kommer bittert att ångra det som händer nu.
Citera
2025-02-19, 16:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Ännu en som faller för MSM propagandan

"– Ni borde aldrig ha startat det – ni kunde ha nått en uppgörelse. Jag gillar honom personligen, men det är ledarskapet som har låtit kriget fortsätta, säger Trump."

Vad tror du att NI betyder?

Det låter som att han syftar på Zelensky och Ukraina. Tycker jag. Här finns lite fler källor:

Citat:
“But today I heard, ‘Oh, well we weren’t invited.’

Well, you’ve been there for three years,” Trump continued. “You should’ve ended it in three years. You should have never started it. You could have made a deal.
Citat:
https://thehill.com/homenews/administration/5151545-trump-ukraine-zelensky-war-russia/
https://www.cbsnews.com/news/trump-says-ukraine-started-war-despite-russia-invasion-blames-zelenskyy/

Video: https://edition.cnn.com/2025/02/18/politics/video/trump-ukraine-russia-war-zelensky-putin-zeleny-lead-digvid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in