Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-18, 22:04
Medlem
Det är kört tror jag. Fredsavtalet ska skrivas på kommande veckor under stor press ifrån USA. Det är slutkrigat nu i Ukraina. Världen måste läka efter det som varit.
Citera
2025-02-18, 22:07
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ahhhhh 🤣🤣🤣🤣
Kunde inte bli tydligare.

Ryssar i St Petersburg.
Men det visste du.

Det visste jag, därför jag skrev rykten.
Du kanske tror att Radio Free Europe, Politico eller Svt är fri journalistik utan agenda?

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/coca-cola-mcdonalds-among-brands-34698365
Citera
2025-02-18, 22:09
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ryssland kräver nu ytterligare territoriella eftergifter

"... genom att överlämna områden i Donetsk, Zaporizhzhia och Cherson oblaster som för närvarande är under Kievs kontroll."

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/02/18/7498842/

Ytterligare?

Ska de ha Berlin?

Det du länkar till är FN igår och grishuvudets inlägg eller uppläsning.
Inga nya områden.
Det var samma gamla skåpmat.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-02-18 kl. 22:23.
Citera
2025-02-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det är kört tror jag. Fredsavtalet ska skrivas på kommande veckor under stor press ifrån USA. Det är slutkrigat nu i Ukraina. Världen måste läka efter det som varit.

Slutkrigat skulle inte tro det lär vara med eldupphör kloaken vill ta hela Ukraina och har nu också krav på nyval i Ukraina innan fredsavtal står det på AB.
Citera
2025-02-18, 22:12
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det visste jag, därför jag skrev rykten.
Du kanske tror att Radio Free Europe, Politico eller Svt är fri journalistik utan agenda?

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/coca-cola-mcdonalds-among-brands-34698365

Du brukar bli anklagad för att vara ryssagent eller ryssapologet eller liknande.
Jag bara konstaterade att när du skrev detta och jag sedan gick på länken, behövde jag inte fundera mer än 2 sek på att Kreml låg bakom.
Jag skulle inte posta och länka detta.
Men har man den läggningen, som folk påstår, då återger man Kreml propaganda.

Brukar inte du länka till bliintelurad.se
Eller något…..
Citera
2025-02-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Slutkrigat skulle inte tro det lär vara med eldupphör kloaken vill ta hela Ukraina och har nu också krav på nyval i Ukraina innan fredsavtal står det på AB.

Vet inte jag. Verkar som Ryssland är nöjda med förhandlingarna. Och de tillåter till och med Ukraina att gå med i EU. Vet inte vad som står i avtalet men kanske att Ryssland kommer få behålla delarna i östra Ukraina ?
Citera
2025-02-18, 22:17
Medlem
Citat:
Vet inte jag. Verkar som Ryssland är nöjda med förhandlingarna. Och de tillåter till och med Ukraina att gå med i EU. Vet inte vad som står i avtalet men kanske att Ryssland kommer få behålla delarna i östra Ukraina ?

Mer intresserad höra vad Ukraina har för krav på Ryssland just nu hör vi bara Rysslands krav.
Citera
2025-02-18, 22:19
Medlem
Citat:

Förhandlingarna har inte börjat - Ryssland har bara upprepat sina krav. Någon fred på de kraven lär det inte bli.
Citera
2025-02-18, 22:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72

Krav på nyval är omöjligt då det strider mot Ukrainas krigslagar, putin vet detta - kriget fortsätter, han vill inte ha fred han vill ha hela Ukraina.
Citera
2025-02-18, 22:25
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
USA går med på Rysslands krav om nyval i Ukraina.

https://www.aftonbladet.se/a/yE0bkg?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Sådärja! Nu snackar vi.

Känns riktigt logiskt och rimligt. Zelensky är inte längre folkvald och sitter obefogat på makten.
Citera
2025-02-18, 22:27
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du brukar bli anklagad för att vara ryssagent eller ryssapologet eller liknande.
Jag bara konstaterade att när du skrev detta och jag sedan gick på länken, behövde jag inte fundera mer än 2 sek på att Kreml låg bakom.
Jag skulle inte posta och länka detta.
Men har man den läggningen, som folk påstår, då återger man Kreml propaganda.

Brukar inte du länka till bliintelurad.se
Eller något…..

Jag skrev rykten utan källhänvisning.
Skärp dig och väx upp.
Jag blir inte förvånad om Coca-Cola snabbt är tillbaka med sin tillverkning i Ryssland.
Du vet säkert att det inte råder brist på Coca-Cola i butikshyllorna i Ryssland, den parallellimporten sker självklart med tillverkarens vetskap.
Fortsätt du att kalla mig för Rysstroll om du mår bra av det. Det bjuder jag på.

https://www.ukrainianworldcongress.org/coca-cola-operates-in-russia-despite-exit-claims-pepsico-adds-new-factory/
Citera
2025-02-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Krav på nyval är omöjligt då det strider mot Ukrainas krigslagar, putin vet detta - kriget fortsätter, han vill inte ha fred han vill ha hela Ukraina.

Precis kriget kommer fortsätta båda sidor står så långt från varandra och Rysslands krav är inte rimliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in