2025-02-18, 12:25
Medlem
60 miljoner fler personnummer än boende i hela landet. Inte bara pengascam, mega-electionscam. Ganska kört för demokraterna.

Kash Patel får mycket att göra, hoppas han blir klar idag.
Citera
2025-02-18, 12:39
Medlem
Elons hot om audit Fort Knox

De flyttar runt länders guld för jämnan, som en cirkus. Trump lär vänta tills de klarar en audit sedan blir det nya nycklar i valven. 100%. Skulle inte förvåna om Sveriges utlandsguld hamnar där.
Citera
2025-02-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad fan är det här?

Efter en domstolsförhandling på fredagen om DOGEs tillgång till känsliga finansdepartements register, erkände Christopher Healy, senior rådgivare till finansdepartementets chefsjurist:
"Jag vet inte svaret på det" på frågan om vem som driver DOGE.

I december förra året sa Trump:
"Jag är glad att kunna meddela att den store Elon Musk, som arbetar i samarbete med den amerikanske patrioten Vivek Ramaswamy , kommer att leda departementet för effektivitet i regeringen."
Sedan dess, och efter Ramaswamys avgång från DOGE, har Trump konsekvent hänvisat till Musk som dess ledare.

Men enligt Joshua Fischer, direktör för administrationskontoret i Vita huset, är Musk varken administratör eller anställd hos DOGE. Istället innehar Musk titeln "särskild statlig anställd utan karriär" och fungerar som senior rådgivare till presidenten.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/elon-musk-doge-donald-trump-b2699892.html

Att ingen vet det underlättar ju när man inte vill bli stämd för något. Finns ingen ansvarig här.

Det är inte så vänster, men MAGA uträknat för att kunna göra saker som andra inte kan agera emot.
Citera
2025-02-18, 13:03
Medlem
Elon minskar byråkratin och Trump ser nu till att få enorma naturtillgångar av Ryssland, även Ukraina. EU är helt borta. Art of the deal.

Snart släpps info vem som sprängde Nord Stream och att tyskarna var med på det. Kan släppas innan valet tom.
Citera
2025-02-18, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Att ingen vet det underlättar ju när man inte vill bli stämd för något. Finns ingen ansvarig här.

Det är inte så vänster, men MAGA uträknat för att kunna göra saker som andra inte kan agera emot.
Härlig transparens som Musk åberopar.

Musk, Trump och det obskyra DOGE är som högerns alldeles egen version av DEEEEEP STATE.

Kan inte bli bättre, i dimma dold och.... Tada!..
med konspirationsteoretikern Marjorie Taylor Greene som DOGE-underkommitténs ordförande.

Hahaha!
Citera
2025-02-18, 13:15
Medlem
Citat:

Musk, Trump och det obskyra DOGE är som högerns alldeles egen version av DEEEEEP STATE.

med konspirationsteoretikern Marjorie Taylor Greene som DOGE-underkommitténs ordförande.

Hahaha!

Åhå så Marjie också, det var väl bara det som fattades. Hennes förklaringar kommer att vara lysande och begripliga, klart och koncist språk där ansvar eftersträvas i förloppet på DOGE.

Jag tänkte från början här att de här killarna kommer att ligga risigt till. Vem bryr sig om dem? En del menar att Trump ska benåda dem om de begått brott men jag är inte så säker på det. Varför skulle han vilja kliva ner i kletet med finskorna på?
Citera
2025-02-18, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Åhå så Marjie också, det var väl bara det som fattades. Hennes förklaringar kommer att vara lysande och begripliga, klart och koncist språk där ansvar eftersträvas i förloppet på DOGE.

Jag tänkte från början här att de här killarna kommer att ligga risigt till. Vem bryr sig om dem? En del menar att Trump ska benåda dem om de begått brott men jag är inte så säker på det. Varför skulle han vilja kliva ner i kletet med finskorna på?
Missa inte följande framledes.

MTG har meddelat att hon kommer att genomföra en utfrågning i mars för att undersöka påståenden i en "'DOGE' subcommittee hearing".

"DOGE-underkommittén är fast besluten att undersöka aktiviteterna för PBS och NPR och bedöma värdet av fortsatt federal finansiering av dessa enheter", skriver hon.

Ang Public Broadcasting Service’s (PBS) så ska hon utreda rapporteringen kring Musks berömda högerarm i DOGE Subcommittee's regi.
https://www.businessinsider.com/house-doge-committee-npr-pbs-letter-public-funding-2025-2

Efter vad jag kan se så är ordvalet "what appeared" med i texten två ggr. ang Musks suspekta heilande, så det är väl frågan vad hon ska nå via detta.

Men att just hon kräver opartiska, faktabaserade nyheter är ett nyhetsvärde i sig. 🤣

MTG säger sig utkämpa det heroiskt kriget mot avfall och korruption.

Forbes la en blänkare och skrev att den 8 januari 2025 köpte Greene Tesla-aktier på fyra olika konton - efter att hon utsetts till ordförande för DOGEs underkommitté.
https://www.forbes.com/sites/zacheverson/2025/02/14/marjorie-taylor-greene-tesla-doge-elon-musk-stock/
Citera
2025-02-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AISammanfattar
60 miljoner fler personnummer än boende i hela landet. Inte bara pengascam, mega-electionscam. Ganska kört för demokraterna.

Kash Patel får mycket att göra, hoppas han blir klar idag.

The head of Social Security has resigned over DOGE's activities - maga tar över
Citera
2025-02-18, 16:02
Medlem
Rep. Eli Crane calls for DOGE to audit aid sent to Ukraine.
Citera
2025-02-18, 16:43
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AISammanfattar
The head of Social Security has resigned over DOGE's activities - maga tar över

Klart vänsterblivna nu flyr, allt skit de hållt på med kommer nu fram i ljuset och digra fängelsestraff hägrar i horisonten för dem.
Citera
2025-02-18, 17:03
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:

Hahaha!

Snart får dina aktivist åklagare slut på pengar och måste acceptera att folk helt enkelt vill bekämpa korruption som till råga på allt dessutom är olagligt. Dom bränner dollar i rasande takt just nu och jag tror inte ens Soros kan rädda dom.

Det kommer bli väldigt bra det här.
Citera
2025-02-18, 17:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Snart får dina aktivist åklagare slut på pengar och måste acceptera att folk helt enkelt vill bekämpa korruption som till råga på allt dessutom är olagligt. Dom bränner dollar i rasande takt just nu och jag tror inte ens Soros kan rädda dom.

Det kommer bli väldigt bra det här.
Skönt att det ställer till för dig i debatten, jag är inte lika benägen att suga av Musk.
Jag är dock inte betald. Jag är lika volontär som Musk.

Finns absolut ingen anledning att varken acceptera, som att blint köpa det som Musk propagerar för alternativt applådera deras hänsynslösa framfart mot anställda.

I Ryssland under Putin skulle det säkert fungera med den stilen.
Senast redigerad av develi 2025-02-18 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in