2025-02-18, 11:53
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vilket jävla trams. Har du läst det på Aftonbladet eller?

Ja och Putin skulle även förbjuda snuset. Läste det på Aftonbladet me!

Svenskar är helt
Citera
2025-02-18, 11:55
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad talar du om? EU är i krismöte och jag lovar att ingen tycker detta är okej. Men vad ska man göra?
Putin & Trump träffas i skitlandet Saudiarabien för det är väl bara där de känner sig någorlunda säkra. I de flesta länder hade Putin gripits. Man kan bara undra varför de inte kan ha videokonferens. Men de vill väl känna på varandras kroppar. Ryssarna älskar ju kyss på kinden.

Tyvärr är ju de militära styrkeförhållandena sådana att Europa inte kan göra så mycket. Men man kommer säkert att vidta åtgärder.
Vi får se vad som händer med NATO till exempel.
Det är inte Putin och Trump som träffas nu. Det är Lavrov och Rubio. Vilket tyder på att förhandlingarna troligtvis är dödsdömda från början.
Citera
2025-02-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vilket jävla trams. Har du läst det på Aftonbladet eller?
Nej det kommer direkt ifrån Putins gamle vän och Rysslands före detta president Medvedev.
Han berättade att detta var Putins plan och det skedde i början av kriget i Ukraina.
Dessutom så kan man ju studera den ideologi som Putin och Ryssland följer. Har bland annat formulerats av Dugin.
Där talas det om att Ryssland har en speciell roll ath spela i världen och att de ständigt skall expandera genom krig. Blodspillan anses bars uppfriskande och vitaliserdnde.
Jag läser sällan Aftonbladet.
Citera
2025-02-18, 12:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är inte Putin och Trump som träffas nu. Det är Lavrov och Rubio. Vilket tyder på att förhandlingarna troligtvis är dödsdömda från början.
Vad menar du med att de är dödsdömda? Alla viktigare avtal måste stötas och blötas av lägre tjänstemän innan ett eller ett par alternativ sparkas upp till högsta nivån för slutligt avgörande
Citera
2025-02-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Exakt. Varför agerar USA så slarvigt då?

USA förlorar ju bara mer och mera.

Det finns givetvis en agenda bakom detta. Alla får ha sina egna teorier. Det enda som är 100% säkert är att SVT har fel.
Citera
2025-02-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Oj så duktig du är!

Detta är ett forum för fria åsikter och anledningen till varför vi är här.

Vill du ha sakligt korrekta publiceringar och resuméer kan du kolla rlksdagens anslagstavla, mån-fre 9-15

Jag håller helt med, även om jag tycker att man ändå kan orka uttrycka sig på ett förståeligt sätt, och kanske grunda sina åsikter på fakta och inte önsketänkande...
Citera
2025-02-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag håller helt med, även om jag tycker att man ändå kan orka uttrycka sig på ett förståeligt sätt, och kanske grunda sina åsikter på fakta och inte önsketänkande...

Hmmmm vad ska jag svara på det annat än det kan jag också tycka, låter bra och är överens.

Men sådan rappakalja var det väl ändå inte säg. Känner mig dum nu
Citera
2025-02-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
😂
Vilken briljant analys. Ryssland är på fallrepet. De har gått all in på kriget mot Ukraina? Skulle de inte vinna det kriget så sitter regimen i Moskva väldigt risigt till.
USA bryr sig inte om Europa, den saken är klar. Men risken för ett starkt samarbete mellan EU och. Ryssland är låg minst sagt. Så länge Putin sitter vid makten är det otänkbart. Det skulle behövas en enorm förändring av Ryssland för att EU skall vilja ha ett samarbete
Ryssland har varit Europas fiende nummer ett i hundratals år och misstron är djupt rotad. EU vill inte heller släppa in Ryssland som medlem då de skulle bli alldeles för dominerande.

Du har nog lyckats missförstå detta.

Det är avgörande för europas länder att etablera en vänskap med Ryssland inte tvärt om. De länder i Europa som först lyckas etablera denna vänskap är Europas framtida vinnare. Och, ja, det kommer inte att bli Sverige.

Ryssland har tidigare visat intresse för medlemsskap i EU men det är knappast intressant för dem längre.

Det är väldigt stor skillnad på Europas befolkning och EU's förrädiska politiker. Vance slog verkligen huvudet på spiken.

Om du inte lär dig att ifrågasätta så kommer verkligheten fortsätta att chocka dig.
Citera
2025-02-18, 12:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
Det finns givetvis en agenda bakom detta. Alla får ha sina egna teorier. Det enda som är 100% säkert är att SVT har fel.

Vad har SVT fel om?
Citera
2025-02-18, 12:17
Medlem
Freebops avatar
Fantastisk, Europa och EU behöver vakna upp. Idiotiska regulatoriska krav som hämmar tillväxt hjälper inte! Tack trumpeteten...kör över eu nu...
Citera
2025-02-18, 12:17
Medlem
jesussugers avatar
Stackars lilla EU som inte får va med buhu
Citera
2025-02-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
seriöst så finns det väl ingen som tror på att zelensky och putin själva kan komma överens om något i dagsläget?

det enda som kan fungera är om usa pekar med hela handen och talar om vad som gäller

Håller med. Det Europa hållit på med är att pumpa in miljarder till Ukraina utan att det löst något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in