2025-02-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Svensk/Europeisk intevention har väl aldrig varit på kartan? Det vore i och för sig lite mer ärorikt än att bara skicka vapen och sen sitta och huka under mammas kjol. Men vilken trupp skulle Europa gå in med? Europa kan tydligen som mest skaka fram 25000 soldater...
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/oron-eu-klarar-inte-ukraina-utan-usa/

Va fan sitter det för tjommar egentligen? Det är ju värre än Gerasimov och Shoigu.
Citera
Medlem
Titta på Rapport nu så får ni se EU gråta i verkligheten.. JA det är sant! haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Ukraina har aldrig varit en del av Europa även om det geografiskt ligger i Europa.
Istället för geografi så föreslår jag att du läser på politik och biologi.

Att kalla Ukraina som europeiskt är som att säga att en neger som föds i Sverige är svensk.
Ukraina är visst en del av Europa. Det är en ganska viktig dela av Europa historiskt. Bland annat lär Svenskar delvis härstamma från folk från det området.
Sedan ska vi ju inte glömma att Vikingarna var där mycket och var med och skapade Kievriket.
Även Karl XII var där nere. Han bodde en tid i Bender i Moldavien som ligger nära Ukraina. Den svenska stormaktstiden avslutades i Poltava som ligger i Ukraina.
Citera
2025-02-16, 19:32
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Titta på Rapport nu så får ni se EU gråta i verkligheten.. JA det är sant! haha
Bara en mycket sjuk hjärna tycker att det är positivt att Europa inte får sitta med vid fredsförhandlingarna, du låter som en Quisling.
Citera
2025-02-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nä det är ju faktiskt alldeles tvärtom om du funderar lite.
Europa klarar inte av att själva skapa en fredsbevarande styrka i Ukraina när det blir dags för det.
Så illa är det faktiskt med Europa i dag.

Och detta bygger du på vad, vatnik? Jag vet att ni inte svarar på frågor eftersom ni inte är här för att diskutera men jag gör ett försök i alla fall. Vad baserar du ditt påstående på?

Här kan du läsa om Europas planer för att skicka trupper. Inte mycket är känt än så vi får väl se hur det utvecklas men det säger direkt emot önskedrömmarna från Kreml som du så lydigt för vidare.

https://apnews.com/article/europe-ukraine-force-peacekeepers-nato-us-security-119c302621e58a3e3bcb7841aa1ce161
Citera
2025-02-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Ukraina har aldrig varit en del av Europa även om det geografiskt ligger i Europa.
Istället för geografi så föreslår jag att du läser på politik och biologi.

Att kalla Ukraina som europeiskt är som att säga att en neger som föds i Sverige är svensk.

Det är ganska irrelevant vad Ukraina inom Europa. En sak är klar är att det är en nagel i ögat på Ryssland. Ryssland kan leka krig där nere så vi slipper. Vi ska aktivt se till att Ryssland håller sig upptagen där nere.
Citera
2025-02-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Bara en mycket sjuk hjärna tycker att det är positivt att Europa inte får sitta med vid fredsförhandlingarna, du låter som en Quisling.
EU borde inte sitta med vid något förhandlingsbord och det borde inte Trump heller. Vad är det som det skall förhandlas om?
Putin är en massmördare och skall egentligen sitta inlåst för brott mot mänskligheten. Trump är genom sitt agerande en medbrottsling.
Citera
2025-02-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minttablett
Vad tror ni att Zelenskyj hade för val här? Skulle han bett amerikanen dra åt helvete och sagt att de borde kunna stötta ett land som är under invasion utan att profitera på deras naturresurser? Zelenskyj måste naturligtvis bita sig i tungan och spela det diplomatiska spelet, särskilt nu när USA styrs av världens största narcissist.
Tja. Ukraina får väl göra som Ryssland och USA. Gå med på avtalet och sedan när tillfälle ges så river man upp det.
Citera
2025-02-16, 19:38
Medlem
Blir spännande att se hur det går, om de får till nån förhandling.
Nu har iofs Donald Trump redan kastat alla sina spelkort i soptunnan redan innan någon har hunnit sätta sig vid bordet.

Skulle de mot förmodan få till någon form av vapenvila kommer Ryssland ändå bryta mot inom nån minut så det är ganska lönlöst.

Tror inte europeiska länder är så sugna på att skicka de 120000 soldaterna som USA lovat då det inte kommer på tal att skicka några amerikanska trupper ok så Europa ska stå för fredsbevarande men får inte vara med och bestämma villkoren? Ja det kommer man nog kunna enas om i EU

Det enda som trumps förhandlingar kommer leda till är att kriget drar ut på tiden,

Nu vet jag att många av er är fullblodsidioter som dyrkar trump och Putin, ni kanske tror att jag har fel, håna mig gärna så ska jag checka in om nån månad och påminna er om att ni hade fel.
Citera
2025-02-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
USA visar tydligt att Europa inte är deras allierade längre. Läge för Europa nu att starta en egen armé. NATO bör också avvecklas.
Bra förslag om att en Europeisk samordnad arme kunde skapas och NATO läggas ner och avskaffas och Europa borde samarbeta mer för ökad tillverkning av egna avancerade vapensystem inklusive stridsdrönare .Och att den Pan-Europeiska Armen ska bestå av minst 2 miljoner man .USA kan vi nog fimpa för USA med Donald Trump i spetsen kan vi inte lita på alls.
Senast redigerad av Umpalavemang 2025-02-16 kl. 19:42. Anledning: Redigering
Citera
2025-02-16, 19:44
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Helt ointressant. Ni har ingen talan. Och inte Sverige och Europa heller, enligt Kellogg och USA (som faktiskt HAR något att säga till om).
År 1812 kunde Napoleon ställa upp en halv miljon man mot Ryssland och 1941 kunde Hitler ställa upp 3,5 miljoner. Misstaget båda gjorde var att starta kriget i juni och inte satsa på vinterutrustning.

Om EU genomför en allmän mobilisering de närmsta veckorna så torde det inte vara något problem att få fram 5 miljoner man. Då kan kriget starta redan i mars och förutsättningarna blir mycket bättre för en invasion.

Om Ryssland svarar med kärnvapen så får man tänka på att det ofta blåser från väst till öst. Så mycket av nedfallet kommer att ske i Ryssland.
Citera
2025-02-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Blir spännande att se hur det går, om de får till nån förhandling.
Nu har iofs Donald Trump redan kastat alla sina spelkort i soptunnan redan innan någon har hunnit sätta sig vid bordet.

Skulle de mot förmodan få till någon form av vapenvila kommer Ryssland ändå bryta mot inom nån minut så det är ganska lönlöst.

Tror inte europeiska länder är så sugna på att skicka de 120000 soldaterna som USA lovat då det inte kommer på tal att skicka några amerikanska trupper ok så Europa ska stå för fredsbevarande men får inte vara med och bestämma villkoren? Ja det kommer man nog kunna enas om i EU

Det enda som trumps förhandlingar kommer leda till är att kriget drar ut på tiden,

Nu vet jag att många av er är fullblodsidioter som dyrkar trump och Putin, ni kanske tror att jag har fel, håna mig gärna så ska jag checka in om nån månad och påminna er om att ni hade fel.
Europa borde ha en ny stark ledare motsvarande Hitler och ha som ambition att definitivt krossa Ryssland .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in