2025-02-14, 13:26
Avslutad
Jag har drömt i oktober eller november att en bekant får en summa pengar tilldelad sig. Beskedet ges över telefon. Det är en trevlig slant men inget som förändrar livet. Mellan 5-8 tusen sett till reaktionen i drömmen.

Jag vet baserat på andra drömmar att denna händelse bör inträffa i om 2-3 månader. Och säger detta omgående till personen.

Jag säger till den bekanta "detta är något du får till dig". Du får beskedet över telefon.

Vi kommer inte på var pengarna kommer ifrån men jag bara garanterar personen detta...

Hör och häpna, i januari får den bekanta, som varit utsatt för ett överfall. skadestånd på 6 tusen kr. Utredningen för att hitta GM lades ner och då får den utsatta pengar i skadestånd. Detta vet varken jag eller den bekanta när jag har min dröm i oktober-november-träsket.

Nu undrar jag hur pass intressant ni tycker att den här anekdoten är för bevis på paranormala förmågor.

Skillnaden från vanliga drömmar är klarheten. Jag har en metod för att urskilja det. Haft tre stycken sedan 8 månader tillbaka så det är inte jättefrekvent. Två av tre har inträffat. Väntar på tredje.
Senast redigerad av Inkapslad 2025-02-14 kl. 13:42.
Citera
2025-02-14, 13:54
Medlem
pn222jws avatar
Att det inte är diffust utan exakt ser jag som en väg att påvisa att man talar sanning. Jag tycker det bevisar prekognition. Jag har själv haft sanndrömmar - som var så osannolika i sina detaljer - att slumpen gått att utesluta. Jag tror det är högre makter som tipsar och varnar oss. Det är ofta svårbevisat, men du sa ju i förväg vad som sedan skedde. Jag tror även på synkronicitet, att en meningsfull chans och slump fungerar som högre vägledning. Tankeöverföring är också en möjlighet.
Citera
2025-02-14, 13:56
Avstängd
Jag drömde om att jag hade sex en gång, sen så hände det på riktigt några dagar senare. Häpnadsväckande.
Citera
2025-02-14, 14:04
Medlem
Lorbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Nu undrar jag hur pass intressant ni tycker att den här anekdoten är för bevis på paranormala förmågor.
Nej en som enskild händelse - helt ointressant. Skulle du ha fler exempel, ja då blir det så klart mer intressant.
Citera
2025-02-14, 14:09
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:

Hör och häpna, i januari får den bekanta, som varit utsatt för ett överfall. skadestånd på 6 tusen kr. Utredningen för att hitta GM lades ner och då får den utsatta pengar i skadestånd. Detta vet varken jag eller den bekanta när jag har min dröm i oktober-november-träsket.

Det visste inte jag heller, stämmer det verkligen?

Vem betalar det skadeståndet om man inte hittar någon GM?
Citera
2025-02-14, 14:34
Medlem
Det har hänt mig en gång.
Jag åkte med ett ex till GeKås i Ullared och satt med en påse m&m i handen och somnade. Jag drömde att när hon skulle svänga av motorvägen för att köra sista biten landsväg, så skulle jag vakna av att jag spillde ut mina m&m på golvet. Jag vaknade mitt i kurvan på avfarten och exakt det i drömmen, hände exakt likadant.

Detta är första och enda gången.
Citera
2025-02-14, 14:35
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Jag har drömt i oktober eller november att en bekant får en summa pengar tilldelad sig. Beskedet ges över telefon. Det är en trevlig slant men inget som förändrar livet. Mellan 5-8 tusen sett till reaktionen i drömmen.

Jag vet baserat på andra drömmar att denna händelse bör inträffa i om 2-3 månader. Och säger detta omgående till personen.

Jag säger till den bekanta "detta är något du får till dig". Du får beskedet över telefon.

Vi kommer inte på var pengarna kommer ifrån men jag bara garanterar personen detta...

Skillnaden från vanliga drömmar är klarheten. Jag har en metod för att urskilja det. Haft tre stycken sedan 8 månader tillbaka så det är inte jättefrekvent. Två av tre har inträffat. Väntar på tredje.
Du har fått den profetiska gåvan, står om detta i bibeln.

Acts 2:17-18

"In the last days, God says,
I will pour out my Spirit on all people.
Your sons and daughters will prophesy,
your young men will see visions,
your old men will dream dreams.
Even on my servants, both men and women,
I will pour out my Spirit in those days,
and they will prophesy."
Citera
2025-02-14, 14:42
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Inte ett dugg intressant eftersom det inte är något bevis. Det handlar om tillfälligheter. Inget annat. Tänk så många telefonsamtal hen har fått där det framgår olika saker som du inte har drömt om eller alla andra som haft telefonsamtal där de fått veta än det ena och än det andra. Inget du heller har drömt om.

Tänk också så många drömmar du har där det inte händer det du drömmer.

Sen vet vi också att det inte finns något som helst som tyder på att någon någonsin har haft sanndrömmar och att det inte har varit tillfälligheter.
Citera
2025-02-14, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Det visste inte jag heller, stämmer det verkligen?

Vem betalar det skadeståndet om man inte hittar någon GM?

Försäkringsbolaget. Det var filmat av en övervakningskamera.
Citera
2025-02-14, 22:53
Medlem
Du är inte ensam!

Däremot har inte folk här på flashback med det att göra!! Var tacksam för budskapet, det är bara att lära dig hur du och det fungerar. Inget du behöver dela med dig av till flashback folket. Många här saknar förmågan och vill absolut inte tro på det du säger ändå. Utan skall till varje pris hugga ner dig tills dem tystat dig, kontrollerar dig eller dödat dig.

Bjud enbart in dina bröder och systrar. Låt icke de robotlika narcissistiska personligheterna göra intrång på din unika gåva! Släpp inte in de onda, sök inte efter deras bekräftelse eller egocentriskt förvridna svar. De kommer aldrig kunna ta del av det du har om du inte släpper in dem. Du känner igen ondskan, när du möter en "person" som inte vill dig väl, även om den påstår att den vill dig väl. Var uppmärksam på detaljerna i deras beteende.
Senast redigerad av Facingevil 2025-02-14 kl. 22:59.
Citera
2025-02-15, 06:04
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Du har fått den profetiska gåvan, står om detta i bibeln.

Acts 2:17-18

"In the last days, God says,
I will pour out my Spirit on all people.
Your sons and daughters will prophesy,
your young men will see visions,
your old men will dream dreams.
Even on my servants, both men and women,
I will pour out my Spirit in those days,
and they will prophesy."

Före nya testamente fanns massor med profeter i gamla testamentet som inte hade fått de kristnas "heliga ande".
Men de utförde uppgiften ändå.
Citera
2025-02-15, 06:09
Medlem
Masingas avatar
Så din dröm, kunde inte förvarnat att han skulle få stryk innan cashen kom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in