Citat:
Ursprungligen postat av
Svenshult
Bästa jag läst på Flashback. Trodde jag var ensam om dessa insikter och blir förtvivlad över att ingen europeisk politiker tycks medvetna om de här realiteterna utan är fast i något slags tänkesätt att om vi bara lägger större andel på försvaret eller är mer lojala med NATO så kommer vi bli USAs bästa vänner. USA skiter i sånt och vill bara hålla oss på mattan.
Hela politiken sedan 1989 från USAs sida har varit att slå in en kil mellan Europa och Ryssland och våra idiotiska (och köpta) politiker har inbillat sig själva att det ligger i vårat intresse.
Har du nåt konkret exempel på hur USA har försökt slå in en kil mellan Europa och Ryssland? Nej trodde inte det heller.
Jd vance kommer till München och är inte påläst för fem öre, det är inte så konstigt om folk reagerar på det hans vanliga snack funkar inte på den publiken. Om Maria malmer ska avgå pga av det vet jag inte hon säger väl det som hennes väljare vill höra tänker jag.
Nu har inte jag lyssnat på vad jd vance egentligen sa men det verkar ingen annan här ha gjort heller som vanligt.