2025-02-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas samtidigt att jag har mina tvivel om att detta skulle ha skett, om inte Trump`s "över hela planen" agerande hade skett. Hans återkommande, flörtande med Putin. Kriget har pågått i över 1000 dagar, och det är då nu efter att Trump har suttit i två-tre veckor som klausulen aktiveras. Det skedde inte tidigare.

Jag misstänker även mer, och mer...att Trump inte heller har någon egentlig "fredsplan". Det har gått ifrån : "-Utesluter inte att Ukraina en dag är Ryskt !"

..till Vance idag : "-Utesluter inte amerikanskt trupp i Ukraina, om allt går på dass !"

Över hela spelplanen. Jag ser ingen kontinuitet.., eller en rak linje...

Svårt att ta Trump-administrationens agerande dom senaste dagarna på allvar. Oklart vad dom vill öht.

Men sätter man en avdankad major känd för sitt missbruk som försvarsminister och även en VP som gör allt för att tjäna sin överhöghet så förstår man hur toppstyrt mycket har blivit när det handlar om hur USA agerar under Trump.

Sanslöst mycket meningslöst snack var rätt väntat.
Citera
2025-02-14, 20:22
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nix, det där är en västlig medial halmgubbe. Ingen på hög nivå i Moskva sade något sådant, vare sig från Kreml eler från den ryska militären - vilket har påpekats hundratals gånger.

"Kiev in three days" är en uppfinning av västliga journalister och pundits.
Låtsas Du på riktigt att det inte publicerades en segerkrönika, ett dygn för tidigt..?
Behövs det verkligen länkas till den igen..?
Är Du påtvingad till trådens pucko..?
Senast redigerad av Senilix 2025-02-14 kl. 20:25.
Citera
2025-02-14, 20:23
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Egentligen är jag stark motståndare till att man visar upp motståndarsidans soldater på det här viset.

Det tar emot, men jag håller med. Tror också det är emot 'krigets lagar' att visa upp fångar såhär. Ukraina borde stå över sådant.

Håller med till viss del, samtidigt är detta filmer som anhöriga kan ta del av och på så sätt få reda på var deras ryss är utan ryska statens/militärens/FSBs lögner.
Citera
2025-02-14, 20:23
Medlem
Citat:
Nix, det där är en västlig medial halmgubbe. Ingen på hög nivå i Moskva sade något sådant, vare sig från Kreml eler från den ryska militären - vilket har påpekats hundratals gånger.

Det är det inte alls lille halmgubbe.

Men förnekar du även att putler själv uttryckligen sagt att ryssland kan ta Ukraina på 2 veckor?
Citera
2025-02-14, 20:24
Medlem
Citat:

Därför kolonnen som satt fast hade med sig paraduniformer och kravallutrustning och hade bokat in besök på restauranter i Kiev?
Citera
2025-02-14, 20:28
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas samtidigt att jag har mina tvivel om att detta skulle ha skett, om inte Trump`s "över hela planen" agerande hade skett. Hans återkommande, flörtande med Putin. Kriget har pågått i över 1000 dagar, och det är då nu efter att Trump har suttit i två-tre veckor som klausulen aktiveras. Det skedde inte tidigare, inte under Biden.

Jag misstänker även mer, och mer...att Trump inte heller har någon egentlig "fredsplan". Det har gått ifrån : "-Utesluter inte att Ukraina en dag är Ryskt !"

..till Vance idag : "-Utesluter inte amerikanskt trupp i Ukraina (som fredsbevarare), om allt går på dass !"

Över hela spelplanen. Jag ser ingen kontinuitet.., eller en rak linje...

Jag ser det från två perspektiv.

1.
Europas senfärdighet att ta hand om sig själv.
2.
USAs egen ekonomi.

När ska Europa sätta fart?
Hur får man Europa att sluta luta sig tillbaka?
Hur ser man till att Europa slutar att bete sig som småbarn?

Varför ska USA slösa sina pengar och folk, på , i huvudsak Europas huvudvärk? Varför?
När vi sett det ena efter andra halvhjärtade ansatsen till att steppa in.
Vi ser ett jävla mjäkande med påverkan av fredsmuppar, rysk påverkan etc.

Hur länge ska vi få vårt arsle torkat av USA? Hur jävla länge?
Citera
2025-02-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är det inte alls lille halmgubbe.

Men förnekar du även att putler själv uttryckligen sagt att ryssland kan ta Ukraina på 2 veckor?
En representant från Keml försvarade uttalandet. Varför, om han aldrig sagt så kan man undra?

https://time.com/3259699/putin-boast-kiev-2-weeks/
Citera
2025-02-14, 20:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Oavsett om du skulle lyssna på folk som påpekar att det gick ut ett pressmeddelande efter 3 dagar, eller inte. Vi skiter i det.
Låt oss istället fundera på bevisen i form av Rysslands uppbyggnad,inför invasionen.
200000 man.
Man flög in folk för att ta Ukrainas regering. Via Hostomel.
Huvudstyrkan var i öster. Både ryska och ukrainska.

Självklart hade man planerat för ett krig i flera år. Eller hur?
Citera
2025-02-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Därför kolonnen som satt fast hade med sig paraduniformer och kravallutrustning och hade bokat in besök på restauranter i Kiev?

Är det sant? Låter ju heltokigt men med ryssarna är ju allt möjligt.
Citera
2025-02-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Låtsas Du på riktigt att det inte publicerades en segerkrönika, ett dygn för tidigt..?
Behövs det verkligen länkas till den igen..?
Är Du påtvingad till trådens pucko..?

Den där krönikan förklarade aldrig att Kiev skulle intas på tre dagar eller ens att det måste gå snabbt - bara att man skulle ta Ukrana ur deras förhoppningar om att gå med i NATO och på sikt uppmuntra dem till en mer balanserad hållning til omvärlden (inte minst Ryssland). Det första har man i stort sett lyckats med - inget land lämnar in en ansökan om att gå med i NATO utan att ha säkrat USA:s stöd på förhand - och det andra kommer att ske med tiden. Bryssel är i stort sett överspelade, de är bortgjorda i den här frågan.

Hur känns det att ha missat tåget och skita i brallorna på perrongen?
Senast redigerad av HepCat-X 2025-02-14 kl. 20:46.
Citera
2025-02-14, 20:48
Medlem
Citat:

Tror du de skulle säga vad de hade tänkt sig efter det att det misslyckades?

Man publicerade en segerkrönika tre dagar efter invasionen. Sedan drogs den tillbaka. Sådana skrifter publiceras inte utan godkännande från högsta ort.

Och dessutom, så är det så att - sett ur rysk synvinkel - så var en snabb operation för att ta kontroll över makten i Kiev givetvis det enda rätta att göra. Då hade man fått minimalt med dödsoffer, omvärlden hade inte kunnat göra annat än acceptera vad som hänt (och lämna över någon formell protestnot). Att hamna i detta idiotiska krig var självklart aldrig Putins avsikt, men han blev "tvungen" att ta kriget eftersom maktövertagandet i Kiev (sannolikt med återinsättande av Janukovich) misslyckades.
Citera
2025-02-14, 20:52
Medlem
Snapcounts avatar
Bråttom, bråttom..som jag har sagt de sista dagarna..

Kremlin assembling 'high-level negotiating team' for talks with US - report
The Kremlin is putting together a "high-level negotiating team" that can carry out Ukraine peace deal talks with the US, sources have told CNN.

The US broadcaster said the team will reportedly include top level political, intelligence and economic figures. However, the names have not yet been made public. The reports come off the back of the Donald Trump's separate calls with Vladimir Putin and Volodymyr Zelenskyy.

https://news.sky.com/story/trump-putin-call-ukraine-war-peace-talks-moscow-zelenskyy-kremlin-live-sky-news-latest-12541713#9107 249

Putin kan iallafall fortsätta att splittra Usa/Eu. För med de sista dagarnas kommentarer ifrån statsöverhuvuden i Eu, så står Eu enat. Lägg även till klausulen som aktiveras...

Frågan är ju sen : Om nu kriget går som klockan (enligt pro ryska röster i tråden)..så varför denna hast ? Vad är man rädd för ?
Senast redigerad av Snapcount 2025-02-14 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in