Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Vinstvinning är inte hans drivkraft. En gång i tiden kanske det var det, för länge sedan. Han vill göra ett stort avtryck och skrivas in i historien. Detta betyder inte att jag är ensidigt positiv till Musk, jag tror inte att han är riktigt så smart som han själv tror även om han är väldigt smart. Däremot är han att föredra i dagsläget och lite svinn får vi räkna med. Det kommer att vara mycket lärorikt för USA och omvärlden att se vad som döljer sig i träsket när bandschaktaren maler byråkratin till grus.
Vem fan vill åka till Mars egentligen? Det är nog hans sämsta idé, att från en tropisk planet som sprudlar av liv till en död, iskall ökenplanet. Det är så jävla dumt att man storknar.
Det är i huvudsak makt, men han gynnar även sina företag och jag hoppas de självkraschande bilarna brinner upp.
Ang makt är det mer obehagligt i det stora hela, för målet ser ut att vara att rasera demokratin.
Musk är känslokall, vilket gör honom hänsynslös.
Ingen vill till Mars förutom nördar likt honom möjligen.
Under tiden förstör han både människors liv inkl djur och natur.
Helvete vad skräp det genererar.
Det framkommer i biografin att han är mer visionär än här och nu. Det är sonen X som han släpar runt överallt som han vill ska bo där.
Han verkar vara den utvalda tronarvingen, de andra ses knappt.
Men jag är helt oense om att man får räkna med lite svinn när riskerma för korruption är för hög. Ovalda Oligarker ska inte ha så mycket makt.
Vidare tror jag öht inte hans småplockande nu är annat än vinnstvinning och ideologiskt.
De stora pengarna ligger inte i det här, det genererar enbart lidande för de som drabbas.