2025-02-14, 17:07
Medlem
Tycker hon ser ganska 'soave' ut trots de nerbitna vitmålade naglarna.
Hon kunde nog få pundarmännen på fall, men är kanske dyr i drift.
Vilken maskin är inte det?
Citera
2025-02-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är tyvärr inte ovanligt. En hel del som får sluta för att de åker fast för att de stulit patienters mediciner. Inte bara att de våldtar och ofredar de gamla. Har inte utförts utdrag från brottsregister tidigare iaf.

Jag fattat inte logiken bakom det. Hur kan inte varningsklockor ringt?
"Han hade fina referenser" - ja vad kan de varit för referenser. Har dom ringt nå knarkarpolare och frågat?

Logiken att anställa en våldsam knarkare som återfaller i missbruk gång på gång trots samhällets insatser är ju lika logiskt som att anställa en militant vegan på en minkfarm?
Citera
2025-02-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
GM gick ett fruktansvärt öde tillmötes. Visst menar du BO??

Ja, även kanske för GM får man väl hoppas. Fast några år i kurran kanske inte är ett fruktansvärt öde för dessa utstuderade gangsters i relation till deras åverkan.
Citera
2025-02-14, 17:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
"Han hade fina referenser" - ja vad kan de varit för referenser. Har dom ringt nå knarkarpolare och frågat?

Logiken att anställa en våldsam knarkare som återfaller i missbruk gång på gång trots samhällets insatser är ju lika logiskt som att anställa en militant vegan på en minkfarm?
Det har att göra med att det brist på personal inom hemtjänsten. De som gjort bra jobb tidigare har slutat, så nu anställs precis vad som helst för att fylla vakansluckorna.
Citera
2025-02-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har att göra med att det brist på personal inom hemtjänsten. De som gjort bra jobb tidigare har slutat, så nu anställs precis vad som helst för att fylla vakansluckorna.

Man behöver inte betala några större löner heller, så dessa jobb tas nog av personer som inte får något annat.

Med det inte sagt att alla inom hemtjänsten är dåliga. Tvärt om, gör man det rätt är det väl mer som ett kall.
Citera
2025-02-14, 17:34
Medlem
Route67s avatar
Efter vad som framkommit om MGM1 så verkar han inte vara helt tillförlitlig. (Årets understatement kanske?)

Så det blir mycket intressant att se hur åklagaren ser på detta med anstiftan till grovt rån/mord.

Vad vi sett av MGM3 här i Piteå och tidigare i Skellefteå är ju att hon helst vill ha 2 killar runt sig. En pojkvän och en killkompis.
På det sättet kontrollerar hon dem. Ger den ene värme och sympati och ignorerar den andre eller tilloch med är sur och trevlig.
Något som är typiskt för en malignt narcissist.

("Malignant narcissist" på engelska, för den som vill fördjupa sig i ämnet)

Så för den som tror att hon kan vara den drivende så förklarar kanske det här hennes kontroll över männen. En pojkvän och en som hoppades bli det.
Citera
2025-02-14, 17:36
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ch*nia lär nog ha haft i princip varenda advokat i Piteå vid det här laget, med tanke på hennes digra brottsregister.
Nej, hon har konsekvent hållit sig till advokat Von Ahn från Robertsfors, Västerbotten
Citera
2025-02-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tycker hon ser ganska 'soave' ut trots de nerbitna vitmålade naglarna.
Hon kunde nog få pundarmännen på fall, men är kanske dyr i drift.
Vilken maskin är inte det?
Soave?? Frisk, fräsch, fruktig, ljuv, mjuk????? Jag känner bara till att man använder soave när man beskriver vin, enligt ovanstående synonymer. Jag kanske är ute och cyklar men ingenstans kan jag/man se att något av detta skulle passa in på C......
Citera
2025-02-14, 17:46
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen

Ni skulle bara veta hur soc funkar här i Piteå! Tex blev dövblind Evelina nekat både boendestöd och kontaktperson trots att förvaltningsrätten hade fastlagit att hon tillhör LSS. Istället valde kommunen att minska ner anpassade stödinsatser i hemmet och rekommenderar vanligt hemtjänst som Evelina inte har möjlighet att kommunicera med. Vi har märkliga chefer här i Piteå som inte verkar följa lagar o förordningar

Finns tråd hör på FB tråd om dövblind Evelina
Senast redigerad av Loikkari 2025-02-14 kl. 17:48.
Citera
2025-02-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynne
Soave?? Frisk, fräsch, fruktig, ljuv, mjuk????? Jag känner bara till att man använder soave när man beskriver vin, enligt ovanstående synonymer. Jag kanske är ute och cyklar men ingenstans kan jag/man se att något av detta skulle passa in på C......

Nej, knappast ljuv. Detta är ett uttryck som man använder i mitt hemland USA där man även kan mena en person som ger sken av att vara en cool människa som dock kan vara slirig.
Att märka ord här ger väl ändå inga svar?
Senast redigerad av Detdundrar 2025-02-14 kl. 18:30.
Citera
2025-02-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nej, hon har konsekvent hållit sig till advokat Von Ahn från Robertsfors, Västerbotten

Stamkund med klippkort?
Citera
2025-02-14, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, C. verkar luttrad i gamet med att pressa offer på "ersättning". Hon har tydligen försörjt sig på detta sätt och behövde väl pengar nu inför resan till Spanien.

Att gå på två stycken homosexuella var dumt. Många människor tror att just gaya personer är översexuella och perversa på alla sätt. Hon tyckte väl att hon kunde spela ut hela sitt register mot dem då de var i en utsatt ställning.

Hoppas GM inte fick ett skit trots att BO blev mördade på kuppen. Eller så blev de mördade just på grund att GM inte fick något samt att de annars skulle kunna ha anmält GM för utpressning.
GM gick ett fruktansvärt öde tillmötes.

Kanske rent av finns digitala spår, om gubbarna de facto förde över pengar(Swish) till någon av dessa som var med. I såna fall har man ju gjort bort sig ordentligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in