Citat:
Ursprungligen postat av
Nonitotta
Så här kan det tyvärr bli när det är vattentäta skott angående information mellan bl.a polis, soc och psykvård. Många brott skulle kunna förhindras om det fanns en öppnare kommunikation mellan dessa.
Svårt att låta bli att undra ibland vad SOC håller på med och vem de jobbar för egentligen.
De ska ju vara myndigheten som hjälper människor men jag tycker man hör mer och mer om hur människornas liv försvåras när de kommer i kontakt med SOC.
Off topic men det har ff att göra med att vara behjälpliga så att motivet blir känt och att flera eventuella dåd förhoppningsvis förhindras i tid ist för att sopa under mattan ev miss man har gjort.
Här tycker jag att politikerna till syvende och sist bör kliva fram och bestämma sig för om de vill lösa landets värsta dåd eller inte och kommunicera sitt beslut ut till allmänheten.
Att vara tyst som de har varit hittills i denna situation är det värsta de alla tsm kan göra.
Bara den här Fb-tråden visar att folk kommer inte att glömma bort det så lätt och gå vidare utan något svar.
Här har både Expressen, Aftonbladet, DN etc en mycket viktig roll.
Att skriva samma info om GM och offren i all ära men jag saknar deras press på beslutsfattare gällande deras syn på utredning. Vad har hänt med de riktiga journalisterna?
Iaf bör de kunna säga vad som kommer att släppas och vad som fortsatt blir hemligt och varför kan man tycka.
Nånting (om inte allt) måste de ha kommit fram till i utredningen under de 10 dagarna men det är inte ett pip om intervjuer med några i detta fallet viktiga personer.
Tänk vilka rubriker som skulle kunna skapas om de försökte få svar och blev kallt avvisade på film, samtidigt som hela landets befolkning bara önskar få ett svar på varför de 10 personerna fick mista sina liv.