2025-02-14, 15:05
Medlem
Hyran på lägenheten kan till sist ha blivit för dyr för att soc ska vilja fortsätta att betala för den mer, om han nu blev vräkt. Han verkar ju ha bott rätt centralt (Storgatan) och inte i ett miljonprogram.
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Herregud ja, tänk om han blivit vräkt på grund av obetalda hyror.
Är det klarlagt hur han försörjde sig efter 2021?
Citera
2025-02-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Har inte fått klart för mej varför han hade fyllda flyttkartonger och skulle flytta?
Berodde det på det indragna försörjningsstödet(=socialbidraget)?
Innebar det att han måste lämna sin lägenhet och bli hemlös, leva på frälsningsarmens soppkök etc..?
Jag trodde existensminimum inkluderade nån sorts boende..

bara teorier och spekulationer. Men hemlöshet existerar och ju och vissa motkrav finns trots allt för att för att få pengar
Citera
2025-02-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Allt är så fruktansvärt tragiskt i detta. Jag kan inte låta bli att tycka synd om killen, han måste ha mått fruktansvärt dåligt. Det ger mig ångest att bara höra hur han har levt. Detta hade förmodligen kunnat undvikas om vi hade haft en fungerade psykiatri.

Jag tänker även på hans föräldrar som får läsa om sin son som ett monster, det måste vara en mardröm som kan likställas med de anhöriga till offren, kanske värre.
Jag har inte läst någonstans i media hur de tas hand om, eller att man lyfter deras smärta, som förälder måste man ju känna sig som en medbrottsling som skapat detta monster.

Instämmer i allt. En tragedi med så många offer, inklusive mördaren själv.
Citera
2025-02-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pijolla
Kan Facebook-profilen S*mon Örebro vara GM:s? Enkom en profilbild på en varg, upplagd 2018. Ensamvarg. 4 februari var Vargens Dag…

Varför skulle Rickard Andersson kalla sig "Simon Örebro"?
Refererar du till hans gamla efternamn Simón som inte ens är densamma som Simon?
Inte logiskt för fem öre.
Citera
2025-02-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Hyran på lägenheten kan till sist ha blivit för dyr för att soc ska vilja fortsätta att betala för den mer, om han nu blev vräkt. Han verkar ju ha bott rätt centralt (Storgatan) och inte i ett miljonprogram.

Jag hoppas att polisen kartlägger varenda litet myndighetsbeslut rörande RA.
Citera
2025-02-14, 15:10
Medlem
Är det verkligen klarlagt att han nekades socialbidrag? Undrar hur de trodde han skulle klara sig i så fall?
Citera
2025-02-14, 15:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis
bara teorier och spekulationer. Men hemlöshet existerar och ju och vissa motkrav finns trots allt för att för att få pengar

Så han skulle sova ute i -10 i skogen eller? Dör man inte då?
Citera
2025-02-14, 15:13
Medlem
Hon sa väl bland annat att han "hade pistoler", någonting som varken polisen eller någon annan berättat tidigare, kan ha varit känsligt eftersom det skulle tyda på att det fanns flera gärningsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av EnSoftPotatis
Japp. Men det vore inte helt omöjligt att de redan sitter och håller på en del information.
Känns som att man har strösslat runt med smulor för att hålla nyheten levande.

Tänker på inslaget som TV4 hade med "Layla, 28". Hennes video hade ju inte synts till någonstans fram tills dess, medans allt annat läckte dag ett.
Senast redigerad av Kortisol 2025-02-14 kl. 15:19.
Citera
2025-02-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så han skulle sova ute i -10 i skogen eller? Dör man inte då?

Vad syftar du på? finns väl många hemlösa som sover ute eller?

Obs obs menar inte att detta gällde i Gm`s fall inte ens att han var vräkt
Citera
2025-02-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pijolla
Kan Facebook-profilen S*mon Örebro vara GM:s? Enkom en profilbild på en varg, upplagd 2018. Ensamvarg. 4 februari var Vargens Dag…

Nej hans facebook hette hans namn (RA) och hade privat profil men selfiebilden i spegeln som profilbild. Kontot finns inte kvar nu
Citera
2025-02-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelvisElvis
Vad syftar du på? finns väl många hemlösa som sover ute eller?

Obs obs menar inte att detta gällde i Gm`s fall inte ens att han var vräkt

För hemlösa finns tillfälliga boenden, härbärgen och dagverksamhet med sjukvårdsmottagning.
Citera
2025-02-14, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Hon sa väl bland annat att han "hade pistoler", någonting som varken polisen eller någon annan berättat tidigare, kan ha varit känsligt eftersom det indikerar att det borde indikera att detnfanns flera gärningsmän.

Varför intervjun med dessa påståenden inte hade kommit ut tidigare kan jag förstå.
Jag syftar på hennes videoinspelning från när skjutningen började. Alla andra var ju snabba på bollen med att ladda upp grejer på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in