Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Vi får ju se vad som händer, definitivt har USA intagit en helt annan roll gentemot Europa, och frågan är om de ens är en fullvärdig medlem av NATO längre, i praktiken. Om Europa skall ta ansvar för säkerhetspolitiken i Europa utan USA så finns inte egentligen NATO längre. Det var hela syftet med NATO.
Frågan är hur Europa skall agera om USA gör upp med Ryssland på egen hand? Svårt att se att Europa kommer skicka trupper till Ukraina eller ge några säkerhetsgarantier om de inte själva är med i fredsuppgörelsen. Jag hoppas EU säger åt USA att gör ni en egen uppgörelse med Ryssland får ni genomdriva det själv.
Haha, jag insikten svider nog när man investerat sig i krigspropagandan. Som du säkert förstår så är det inte EU's sak att lägga sig i något överhuvud taget. Pappa är död, länge leve vår nya Pappa.
EU är för tillfället omyndigförklarade. Helt rätt efter hur de bettet sig mot Ryssland och EU's invånare.
Det som vore bra nu är mandat för Ryssland att ta över Europas säkerhetspolitik. Tycker du inte? De är de enda som klarade av att hålla huvudet kallt när den korrupta USA-administrationen under Biden angrep oss båda.
All heder till de som vågade stå emot det rent handgripligen.
Slutet på kriget var 2022, det som skett därefter är en human katastrof i min mening. Tack vare Rysslands ansträngningar att vara milda och skona civila är skadorna så gott som begränsade till stridande trupp. Historien kommer minnas detta, och hur flera europeiska länder bidrog till att möjliggöra Ukrainska extremiströrelsens övergrepp och krigsbrott.
Att Ukraina kunde fortsätta begå krigsbrott är delvis vårt ansvar. Samtidigt som vår media försökte måla detsamma på Ryssarna.
Det kom nu rapporter med uppdagade krigsbrott i Nikolayevo-Daryino, 20 civila män avrättade efter att ha tagits tillfånga av Ukrainska trupper. Lokala överlevande (så gott som endast kvinnor, 33 personer) vittnar om massakern i deras by, utförd av Ukrainarna.
Länk till källa:
t.me/RVvoenkor/86125