2025-02-13, 00:33
Medlem
brukstjacks avatar
Jag är nog inte i samklang med samtiden men hör det till vanligheterna att föräldrar framhåller sina avkommor som utåtagerande sexbrottslingar i vårdnadstvister?

Låter som ett lika listigt knep som att skylta med sitt långtgående opiatmissbruk eller dom odokumenterade åren nya sambon spenderade i Burma och Laos på 80-talet.

Eller var han svarte petter? Illbattingen ingen ville ha? Stackars sate.
Citera
2025-02-13, 00:34
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vboTREX
Terapeuten heter B**** ************* P*********

OK, hur vet du det? Eller med andra ord, hur kan vi i tråden bekräfta det?

Tänker på att vi precis hade situationen med helt fel person som blev uthängd som skytt i Örebro-tråden och nu postas den här Barbros facebooksida upp och sida ner i den här tråden, är det verkligen helt 100% säkert hon som var inblandad i denna händelse?
Senast redigerad av ElakBoll 2025-02-13 kl. 00:38.
Citera
2025-02-13, 00:36
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadAssTattoedGirl
Han är en väldigt bra person har jag hört, kunnig och omtyckt som chef, han fick ju ärva den här shit showen

Hoppas att det inte är för viktigt för honom att vara omtyckt, han skulle behöva genomföra en utrensning på den där ruttna arbetsplatsen.

Under intervjun i programmet visar det sig att han inte fått ta del av den kritiske sochandläggarens granskning av fallet. Det var meningen att han skulle få en kopia av personalen, men så skedde inte.
Citera
2025-02-13, 00:39
Medlem
Hinsebergs avatar
Jag är så glad att jag hittat en socialsekreterare som är vettig, som inte ser till kön utan är subjektiv.
Så, jo såna finns i verkligheten
Citera
2025-02-13, 00:39
Medlem
Terapeut är inte en skyddad titel, således möjliggör det för kvacksalvare och annat löst folk att både utbilda och att kalla sig för det.

Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Nä det är sjukt. Det där är inte ens en sån utbildning som ger behörighet att söka till psykoterapeutprogrammet.
Citera
2025-02-13, 00:41
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Absolut, men jag tror inte att det är pengarna som varit drivande här (kanske är jag naiv).

Jag tror snarare det är delvis narrativet "kvinnan ljuger aldrig" och att likt i da Costa fallet eller Kevin/Quick whatever få totalt tunnelseende i kombination med att vara lågbegåvad och att vägra erkänna sina misstag (kanske ens för sig själv).

Men självklart bör man undersöka om det finns någon koppling till Humana, det skulle ju göra det hela ännu värre. Off.clinic omsatte cirka 50 millar 2023 med 50 anställda. Så verkar vara en hyfsat stor verksamhet. In och betygsätt dom på google om ni vill.

Off clinic tillhör Humana. Humana intäkter över 2,63 miljarder kronor under bara september månad förra året. De drar in mer än 2 miljarder kronor varje månad ungefär, det är mycket pengar det tjänar på våra familjer och barn.
Citera
2025-02-13, 00:44
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
Det fick mig att tänka på socialsekrereraren som blev omplacerad, var det på grund av hans kritik mot socialens beslut tror ni?

Garanterat.
Honom skulle man ju velat få tag på och fått en utsaga ifrån.
Det hade även varit intressant att veta vem chefen som omplacerade honom är, om hen jobbar kvar, och vad hen anser var orsaken till att han kopplades bort från ärendet.
Men det är ju såklart sekretess på mycket.
I programmet anges att omplaceringen skedde pga ”arbetsmiljö”.
Det kan vara ett kodord för att han uttryckte kritik mot den undermåliga utredningen och fick onda ögat från någon eller några handläggare.

Jag får förtroende för Klingborg den dagen han säger att de inblandade i den här soppan identifierats och fått sparken.
Jag vet att vi inte har tjänstemannaansvar, men det måste väl ändå finnas någon gräns för hur mycket man kan missköta sitt jobb?
Senast redigerad av Gaupe 2025-02-13 kl. 00:49.
Citera
2025-02-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Mamman bör vara kvinna så även socialsekreteraren och terapeuten. Jag blir så vansinnig på att dessa människor får rätt bara för att de är kvinnor. Varför är en kvinnas ord mer värt än en mans ord. Det finns lika många kvinnor som män som är ett stolpskott. Har vi inte kommit längre än så?

https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect
Citera
2025-02-13, 01:04
Medlem
https://ka.se/2023/02/01/humana-visar-att-fusk-hos-assistansforetag-ar-utbrett/

"Beslutet från Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, om att dra in tillståndet för Humana Assistans innehåller en lång uppradning av fall där assistansberättigade hos Humana har överdrivit eller helt hittat på sitt behov av personlig assistans.

I ett fall handlar det om en person som felaktigt varit beviljad assistansersättning i 24 år."

Det verkar inte bättre än att de satt i system att mjölka skattepengar. Detta är exakt varför privata aktörer inte ska vara ansvariga för vård och omsorg. Man ska inte tjäna pengar på människors missöden, det är brutalt.
Citera
2025-02-13, 01:04
Medlem
SkattefriZons avatar
Eftersom socialsekreterare står över lagen i någon oskriven regel så kommer saker som det här att fortsätta.

Vi har ca 40 000 socialsekreterare i Sverige och inga blir dömda för sina brottsliga handlingar.
Alla yrkesgrupper har rötägg men inom socialtjänsten finns det väldigt många mer än i andra yrkesgrupper.
Anledningen är att dom får förtala och hitta på vad som helst utan att bli dömda för det. När du vet att du inte blir dömd så eskalerar kriminaliteten.

Anmäl dom till IVO och IVO skickar en lapp till socialsekreteraren att någon av hennes kriminella kompisar på samma kontor som henne själv ska hålla i utredningen.
IVO skyddar socialsekreterare.
Citera
2025-02-13, 01:09
Medlem
Vill inte outa någon pga det stackars barnet men en chans mellan 1-50% att mammans efternamn börjar på S.
Även någonform av bokstaven liknande @ kan existera någonstans inom samma 50/50 chans.
Senast redigerad av Normbrytarn 2025-02-13 kl. 01:34.
Citera
2025-02-13, 01:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Maktfullkomliga kvinnor. Så här blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in