2025-02-12, 20:17
Medlem
Gaupes avatar
Jag är inte juridiskt kunnig, men borde det inte gå att anmäla mamman för falsk tillvitelse?
Skulle hon isf komma undan om hon fortsätter blåneka till uppsåt?
Citera
2025-02-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jag är inte juridiskt kunnig, men borde det inte gå att anmäla mamman för falsk tillvitelse?
Skulle hon isf komma undan om hon fortsätter blåneka till uppsåt?

Hennes jurist kan antagligen påtala att mamman har agerat utifrån den informationen hon hade, och bedömningen från off clinic och socialtjänsten
Citera
2025-02-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Sjukaste dokumentären jag sett på länge. Såklart är alla pojkar och män moster, redan vid 7år. Vart går gränsen för galenskaperna?

Helt fruktansvärt, det gjorde ont att titta på avsnitten
Citera
2025-02-12, 20:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
I de här fallen så dömde ju domstolarna till pappans fördel. Han fick ensam vårdnad men socialtjänsten gav sig inte

Det är just det som är det bisarra med soc. Det spelar ingen roll hur överbevisade de är. Pappan får ensam vårdnad om sitt barn och soc låter barnet bo med sin mamma som INTE har någon vårdnad överhuvudtaget på HVB-hemmet.
Citera
2025-02-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men någon hade väl inte samvete att göra det i detta fall eftersom de såg att pojken led och att han var felaktigt omhändertagen och anmälde det till IVO.

Du som verkar insatt, när IVO kopplas in och gör utredning som visar på brister, vad sker sen? Jag har själv gjort en IVO-anmälan som ledde till att iaf en fick sparken, men det var rejält längesen. Fick egentligen inte veta så mycket om själva utredningen, förutom att de jag anmälde hade gjort fel, får de bara en smäll på fingrarna? Minns jag inte fel så backade ändå inte socialtjänsten trots kritik från IVO. Men det är som sagt över 10 år sen.
Citera
2025-02-12, 20:36
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Blir tyvärr inte förvånad. Manshatande bitterfittor till feminister på socialtjänsten iklädda palestinasjalar som köper en psykopatisk mammas hämndsstyrda berättelse. En pappa som får löpa gatlopp för att bevisa sin oskuld, och ett barn som används som en bricka i mammas sjuka spel.

Namnet på mamman måste ut!
Citera
2025-02-12, 20:37
Medlem
Har nog aldrig blivit så arg efter att ha sett en dokumentär. VILKA JÄVLA SVIN!!!!

Hur kan man lämna bevisning i domstol där man maskat det som friar pappan och barnet?!!!

Stackars, stackars pojke. Kan bara föreställa mig vad det gör med ett barn att bli bortryckt från familj och trygghet
Citera
2025-02-12, 20:37
Medlem
Ser på programmet nu! Fy fan så hemskt! Vad håller dom på med?
Citera
2025-02-12, 20:41
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Detta är fan barnmisshandel av grövsta art.
Citera
2025-02-12, 20:42
Medlem
Inget konstigt, sånt här är naturligt i en organisation som socialtjänsten. Det är märkligt att vi inte har något som hela tiden granskar dom. Men som sagt det är inget konstigt, sånt här händer alltid i organisationer där man ger människor så mycket makt under så lite kontroll.
Citera
2025-02-12, 20:44
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Mamman borde orosanmälans, hon är ju uppenbart sjuk i huvudet.
Citera
2025-02-12, 20:44
Medlem
immenhusens avatar
Tittar för fullt. Vad i helvete? Låter som en spinn-off av da Costa-fallet, vad den psykiskt sjuka modern beträffar. Är det någon som sitter på hennes namn? Hon borde uppenbarligen straffas och sättas i fängelse.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in