Citat:
Ursprungligen postat av
Discotraxx
Återigen.. Han har inte mördat någon från Socialtjänsten, han har mördat personer anställda av Socialförvaltningen och som alltså jobbat på olika äldreboenden som vårdpersonal och som på betald arbetstid får plugga till undersköterska. De har noll och ingenting att göra med de som beviljat eller inte beviljat hans tidigare eventuella socbidrag/försörjningsstöd. Att matteläraren var där är ju dock inte så konstigt då hon jobbade där som lärare.. Om han hade haft henne som mattelärare där är dock en intressant fråga.
Ok då är jag med. Socialtjänsten läste jag slarvigt. Socialförvaltningen har jag inte en susning om.
Tiden är extrem mellan ankomst och skjutning. Försöker hitta information på nätet då jag inte kan något i ämnet attentat och massmord. Tydligen sker de flesta dåd inom loppet av några minuter efter att skytten anländer och extremt sällsynt efter en tid. Gärningsmannen tog 1 1/2 timme på sig. Om allt var slumpmässigt kring vilka som skäts så var han kanske aldrig ensam.
Ja antingen någon psykotisk idé eller magiskt tänkande om att klockan halv ett var tiden för attacken och varken innan eller senare. Krångel med bussar kan innebära att han ville vara i god tid för att inte få strul på vägen. Fortfarande ändå lång tid mellan ankomst och skjutning.
Autistiska människor är ofta socialt utsatta och begriper inte alltid normalt beteende från andra människor. De kan med enkelhet drivas runt av kamrater som, stämmer träff utan att dyka upp eller luras iväg i bökiga resor för att träffa någon i fem minuter en halvtimme om ens det. Dvs ta sig bort för att träffa någon som av ren bekvämlighet utnyttjar funktionsnedsättningen för att kort mötas upp eller skicka bort dem igen.
Antingen betydde klockslaget något för motivet eller så var det människor i skolan han behövde lokalisera och kanske även en annan elev som var involverad. Brandlarmet
[IBkanske[/i] kan ha startats i tron att det fanns ytterligare en skytt på plats och inte bara för att själv komma åt så många som möjligt.
Även om sannolikheten är mycket liten till att han trott att han agerade med någon annan så behöver det inte uteslutas att han inte närmade sig utgången med polisen för att han väntade på någon annan. Dock läste jag att skyttar ofta avslutar sina liv i samband med att polisen kommer/konfronterar och att det är ett vanligt förlopp.
Det som talar emot en elev på insidan av skolan är att han själv gått där.