2025-02-12, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
I mina ögon är detta en klassisk skolskjutning med en deprimerad, störd gärningsman.

Avsaknaden av manifest får mig också att tro att det handlar om ett utökat självmord.

Politiskt motiverade mördare antingen de är jihadister eller "rasister" brukar vilja skrika ut sina motiv till så många som möjligt. Vad är annars meningen med deras död.

Men vi få se.
Citera
2025-02-12, 11:21
Medlem
Flera utav de dödade jobbade på socialförvaltningen https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1335542&_sp_pass_consent=true
Citera
2025-02-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Avsaknaden av manifest får mig också att tro att det handlar om ett utökat självmord.

Politiskt motiverade mördare antingen de är jihadister eller "rasister" brukar vilja skrika ut sina motiv till så många som möjligt. Vad är annars meningen med deras död.

Men vi få se.

Varför måste det finnas ett manifest?
Citera
2025-02-12, 11:22
Medlem
Nle201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Flera av offren i dådet i Örebro jobbade på socialtjänsten. Det meddelar kommunen på en pressträff.
– Vi vet i*dag att vi hade flertalet avlidna som hade sin tillhörighet hos oss och i våra verksamheter, säger Annika Roman på kommunens socialförvaltning.

Rapporterar OMNI.

Som sagt. Där kan vi spika igen rasistmisstankarna för sista gången.

Då jag delar samma uppfattning, så förstår jag inte hur RA kunde veta att dessa jobbade inom socialtjänsten?
Citera
2025-02-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det fega kräket valde så klart inte att ge sig på människor som har förmåga att försvara sig.
Skolan var ett "mjukt" mål.

Ja, vad fegt.
Faktiskt inte helt olikt när jägare dödar eller skadeskjuter försvarslösa djur.
Men han valde en plats där människor är obeväpnade och samhällslydiga, inte där kriminella brukar röra sig och han kunnat bli övermannad eller nedskjuten. En riktig ynkrygg.
Citera
2025-02-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför måste det finnas ett manifest?

Ordet "avsaknad" betyder alltså att det saknas ett manifest. Att det inte finns ett manifest.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Men vi få se.
Jo, jag var inne på "suicide by cop" medan skjutningen pågick och vi inte visste ett skvatt. Tror han ville avsluta sitt liv på detta sätt, helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:

Polisen har sagt att de tror att skytten valde sina offer på måfå. Han gick in i ett klassrum med undersköterska elever och sköt alla han såg, är min tolkning av det.

Polisen verkar inte veta någonting .. dom har ändrat sig fler gånger.
Citera
Medlem
Här ett skolexempel på varför snuten inte löser brott
Snuten har Fockat upp det med vapenlicenser
Har ingen koll på vad som händer på Soc
Den dumma Åklagaren har dumpat tillbaks detta på Kling + Klang som håller allting hemligt
Går dem ut på alla TV s presskonferenser frågar om Information ? svar Nej

Statsministern sluddrar om "Polisen och bara Polisen " .samtidigt puckot vet att det går " Sådär " för Stasi 2.0
Inte ens Sossarna litade på snuten vid Palmeutredningen

Vad har snuten löst senaste 15 åren ..bortsett från när Fransoserna öppnade krypterade telefoner
Klarade inte ens kicka Vice RIPO Chefen utan det spårade ur

Så när Kristersson säger "Polisen och bara Polisen "
Så vet han att dessa fårskallarna med tanten som chef --- Aldrig kommer klara detta heller
Som att gömma detta i en utredning operation " Fårskalle "

Preliminära resultat NEJ ..i stället rappar man om kan taga året .Inte säkert vi kommer hitta ngn orsak

Hur råd köpa 4 skjutvapen -Hur råd köpa Ammunition Vad har han jagat ? Medlem i Jaktlag
är det svartskallar som är avrättade .är det Muslimer ??? ???

Hur har en Nolltaxerare fått till Falukorven alla dessa åren .ngt som kan vara svårt för de som knegar
Undersköterskor äger inga 4 skjutvapen

Pressen måste Skriva till Justitieombudsmannen för att Socialbyrån skall hjälpa till OBS Enligt Grundlag Expressen har säkert då uppgifter om att det finns en akt där.

Socialbyrån Motarbetar demokratiska insynen jamen för he.e häkta dessa svinen I Synnerhet man på nätet snabbt hittar andra problem
Sekretess kan ju ha relevans för att skydda utsatta men inte skydda Myndighetskriminalitet

Samma dag räcker för Grundlagen viktig fråga

NER I häkteskällaren .Vill ni gå hem kommer ni med papperna densamma dagen annars kastar vi nyckeln Ni gillar inte demokrati är överreklamerat jamen sitt då på spjället jä..a sociopater

Soc motarbetar det ..I stället för att hjälpa till lösa brott ev brott dem själva provocerat fram genom att vägra betala pengar

Lite stake på Åklagarna -- så ser man i pressen att det finns uppgifter på Soc man inte vill visa
Slår man in dörren hämtar
Åklagaren som FU Ledare finns papper där som jag såväl som pressen behöver släpp greppet hämta det
NU Dumfan ..
Citera
Medlem
Citat:
Ordet "avsaknad" betyder alltså att det saknas ett manifest. Att det inte finns ett manifest.

Ja men han behöver väl knappast ha något sådant för att hata utlänningar?
Citera
2025-02-12, 11:27
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
I det fallet gick polisen ut med motiv redan dagen efter eftersom GM uttryckligen hade skrivit vad hans motiv var och de hade hittat kopplingar till sånt i hans dator. En vecka senare i RAs fall och det är *syrsor* och polisen säget att de kanske aldrig kommer hitta motivet. Sorry, men detta är ingen win för er. Detta var en störd, autistisk kille som tog sin hämnd på samhället för att han inte fick bidrag och misslyckades i skolan.

Polisen borde gräva i hans pappas åsikter och förhöra de få personer Rickard pratade med. Någonstans borde han ha yppat vad han tänker och tycker om folk ändå. Brodern nämnde väl tidigt att Rickard hade bråkat med socialtjänsten? Kanske motivet ligger där?
Citera
2025-02-12, 11:28
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebliti
Håll ut, skriver du på flera ställen.
Du verkligen VILL att det ska vara ett rasitdåd va ?
Skrikvänsterns våtaste dröm vore om RA var Sverigedemokrat och hatade invandrare.

Nej nu läser du in saker. MOTIVET kommer förhoppningsvis fram om vi håller ut. Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in