2025-02-11, 01:42
Medlem
CyberIngmars avatar
Någon annan i den officiella tråden föreslog att Andersson kan ha blivit uppmanad av Soc att registrera sig för en kurs inom vård för att öka sina chanser till framtida jobb. Undersköterska är ett yrke med stort behov av personal, vilket skulle kunna förklara varför han eventuellt valde att inrikta sig på vårdpersonal som vidareutbildade sig. En teori är att han på bandet kan ha sagt 'jag kan inte jobba', vilket skulle stärka den teorin.

Det är inte lätt att få sjukersättning idag, och han kan ha undvikit att ansöka om sjukersättning för att slippa en mer omfattande psykiatrisk utredning. Även om autism i sig inte direkt innebär att man förlorar rätten att inneha vapen, kan det vara så att andra, fastställda diagnoser har lett till att han förlorat den rätten.

Framtiden får utvisa vad som verkligen har hänt
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-11 kl. 01:46.
Citera
2025-02-11, 18:32
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker många är ganska enkelspåriga.
Det kan naturligtvis röra sig om flera komponenter .
RA led av psykisk ohälsa, han fick avslag på ersättning, han gav sig på invandrare.
Alla dessa kan ju ha spelat in.

De flesta xenofober, invandringskritiska, rasister eller vad man vill kalla det, framförallt en del Flashbackare, stör sig ju på att invandrare får allt serverat och lever på det ena bidraget efter det andra, det är det klassiska narrativet.
Sen med tror jag de flesta som själva lever på bidrag, SD are osv, alltid gnäller (blir förbannade, får kortslutning,) över att nya invandrare får alltid sina bidrag medans de själv blir nekade.

Så det är ju inte helt konstigt om RA blir nekad en ersättning tar ut detta på invandrare, som inte har något med besluten att göra. genom att ta en titt på hur vardagsrasister på Flashback och gemene man resonerar så är det så det fungerar.

Djävla blattar som tar alla bidrag...
Jag fick ju inget, varför ska dom få för.
Citera
2025-02-11, 23:43
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Ja och? Det finns massor med exempel på tidigare elever som åratal senare återvänt för att göra en skolskjutning.

Massor av exempel på elever som kör en skolskjutning flera år efter... vad? Länka massor av dem isåfall. Du ljuger och ska sluta posta skit.
Citera
2025-02-12, 00:51
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Massor av exempel på elever som kör en skolskjutning flera år efter... vad? Länka massor av dem isåfall. Du ljuger och ska sluta posta skit.

Efter att dom slutat skolan dom tidigare varit elever på.

Exempelvis 2012, Oakland, Kalifornien, 2012, Newton, Connecticut, 2018, Parkland, Florida.
Citera
2025-02-12, 10:41
Medlem
Rasism verkar hur som helst inte vara något huvudspår eftersom han i så fall borde sökt upp ett än mer invandrartätt område i Örebro, torget i Vivalla exempelvis.

Däremot tror jag att han riktade in sig mot skolan, där han tidigare varit inskriven.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in