2025-02-11, 22:44
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Jahapp, då blev Rickard Andersson martyr inom SD/högerextrema -kretsar, året lågoddsare .

Se DN, SvD, Aftonbladet, Expo etc.
Åkesson fattade detta och tog det enda möjliga beslutet, man kan inte vara skolskyttarnas parti utåt. Helt rätt taktiskt beslut. Hur kan man ens tro nåt annat?

Ledningen visade var skåpet ska stå, Tobbe lär inte heller släppas i in från kylan. Ens om han kommer med kalashnikoven eller AR15 i högsta hugg som på bilderna han postade.

Varför skulle man vara skolskjutsarnas parti? Man kan ju fördöma dådet och jobba på andra problem som inte har med vapen att göra. Psykisk ohälsa m.m.

Det är ett samhällsproblem, folk mår uppenbarligen inte bra i det samhälle våra politiker skapat. Ingen sammanhållning, ensamhet, dålig levnadsstandard, alienation.

Det är inte ett problem med vapen.
Citera
2025-02-11, 22:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag tror att du har helt rätt. Dessvärre verkar det som om allt för många både i riksdagen och riket i stort inte fått med sig det eller ens är villiga att överväga tanken att så är fallet.

Mycket märkliga tider vi lever i.

Ja, i sanning. Detta är så mycket mer än blott själva vapenfrågan - en fråga som både M och SD gick till val på att förbättra. Jag misstänker att det är Polisen som med skickligt lobbyarbete infiltrerat utredningen. Får man igenom konfiskation så har man brutit en vall, och då kommer det komma mycket mer och till slut är alla vapen konfiskerade och svenska folket är helt värnlöst.
Citera
2025-02-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nej, jag menar att hela sverigedemokratiska väljarbasen flippat.

Plus då att lagskärpningen går emot både vallöften, avtal och sverigedemokratiska grundprinciper. Men jag menade främst att X, Facebook, Flashback mm gått glödhet i flera dagar pga SDs ställningstagande. Klart Jomshof bryr sig om saker som kan få SD att gå mot ett stort valnederlag, eller i värsta fall att hela partiorganisationen kollapsar.

Jag är sdare sedan 2006, skumt väljare bryr sig om detta!
Citera
2025-02-11, 23:04
Medlem
Anledingarna att rösta SD blir bara färre och färre. Om Jomshof och Tobias Andersson lämnar är det droppen för mig. Partiledningen kanske skulle prova att skaffa en ryggrad, de är störst i regeringsunderlaget men låter sig bli överkörda gång efter gång, det är otroligt tröttsamt.
Citera
2025-02-11, 23:14
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Jönshof har levt på lånad tid ganska länge vid det här laget.
SD imploderar på samma vis som NyD.
Vad hög intelligens man måste ha när man jämför ett parti som satt i riksdagen i 3 år med ett som har suttit i 15 år och ligger på 20% i opinionen...
Citera
2025-02-11, 23:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Uppåt 600 000 har ju vapenlicens iaf. Nu är det ju inte riktigt alla dom som röstar på SD men nog lär det vara bra många av dom. Sen lär det vara en hel del SD anhängare som inte har vapenlicenser men som börjar känna sig lite förda bakom ljuset av det SD dom röstat fram. Var det typ 1,3 miljoner som röstade SD i senaste riksdagsvalet? Sverige är lilla USA och antagligen kommer vapenfrågor segla högre upp som avgörande valfrågor för många. Jag skulle nog inte kalla det en icke-fråga iaf.

De kan väl fortsätta panga utan halvautomatiska vapen eller?
Citera
2025-02-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
De kan väl fortsätta panga utan halvautomatiska vapen eller?

Det är babbarnas pangande som är det stora problemet inte dom lagliga vapnen. Samt deras enorma överrepresentation inom grov brottslighet i övrigt förstås.
Citera
2025-02-11, 23:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Det är babbarnas pangande som är det stora problemet inte dom lagliga vapnen. Samt deras enorma överrepresentation inom grov brottslighet i övrigt förstås.

Ja det motsätter dock inget av det jag skrev.
Citera
2025-02-11, 23:36
Medlem
HugoStieglitzs avatar
En annan sak som jag tror spelar roll för många vapenägare är att det handlar om just deras personliga egendom. Vapnet är inte en abstrakt fråga så som EU. Man kan snarare jämföra det med barns könsorgan och annat, som extremtranslobbyn vill kapa av med skalpell eller påverka genom att pumpa ungarna med konstiga piller. Dessa vapenägare förstår att det finns politiker som vill att poliser ska kunna sparka in dörren hos ostraffat folk och bara rycka ifrån dem bössan av politiska skäl. När de sedan minns att det är samma politiker som har varit oförmögna att stoppa en våldsvåg som har pågått i ett decennium, så är det inte svårt att förstå att folk blir arga.

Vanliga gråsossar vill att staten ska skydda dem, men när det blir allt mer tydligt att staten inte kan det så vill folk åtminstone att staten ska låta folk få skydd sig själva i stället. Om staten då hindrar folk från detta samtidigt som de inte kan hindra gängen, då har staten visat sitt allra sämsta utfall av dubbelmoral.
Citera
2025-02-11, 23:38
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Ja varför tror du PK-media blåser upp skjutningen i Örebro? De tog chansen till fokusförflyttning till ett område som passar deras egen agenda.

DFS har släppt en video som handlar om AR 15 (här).
Senast redigerad av HugoStieglitz 2025-02-11 kl. 23:40.
Citera
2025-02-11, 23:44
Medlem
Elsa Widding, Roger Richthoff duktiga politiker blev uteslutna ur SD. SD är idag för invandring genom sin partigrupp i EU, man är för EU, För Nato, för. Vaccinpass. Finns det nån anledning att rösta på dom!? Toppstyrt parti utan intern debatt. Rena rama sosseriet/moderata clon parti.
Citera
2025-02-12, 00:15
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Elsa Widding, Roger Richthoff duktiga politiker blev uteslutna ur SD. SD är idag för invandring genom sin partigrupp i EU, man är för EU, För Nato, för. Vaccinpass. Finns det nån anledning att rösta på dom!? Toppstyrt parti utan intern debatt. Rena rama sosseriet/moderata clon parti.
Du behöver nog inte oroa dig så mycket för huruvida ett parti är för eller emot vaccinpass numera eftersom dessa - dvs covidbevisen - inte längre utfärdas.

Alla partier är mer eller mindre toppstyrda, med undantag för MP med sin anarkistiska ledning.

Invandring är, till nationalisters förtret, tillsammans med marknadsekonomi och stark äganderätt förutsättningar för nationellt välstånd. Men SD har ju bara nationalismen som grund och innehåller väl mer än det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in