2025-02-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
Skaffa glasögon, flera ser ut som svenska.

men enligt listan så är det enbart 2 svenskor., läs på. nationaliteten är publicerad. vad är det du vill diskutera? att se ut som svensk eller vara svensk är olika saker.
Citera
2025-02-11, 20:02
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
bilderna är ju publicerade på alla offer och merparten ser ut av invadrarkaraktär?
Eller så lyssnar man på polisen som säger att det inte var ett rasistiskt motiv. Tråkigt att inte passar in i den vänstervridna agendan va?
Citera
2025-02-11, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ailuridae
Undrar var familjen sitter och trycker nu..

Antagligen hos några nära anhöriga i en annan stad eller i boende ordnat av polisen och de får garanterat skydd av polisen i och med att den felaktigt utpekade GM fick det. Sannolikt boende som polisen ordnat då de dessutom behöver finnas tillgängliga för förhör av polisen. Högst sannolikt har de inte haft någon aning alls om deras son/brors planer och är helt förtvivlade och sorgsna. Deras liv kommer givetvis aldrig bli sig likt igen.
Citera
2025-02-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Eller så lyssnar man på polisen som säger att det inte var ett rasistiskt motiv. Tråkigt att inte passar in i den vänstervridna agendan va?

polisen vill tysta ner för sveriges rikes bästa.
Citera
2025-02-11, 20:04
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
1. Kvinna 32 år - Elsa Teklay, studerade till undersköterska, eritreanska
2. Kvinna 38 år - Qumar Hilawle, studerade till undersköterska, kurd
3. Kvinna 46 år - Niloofar Dehbaneh, studerade till undersköterska, iranska
4. Kvinna 52 år - Camilla Condro, studerade till undersköterska, svenska
5. Kvinna 54 år - Eva-Lena Kling, studerade till undersköterska, svenska
6. Kvinna 55 år - Selma Hukic, studerade till undersköterska, bosniska
7. Kvinna 68 år - Aziza, mattelärare, kurd
8. Man 28 år - Salim Iskef, studerade till undersköterska, syrier
9. Man 31 år - Ali Mohammed Jafari, afghan
10. Man 48 år - Bassam Al Sheleh, bagare, gick på SFI, syrier

Skadade: 6
1: Kvinna, kvar på IVA
2. Kvinna, kvar på IVA
3. Kvinna
4. Kvinna, lindrig skadad, fått lämna sjukhus
5. Man
6. Man 32 år - Adnan Imsirovic, Vaktmästare på skolan, bosnier
Det kan inte vara en slump att han sköt så många kvinnor 🤔
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De var tydligen bortresta när dådetb skedde, men kanske avbröt semestern och åkte hem. Stackars människor.

Vad baserar du att de var bortresta på?
Citera
Medlem
Citat:
bilderna är ju publicerade på alla offer och merparten ser ut av invadrarkaraktär?

Lyssna på polisen, varför försöka driva egen agenda.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Självklart kan man jämföra RA med Breivik. Tack för att du kom och slog in öppna dörrar.
En stor skillnad är att RAs dåd var ett sk utvidgat självmord vilket inte Breiviks var.
Så gott som alla skolskjutningar är utvidgade självmord (självmant eller suicid by cop).
Citera
Medlem
Citat:
men enligt listan så är det enbart 2 svenskor., läs på. nationaliteten är publicerad. vad är det du vill diskutera? att se ut som svensk eller vara svensk är olika saker.

Du glömmer de skadade som är svenskar.
Jag har läst på ser du.
Citera
2025-02-11, 20:06
Medlem
Citat:
Du glömmer de skadade som är svenskar.
Jag har läst på ser du.

De kan ha varit i vägen för rickard, dvs försökt skydda dem som rickard faktiskt sköt mot.
Citera
2025-02-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ange källa på alla dessa påståenden eller var tydlig med att de är vad DU tror.
Nej jag behöver inte alls lägga källor hela tiden och det är skillnad på kunskaper och tro.

https://www.visnet.se/reportage/1019/

Citat:
Så här säger Inge Johansson i den ovannämnda boken av Borgström och Gougoulakis :

”att vara bildad är att respektera fakta men samtidigt vara medveten om att fakta oftast presenteras som påståenden som kan vara sanna eller falska. En bildad människa måste ha en kritisk, ifrågasättande hållning … den bildade måste ha ett historiskt perspektiv i sina ställningstaganden för att kunna förstå och bedöma vart utvecklingen är och tillägger: ”Folkuppfostran kan skapa motgift mot suggestiva gifter och motverka fanatism i vilken form denna än uppträder”

Jag har givetvis inte läst länken utan googlat den och lösryckt tagit något ur den. Så ta du nu och börja söka information kring vad jag säger på nätet, biblioteket, samt andra platser för att ta eget ansvar kring din egen källkritik men mig ger u fan I att försöka bossar över då jag skiter fullständigt i din bildning. Du är inte mitt problem och jag får inte betalt för att undervisa lika lite som att jag är din elev. Du ger inte mig några "uppgifter "
Citera
2025-02-11, 20:07
Medlem
Citat:

”Att se ut som svensk…”
Tror du han stannade upp och frågade?
Många av offren såg ut som svenskar, med det sagt så finns det inget som tyder på rasistiskt motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in