Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Ange källa på alla dessa påståenden eller var tydlig med att de är vad DU tror.
Nej jag behöver inte alls lägga källor hela tiden och det är skillnad på
kunskaper och tro.
https://www.visnet.se/reportage/1019/
Citat:
Så här säger Inge Johansson i den ovannämnda boken av Borgström och Gougoulakis :
”att vara bildad är att respektera fakta men samtidigt vara medveten om att fakta oftast presenteras som påståenden som kan vara sanna eller falska. En bildad människa måste ha en kritisk, ifrågasättande hållning … den bildade måste ha ett historiskt perspektiv i sina ställningstaganden för att kunna förstå och bedöma vart utvecklingen är och tillägger: ”Folkuppfostran kan skapa motgift mot suggestiva gifter och motverka fanatism i vilken form denna än uppträder”
Jag har givetvis inte läst länken utan googlat den och lösryckt tagit något ur den. Så ta du nu och börja söka information kring vad jag säger på nätet, biblioteket, samt andra platser för att
ta eget ansvar kring din egen källkritik men mig ger u fan I att försöka bossar över då jag
skiter fullständigt i din bildning. Du är inte mitt problem och jag får inte betalt för att undervisa lika lite som att jag är din elev. Du ger inte mig några "uppgifter "