Citat:
Ursprungligen postat av
Metallharry
Märta ska bli intressant att se om formen håller i sig efter u23-vm. Semifinal bör hon klara, kan hon utmana om finalplats rent av? Distansformen blir också intressant, kan hon greja top-20 och personbästa?
Annars känns det som att både Ilar och Ebba bör snudda på årsbästa för att det ska kännas tryggt in i vm. Hoppas även Maja fortsätter med sin goda form.
Linn bör också visa på fina resultat. Känns ovisst på förhand var hon står.
Hade känts bra med en pallplats för Ebba när "alla" är med, en pallplats på 10 klassiskt med Hennig, Stadlober, Niskanen, Weng, Johaug, Slind mfl i startlistan hade varit ett bra formbesked. Fristilsloppet tror jag tyvärr inte det kommer bli en svensk pallplats i utan Johaug lär ta hem det och sen blir det spurt om det.