2025-02-11, 18:17
Medlem
Rökgranater tar tre dagar att klicka hem från Tor Browser. Behövs ingen gedigen planering.

Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Den teorin har jag varit inne på. Det skulle kunna förklara varför han hade 3 vapen (vilket jag kan tycka är udda) på sig och massor av ammunition, rökgranater, att han bytte om till andra kläder och gick in i karaktären. Han spelade CS irl.
Citera
2025-02-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar var i Örebro han köpte ammunition? Knappast något man beställer online.
” - Vapeninköpen har funnits med under en längre tid, men det vi kan se är ammunitionsinköp här under 2025 och det kan ju ses som en viss form utav förberedelse. ”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/flera-skjutna-vid-skola-i-orebro?inlagg=a1b7170b00b9f06b86ffc9505b941428

Har ingen koll på hur sånt fungerar men varför skulle han inte köpa det online?
Citera
2025-02-11, 18:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Foliehattar på alla som skyllde detta på rasistdåd.
Skulle snarare säga att det hade varit ett strutsbeteende att inte överväga möjligheten till att detta var ett rasistiskt motiverat dåd.
Citera
2025-02-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Även utan medicin saknar ofta den här typen av människor all form av empati.
Det är symptomatisk för deras sjukdomstillstånd.

Jo det är väl så, bara så svårt att själv sätta sej in i ett sånt tillstånd utan empati etc så man försöker kanske hitta någon mer ingrediens, men de kan vara så enkelt, jag är ingen psykolog
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ja media vältrar sig verkligen i den här tragedin. Hoppas de lägger av snart.
Det är ett frosseri som är obehagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
När polisen säger att Rickard "valt offren slumpmässigt" menar man, såvitt jag kan tolka det, inte det definitionsmässiga "slumpmässigt", utan helt enkelt att det "råkat bli dessa". Med det menar man att han inte gått in i skolan för att skjuta sin gamla mattelärare. Däremot säger man fortfarande att det är öppet om det är ett ideologiskt motiv, senaste i intervju i DN idag. Min tolkning är att man hittat information om att Rickard har någon typ av ideologiskt intresse, men att han under själva skjutningen fått nöja sig med dom offer han lyckats skjuta helt enkelt.

Han hade noll intresse i människor överlag. Verkar inte som han hyste agg mot en viss grupp, ser inget rasistiskt alls.
Helt random grupp verkar blivit utsedda, där och då…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har väl redan tagit hus i helvete. Förvånar mig inte om man snart flaggar för förhöjd risk för terrorattacker.

Ja det är försent nu. TV4s ljudklipp-sanning har gått jorden runt och används av islamistgrupper läste jag.
Citera
Medlem
Man måste tänka också.
Ljudklippet där en person filmar kommer inte få någon officiell påverkan.
Helt galet att ens klippet påverkat människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Jag har själv spekulerat i att det var ett rasistdåd. Men detta var efter nästan alla malde på med TV4s ljudklipp i 2 dagar non-stop
Citera
2025-02-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skolan är ett medvetet val, offren slumpmässigt utvalda.

Varför krånglar du till det?

Skolan har han ju varit på utan att lyckas det behöver inte innebära att han är kass i roten eller har andra fel
han kan ha blivit beordrad dit av Arbetsförmedlingen eller Soc
Minns ett antal år sedan när svartskallarna inte klarade kursen i Svenska gång på gång på gång
Fidusen var att så länge inte klarade detta fick de pengar . Vilket upphörde om klarade

Såg ngn hade lagt upp namnen 9 per 10 såg ut att ha utländska namn -- okänt om stämmer
Så om säg som exempel att skolan har 50 50 fördelning slumpen hade då inneburit jämnare fördelning av skjutna än 9/10

Det är därför snuten Såsar --- är sedan alla Muslimer då har vi snart en Jihad -- Fatwa heter det kanske på den Feta Justitieministern GOTTEBOR ,,, sade man förr i tiden ..kan han snacka sitt skit

Utlys nyvalet i stället för att TRIXA -- fas 3 för er
Citera
Medlem
Jag börjar allt mer tro att det rör sig om ett hatbrott. Inte nog med att han kanske led av en mental och psykiskt störning (högst troligt). Men han valde ut offrena, annars skulle han inte skonat andra och ryktet om att det var socialen kan vi ju glömma nu. Det kan ha varit anledningen till att han gick till skolan, att han blev av med bidraget, och tog ut sin hämnd där. Varför polisen och regeringen inte vill erkänna det och lägger locket på är för att det är för skadligt för Sveriges rykte utåt sätt i världen. Med tanke på allt som hänt över lång tid. "Koranbränningar", SD;s fientlighet mot invandrare, regeringens hårda migrationspolitik. Gängkriminalitetet, sprägningarna. Därför vill man tysta ner motivet. Det skulle vara skadligt rent utåt att en etnisk svensk, psykiskt sjuk sådan, att det tillslut rann över bägaren för han och han valde ge sig gå på invandrare
Senast redigerad av fonzen 2025-02-11 kl. 18:26.
Citera
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
Någon som verkligen tror på att han slumpmässigt valde ut offer?
Ja han sköt dem som fanns till hands att skjuta. Om man sedan kallar det slumpmässigt eller urskiljningslöst kan kvitta lika.
Citera
2025-02-11, 18:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Ja det har gått så långt att många invandrare anser att aftonbladet visar sanningen (läst kommentarer på tiktok med några tusen gillamarkeringar) och att de tror att polisen mörkar att det handlar om rasistiska motiv.
Så ja man kan helt enkelt räkna med att vår fina nya befolkning ska "hämnas" med lite mer skjutningar/sprängningar. (Som om vi inte fått nog av sånt de sista åren)
Mm, jag tänkte framför allt på skiten som sprids på TikTok. Sånt som får spridning även utanför Sverige, bl.a. i Mellanöstern. Där har ju bilden av Sverige som en främlingsfientlig fasciststat redan fått fäste. Vi som bor här vet förstås att det är precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in