2025-02-11, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jomshof har lämnat sin post, inte sitt parti. Han kommer aldrig gå med i AfS. Även om det finns åsikter som tangerar med varandra, så är han och AfS värderingsmässigt helt olika varandra. Han har dessutom inte meddelat sin avgång från sin post i partistyrelsen, så där sitter han ju kvar.

Att Jomshof skulle gå över till ett annat parti och starta om på ny kula kommer det aldrig vara på fråga om. Han har nått så långt han kan. Han kommer säkerligen göra som Henrik Gustafsson och satsa på att bli lobbyist eller liknande.

Den som lever får se.
Citera
2025-02-11, 06:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Tack för att du bumpade mitt inlägg, så att fler kan se det. Vill argumentera för att detta är intressant i sammanhanget, framförallt för att väldigt få känner till att han faktiskt inte föddes som "Jomshof", och dels för att det visar på vilken sorts karaktär han har. Han är en jävla dramaqueen, och återigen posör. Detta beslut han nu tagit illustrerar detta mycket väl.

Tänk att avgå av populistiska skäl som detta - i protest, mot att ett amerikanskt semi-automatiskt vapen ska bannlysas, efter att den värsta masskjutningen i Sverige i modern tid ägt rum samma vecka, utfört med semi-automatiska vapen >.< vilken viktig och ärofylld strid värd att stupa i! Åh, hur de mäktiga faller!

Well, nu är det snarare det motsatta än populism så får honom att avgå då det populistiska i sammanhanget är att förbjuda ett vapen som inte varit inblandat i skjutningen i ett extremt infall av symbolpolitik enbart för att blidka det obildade populaset.

Om något är det populism att slå ett slag i luften likt majoriteten av riksdagsledamöterna gör genom att förbjuda något bara för att visa handlingskraft trots att det som förbjuds har noll och intet med vad det påstås ha att göra.

Det är lika ogenomtänkt och tondövt som det skulle ha varit att förbjuda traktorer efter att Rakhmat Akilov körde lastbil på Drottninggatan.

Detta är egentligen en ickefråga när det kommer till kopplingen till skjutningen i Örebro, men då det redan fanns krafter i riksdagen som ville förbjuda vapen av den här typen passar dessa på att utnyttja situationen till sin övertygelses fördel. Hyckleri och inte mycket mer.
Citera
2025-02-11, 06:29
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Den som lever får se.
Det är bara en våt dröm. Inget mer.
Finns sossar som har liknande stridigheter i sitt parti. De byter inte parti för en sådan sak. Ta som exempel när Nato genomfördes och sossarna i alla led fick vika sig.
Citera
2025-02-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Det är väl klart den inte använts, den är har inte varit laglig att inneha. Hade den varit licenspliktig vid skolskjutningen i Örebro hade detta vapen varit ett bättre alternativ än de vapen han redan ägde.

Att man borde göra hårdare kontroller på de som vill äga vapen är absolut relevant. Men jag, kunde inte bry mig mindre om de förbjöd AR15.

Jag kan inte förstå hur denna fråga kunde vara brytpunkten för Jomshof. Vapenfrågan är fullkomligt irrelevant i alla aspekter.

De hittar på allt för att dölja invandringen! De flyttar siktet från det verkliga problemet!
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Skrattade högt när jag hörde detta på radionyheterna inatt. Den populistiske posören Jomshof avgår x)

(Han är en posör vilket inte minst hans fabricerade efternamn visar, som är en sammansättning av "Joms" från de mytomspunna Jomsvikingarna, en ökänd legoarmé av vikingar som hade sin fästning södra östersjökusten under yngre järnåldern, och "-hof" från "gudahov", yngre järnålderns kultplatser invid hövdingarnas hallar under vikingatiden. Ett patetiskt fabricerat namn, vilket visar på hans töntiga "nationalromantiska" eller nationalistiska läggning, en flört till dem som associerar Sveriges storhet till järnålderns och dåtidens religiösa extremister som klubbade munkar. Han föddes med efternamnet Lohikoski).
En finnjävel?!?
Det var det jävligaste, det hade jag ingen aning om!
Är det inte kniiven de brukar vurma om?
Citera
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Tänk att det som får SD att krackelera är en kulpuffra, istället för alla svikna vallöften och det uteblivna Paradigmskiftet™.

Tänk om politiker istället agerat i affekt efter större händelser, t.ex. mordet på Mikael i Skärholmen, eller de dagliga sprängningarna, istället för att låta tanter från Södertörn utreda skiten i några år. Kanske det hade blivit lite förändringar i samhället då. Men nej Jomshof avgår för att försvara sossigt, långsamt utredande.
Citera
2025-02-11, 06:48
Medlem
Det kanske visar på större problem inom SD. Personligen har jag aldrig gillat Jomshof. Jag har inte heller bestämt mig vad jag tycker om i vapenfrågan. Men jag är säker på att någon begränsning kommer. Då det gjorde det i Finland, Tyskland och UK efter skolskjutningar. Så får väl ge Jomshof en poäng att han står upp för en princip.

Citat:
Det är bara en våt dröm. Inget mer.
Finns sossar som har liknande stridigheter i sitt parti. De byter inte parti för en sådan sak. Ta som exempel när Nato genomfördes och sossarna i alla led fick vika sig.

Skillnaden är väl att S är ett gammalt parti medan SD är ett ungt parti. Risken är väl större hos unga partier.
Citera
2025-02-11, 06:51
Medlem
swimmingpools avatar
SD kommer utplåna sig själva, precis som babbarna som skjuter ihjäl varandra. Skitstövlar kommer aldrig överens.
Citera
2025-02-11, 06:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Varför ska Jomme avgå på grund av vapendebatten??

Dessa vapen är för övrigt inget SD-problem.
Det är ett jägarproblem.
Och ett vapenkåt-problem.

SD har alltid varit skolskyttarnas parti om vi ska vara ärliga. Rabiata incels etc etc. Men partitoppen tyckte inte längre att det var till fördel efter Örebro, så enkelt är det.

Sen får Jomshof gråta, skrika och rusa ut från utskottet bäst han vill, barnrumpan. Skolskyttarna ska inte få bestämma över partiet längre och det är helt rätt tänkt.
Senast redigerad av wetske 2025-02-11 kl. 07:16.
Citera
2025-02-11, 06:54
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Skillnaden är väl att S är ett gammalt parti medan SD är ett ungt parti. Risken är väl större hos unga partier.
Richard har varit medlem i cirka 30 år. För honom är partiet definitivt inte ungt. Varför skulle han gå över till ett parti som behandlas som SD gjordes fram till ca 2015? Det händer inte.
Det finns trevliga prickar i AfS som Ish*d*n i Uppsala och Utt*r i Värmland. Men utöver dem består partiet till mesta del av skräp som inte ens SD vill ha.

Så nej, han kommer inte förstöra sin status och smutsa ned sig med AfS:arna.
Citera
2025-02-11, 06:58
Medlem
Citat:
Richard har varit medlem i cirka 30 år. För honom är partiet definitivt inte ungt. Varför skulle han gå över till ett parti som behandlas som SD gjordes fram till ca 2015? Det händer inte.
Det finns trevliga prickar i AfS som Ish*d*n i Uppsala och Utt*r i Värmland. Men utöver dem består partiet till mesta del av skräp som inte ens SD vill ha.

Så nej, han kommer inte förstöra sin status och smutsa ned sig med AfS:arna.

Han personligen aldrig. Men risken är generellt högre hos unga och mer extemma partier. V tidigare celldelades in flera partier med jämna mellanrum.
Citera
2025-02-11, 07:01
Medlem
"Tror detta är början på slutet för SD, valet 2030 åker de nog ut ur riksdagen."

Hoppas 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in