2025-02-11, 00:20
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Okej. Det är din teori. Jag håller inte med. Och jag bara påminner om alla dessa gånger folk sagt att SD skulle kollapsa ut ur Riksdagen.

Det har inte hänt så många gånger. Inte alls på detta viset. Och inte parallellt med att större delen av SDs profiler själva kritiserar ett beslut fattat av partiet.
Citera
2025-02-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Richard Jomshof avgår som ordförande i justitieutskottet då han och SDs ledning har olika syn på om det halvautomatiska geväret AR 15 ska vara lagligt att inneha i Sverige eller inte. Vad är era tankar kring detta?
Samma hyper-idealistiska fjanteri som vanligt i SD. "Man ska stå 100% för sin åsikt" tycker partiledningen, vilket alltid resulterar i att samarbetsförmågan blir nära noll och fyller ett parti med lättkränkta personer som krigar internt mot varandra.
Säg efter mig nu, Jomshof: "K-O-M-P-R-O-M-I-S-S"

Jomshof säger han avgår för han tänker vägra genomföra SDs linje i justitieutskottet. Vilket jävla bullshit. Det är klart som fan han kan det. Hans efterträdare kommer göra det utan problem. Alla politiker gör så, genomför saker dom inte själva står för fullt ut.
Som politiker på hög position kan man inte vara lättkränkt idealist, därför man är tjänsteman också, som ska utföra ett fucking arbete, det arbete som SD ju har ingått i Tidöavtalet med regeringen. Det är han mycket väl medveten om, och han har redan drivit igenom många frågor i justitie-utskottet som han inte stått för personligen till 100%.

Han är bara lättkränkt och sur nu. Jävla småflicke-fasoner, som alltid.
Citera
2025-02-11, 00:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Majoriteten av SDs missnöjda väljare vet inte ett skit om AfS mer än att de är emot invandring. Sen är ju AfS inställning till Putin rätt felaktigt framställd av belackare. Och svenska folket är inte så värst positivt inställt till Nato heller.
Jo 70% av svenskarna står bakom NATO. Du är igen och igen felinformerad. AfS går Putins ärende, det är uppenbart när man bespottar Ukraina och dess frihetskamp och kallar Zelensky för diverse invektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Vem bryr sig om Ryssland när svenskarnas minoritet snart är ett faktum och våra hus blir sönderbombade dagligen?
Ja bara du är okej med att AfS partiledare bor i Finland som någon annan femtekolonnare /landsförrädare.
Citera
2025-02-11, 00:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag förstår Jomshof, helt klart. SD har verkligen blivit som en knähund sedan de fick inflytande.

För första gången är SD med och kan påverka politiken på allvar.

I nästa val, om det vill sig väl och folk fortsätter att rösta på SD, så kan vi t.o.m få Åkesson som statsminister.

Sånt här tar tid! Ha is i magen! De har gjort allt rätt hittills. De bara växer och växer och får allt mer inflytande. Sånt här går inte över en dag.

Det är med nöd och näppe som Sverige INTE kommer gå under, om folk fortsätter att rösta på SD.
Men så fort folk börjar rösta på andra partier för att "straffa SD", så är det just FOLKET (som röstar) som kommer få äta upp det! haha, ni tror väl inte politikerna ligger illa till? De har kontakter och pengar. De kommer bara fly detta pissland så fort skiten träffar fläkten, och det är NI, idioter (som röstar som idioter), som kommer få bli kvar i detta skit-dränkta land efter att skiten har träffat fläkten, medan politikerna som ni INTE röstade på, kommer sitta och titta på undergången på behörigt avstånd.

Använd er hjärna och fortsätt att rösta på SD medan de har momentum. Så KANSKE ni kan rädda Sverige. Om inte, så kommer alla vi som KAN, bara sticka och lämna skiten till er. Så kan ni ha kul i detta härliga multi-kulti med sprängningar, skjutningar och våldtäkter, som bara kommer att öka, och öka och åter öka. Gränserna öppnas ännu mer, så det fylls på ordentligt med folk som ni ju älskar så mycket. Som man bäddar får man ligga!
Citera
2025-02-11, 00:25
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det har inte hänt så många gånger. Inte alls på detta viset. Och inte parallellt med att större delen av SDs profiler själva kritiserar ett beslut fattat av partiet.

Det har hänt och sker ständigt. Jag skulle nog säga minst en gång om året, efter något beslut eller bråk osv har det varit massor som sagt att nu kommer minsann SD att åka raka vägen ur.

Att större delen av SD:s profiler kritiserar det hela är ett välkommet och positivt frisk fläkt. Det är det naturliga för ett så pass stort parti. Det naturliga är att man har flertalet falanger som brottas om makten inom partiet. Det är det enda partipolitiskt sunda i det systemet som vi har här i Sverige.
Citera
2025-02-11, 00:26
Medlem
Addhocs avatar
Det var mig en bestämd man som hellre avgår än att stanna och inte få som han vill.
Och dessutom över en ickefråga som denna.
Citera
2025-02-11, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Samma hyper-idealistiska fjanteri som vanligt i SD. "Man ska stå 100% för sin åsikt" tycker partiledningen, vilket alltid resulterar i att samarbetsförmågan blir nära noll och fyller ett parti med lättkränkta personer som krigar internt mot varandra.
Säg efter mig nu, Jomshof: "K-O-M-P-R-O-M-I-S-S"

Jomshof säger han avgår för han tänker vägra genomföra SDs linje i justitieutskottet. Vilket jävla bullshit. Det är klart som fan han kan det. Hans efterträdare kommer göra det utan problem. Alla politiker gör så, genomför saker dom inte själva står för fullt ut.
Som politiker på hög position kan man inte vara lättkränkt idealist, därför man är tjänsteman också, som ska utföra ett fucking arbete, det arbete som SD ju har ingått i Tidöavtalet med regeringen. Det är han mycket väl medveten om, och han har redan drivit igenom många frågor i justitie-utskottet som han inte stått för personligen till 100%.

Han är bara lättkränkt och sur nu. Jävla småflicke-fasoner, som alltid.

Jomshofs avhopp är ett försök till skademinimering för partiet.
Citera
2025-02-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Jomshofs avhopp är ett försök till skademinimering för partiet.
Äh han är bara lättkränkt och sur, för att SD är så toppstyrt.
Man drabbas själv av sånt, han har tvingats vika ner sig för Åkesson förut, och dragit fullständiga bullshit-lögner inför öppen ridå såna gånger för att rädda ansiktet. Han valde att satsa på fel häst, och känner sig utskämd när partiet istället håller Tidöavtalet som dom lovat, istället för att agera antagonistiskt, som han tycker SD ska göra.
Citera
2025-02-11, 00:35
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo 70% av svenskarna står bakom NATO.

Vad jag menade var att övervikten åt positiv inställning inte var särskilt stor. 70 procent positiva, och större delen är inte detta med någon brinnande övertygelse. Vi hade ju en liiiiten spike 2022, från att varit övervägande negativt inställda. Och då vi fortfarande befinner oss på toppen av den spiken, är 70 procent missvisande. Siffran kommer sjunka, även om den kanske inte sjunker ner till den historiska normalnivån igen.

https://www.gu.se/nyheter/nato-storsta-opinionsforandringen-nagonsin

Citat:
Du är igen och igen felinformerad. AfS går Putins ärende, det är uppenbart när man bespottar Ukraina och dess frihetskamp och kallar Zelensky för diverse invektiv.

Citat:
Alternativ för Sverige fördömer Rysslands invasion av Ukraina

https://alternativforsverige.se/uttalande-om-handelserna-i-ukraina/
Okej.

Citat:
Ja bara du är okej med att AfS partiledare bor i Finland som någon annan femtekolonnare /landsförrädare.
Har du inte hängt med i vad vi diskuterar? Vi diskuterar inte om jag är beredd att rösta på AfS. Vi diskuterar huruvida det är ett troligt/möjligt scenario att stora delar av SDs väljare kan komma att rösta på AfS. Och jag har inte sagt att jag tror stora delar av SDs väljare kommer byta parti, om du nu trodde det. Jag säger bara att det pga ändrade attityder och teknisk utveckling är fullt möjligt idag, till skillnad från för tio-femton år sedan.
Citera
2025-02-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det var mig en bestämd man som hellre avgår än att stanna och inte få som han vill.
Och dessutom över en ickefråga som denna.

Kan det vara så att du missbedömer antalet jägare som ligger politiskt till vänster? Och hur trötta alla dessa högerröstande jägare är på lagarna kring deras vapeninnehav?
Citera
2025-02-11, 00:37
Medlem
Det finns säkerligen en hel del frustration i rollen som utskottsordförande särskilt just nu inom justitie.

Många verkar tro att det finns någon slags "beslutanderoll" i att vara ordförande i ett utskott. I stort sett är det bara en befattning för att lotsa Riksdagen igenom redan fattade beslut högre upp, läs Regeringen.

Jag kan tänka mig att det som ordförande är frustrerande att, av tjänstemän, få redan färdigbehandlade förslag som formellt ska "behandlas" av ett utskott. Man får egentligen inte ha en egen synpunkt då allt redan är klappat och klart. Av vem och i vilken ordning besluten är tagna är det säkerligen många i utskotten som funderar över.

- Vem är det som kör egentligen? Jag är ordförande i utskottet men märker inte av det. Är besluten tagna på ett helt annat ställe och utan min vetskap?

Jag misstänker att det är just den frustrerande insikten som har drabbat R.J.

Den bekväme lyfter arvodet och funderar inte mer över det. Tillkommer en del intressanta inbjudningar kantade med goda middagar och angenäma årgångsviner.
Citera
2025-02-11, 00:42
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
För första gången är SD med och kan påverka politiken på allvar.

I nästa val, om det vill sig väl och folk fortsätter att rösta på SD, så kan vi t.o.m få Åkesson som statsminister.

Sånt här tar tid! Ha is i magen! De har gjort allt rätt hittills. De bara växer och växer och får allt mer inflytande. Sånt här går inte över en dag.

Det är med nöd och näppe som Sverige INTE kommer gå under, om folk fortsätter att rösta på SD.
Men så fort folk börjar rösta på andra partier för att "straffa SD", så är det just FOLKET (som röstar) som kommer få äta upp det! haha, ni tror väl inte politikerna ligger illa till? De har kontakter och pengar. De kommer bara fly detta pissland så fort skiten träffar fläkten, och det är NI, idioter (som röstar som idioter), som kommer få bli kvar i detta skit-dränkta land efter att skiten har träffat fläkten, medan politikerna som ni INTE röstade på, kommer sitta och titta på undergången på behörigt avstånd.

Använd er hjärna och fortsätt att rösta på SD medan de har momentum. Så KANSKE ni kan rädda Sverige. Om inte, så kommer alla vi som KAN, bara sticka och lämna skiten till er. Så kan ni ha kul i detta härliga multi-kulti med sprängningar, skjutningar och våldtäkter, som bara kommer att öka, och öka och åter öka. Gränserna öppnas ännu mer, så det fylls på ordentligt med folk som ni ju älskar så mycket. Som man bäddar får man ligga!

Duktig vovve, du rapar upp allt de korrupta politikerna matat dig med. Vi har inte tid att vänta, vi som röstade på SD gjorde inte det för att vi vill ändra lite här och där utan vill rycka upp hela det korrumperade systemet som underminerar svenskarnas intressen till förmån för främlingar. Vi vill inte ha snyggt finlir, vi skiter om pampar hamnar i kläm, vi skiter i om det drabbar Wallenbergarnas kassa.. Det här är sista chansen att undvika ett land som faller ner i en RIKTIG våldsspiral där grupper tvingas kriga om nationen, dess tillgångar och hur den ska styras. Vi är nära gränsen, Sverige är inte första (eller sista) landet som gått från stabilitet till inbördeskrig!

Varför går det i alla andra länder utom i Europa? Vilka avtal har vi skrivit på som endast vita européer absolut inte kan trotsa?
Senast redigerad av Horungen.Muhammed 2025-02-11 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in