2025-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så är det.
Men det kommer att va många som kommer att vittna öppet i media under lång tid.
Morgonprogrammen på tv kommer jaga folk som kan berätta länge så även om man inte kanske kommer att få en helt klart bild som polisen skapat så lär dom gå ut med det viktigaste, och tillsammans med vittnen bör de gå att få en bra bild oavsett.
Men FU hade varit väldigt intressant att gå igenom.
Ja så är det nog.

Jag hoppas iofs att trycket kommer att bli starkt på polisen för att de ska släppa FUn. Men jag kommer nog att bli besviken . . . . .
Citera
2025-02-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nej, det finns inget belägg för något sådant. Det finns några som hävdar att det finns dom som blivit "skonade", men det är diskutabelt om något sådant skett i ett snabbt händelseförlopp. Gissningsvis så var det som med alla skolskjutningar - de som strök med var de som hade oturen att vara på i hans sikte, så att säga.

Det ska vara två-tre som är "svenska".

Ok tack för svar, dumt av media att blåsa ut i rubrikerna att skytten "skonade" vissa om det inte var rasist kortet dom spelade på.

Vad skulle han annars skona om det inte var ett rasist dåd, barn? Fanns väl inga? Gravida?

Om 2-3 Etniska svenskar blev dödade i dådet lär det absolut inte vara rasist dåd, de lär ju representera helheten av skolan ganska bra , väldigt blandade folkgrupper.
Senast redigerad av Bigmike90 2025-02-10 kl. 17:24.
Citera
2025-02-10, 17:24
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja så är det nog.

Jag hoppas iofs att trycket kommer att bli starkt på polisen för att de ska släppa FUn. Men jag kommer nog att bli besviken . . . . .
Och sen får vi höra GW mumla fram vad han vet och tror.
Han drar säkert AR pratet igen också (som då när han själv svepte runt i studion med vapnet).
Citera
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det måste ju funnits skott innan han började filma också, som gav han anledning att gömma sig och börja filma.
Ja, att han befann sig på toaletten kan det finnas andra skäl till, men att han började filma toalettdörren måste ha föranletts av något.
Citera
Medlem
Citat:
Jag måste va döv
Jag hör ingenting av någon röst just där, och 3 sek senare smäller det.
Hur TV4 lyckats hitta den frasen just där är väldigt märklig.
Mer tydligt längre fram om man velat stärka ljudet på det.

Det är inte så lätt att höra. Jag kör med högsta volym med airpods pro.

Dock så hör jag inte alls det som TV4 ska höra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Var någonstans har han uttryck det hatet?
På nätet kanske tillsammans med sina "likasinnade", som du snackar om.
Men då borde det vara lätt att hitta.

Men du kanske känner honom och vet vad han tänker och det är tillräckligt med bevis eller?

Men du får gärna länka till faktauppgifter om det där berömda "hatet mot kvinnor och invandrsre" så vi andra oxå får se...eller är det hemligt?

Kom igen nu.. ge oss fakta!
Eller sluta flumma

Jag säger jag tror det är så.. men vi kommer aldrig få veta!
Citera
2025-02-10, 17:26
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Svenska lärare är så fega och falska. Dom ingriper ju inte äns när dom bevittnar grov mobbning och misshandel på elever.

Hur många stackars svaga elever har begått självmord efter åratal av mobbning?

Skolan har många liv på sitt samvete.

Suveränt att skolan privatiserad då och sparar in på allt.
Citera
2025-02-10, 17:27
Medlem
Denna kille var ensam och utsatt. Hans liv var att titta på TV eller spela spel i stort sätt. Han fick förmodligen en psykos till slut och kanske triggat av att han fick ett avslag från något bidrag från socialtjänsten? Dessutom har han förmodligen i det sammanhanget sett Ulf Kristersson i TV säga att att det mesta våld beror på invandrare. Då någonstans flippade han troligen och så hände det som tyvärr hände. Så Sverige min uppmaning. Ta hand om er befolkning och Socialtjänst var mild och inte dömande mot de svaga i samhället. ❤️
Citera
2025-02-10, 17:27
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Han var säkett militär och van vid skottlossning och fara.. vanligt bland manliga invandrare från farliga länder.

Det var därför många fler kvinnor dog, eftersom dom inte hade militär träning och inte hade någon aning om hur man agerar i farliga situationer.

Jag tror inte RA specielt riktade in sej på kvinnor men det blev så då männen flydde direkt och gömde sej medan kvinnorna sprang omkring som yra höns och var lättare måltavlor för mördaren..
Du tror inte att det kan bero på att det är primärt kvinnor på en undersköterskeutbildning?
Citera
2025-02-10, 17:28
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiVoiVoi
Det är inte så lätt att höra. Jag kör med högsta volym med airpods pro.

Dock så hör jag inte alls det som TV4 ska höra.
På deras klipp som dom körde hörde man ju mer, men det dom påstår går inte att höra.
Gissar att dom flesta hör det pga att dom redan vet vad dom ska komma att höra.
Jag tror fortfarande mer på det som framkommit från vittnen (någon i ett lunchrum) som berättade att någon kommit in och skrikit nåt i stil med "Ni måste ut allihopa", att det kan va nåt sånt som hörts. Flera kan ju försökt att få ut folk.
Citera
2025-02-10, 17:29
Medlem
Citat:
Toalettfilmaren har lagt ut hela filmen idag. Tidigare är det väl bara i media man kunnat se delar?
I så fall kan det ju va så att han nu just fått tillbaka sin telefon från polisen (om inte klippet laddats upp i molntjänst).
Då bör dom ju va klar med hans telefon och vara en bra bit, kanske i slutet av utredningsdelen av händelseförloppet.
Han har AirPods i klippet så han har med största sannolikhet en iPhone och hans klipp har åkt raka spåret upp i iCloud. Jag misstänker att han stoppade och startade så många gånger för att klippen skulle bli så pass små att de hinner laddas upp snabbt ifall han och telefonen inte skulle överleva. Ett kontinuerligt 16-minutersklipp får stå och tugga länge för uppladdning, och dessutom har iOS ovanan att snåla med mobildata även när man har ställt in att inte göra det, varför iPhone ofta pausar synkronisering när det finns många nya och/eller stora foto/videofiler och väntar tills den har Wifi och står på laddning.
Citera
2025-02-10, 17:29
Medlem
Det har inte kommit ut några uppgifter om. vittnes iakttagelser från när han skjutit sina offer? Inte vad man har kunnat läsa sig till? Bara vittnen som sett blod i lokalerna eller hur?

Tänker att de skadade överlevande säkert har en del att tillföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in