2025-02-08, 03:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag kan inte länka men på Tiktok

Okej, amen hittar du klippet till den där så får du gärna länka. Använder själv inte tiktok så skulle aldrig kunnat hitta.
Citera
2025-02-08, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Okej, amen hittar du klippet till den där så får du gärna länka. Använder själv inte tiktok så skulle aldrig kunnat hitta.
Jag har inte Tiktok på den här enheten och jag har raderat mitt lösenord då jag inte tänt fortsätta ha Flashback sen. Det fyller egentligen ingen funktion att jag skriver här.

Du får håla ögonen öppna så kanske någon annan publicerar klippet i någon tråd.
Citera
2025-02-08, 03:22
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Har inte sett att tv4 kört sin ljudtolkning av "experterna" idag.
Har haft på tv4 i stort sätt hela dagen.

Ah då har du varit i moskén med tv4 hela dagen?
På tal om vinkla motivet till ”ni ska ut ur Europa”
Citera
2025-02-08, 03:33
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganushpapa
Är det tillåtet som journalist att skriva vad som helst nu för tiden? Han gick inte på risbergska 2013. Då det var en gymnasieskola vid den tiden, inte komvux.

Jo just den gymnasieskola han gick individuellt anpassat linje på.
Men om det var 2013 eller tidigare vet jag däremot inte.
Citera
2025-02-08, 03:43
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Vem bryr sig Det är ju uppenbart att du helt saknar kunskap om ämnet. Vilka strategier är de sju vanligaste om man man är inblandad i en skolskjutning och omständigheterna inte är fullt ut kända? Detta vet alla som har någon kunskap rörande området.

Retirera
Meddela central
Invänta förstärkning
Omgruppera
Säkra området
Säkra utrymningsväg
Eftersök GM eller GMs
Citera
2025-02-08, 03:44
Medlem
C13H16ClNOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane

Är det detta klipp?

https://vt.tiktok.com/ZSM1p4mkE/
Citera
2025-02-08, 03:49
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Vem bryr sig Det är ju uppenbart att du helt saknar kunskap om ämnet. Vilka strategier är de sju vanligaste om man man är inblandad i en skolskjutning och omständigheterna inte är fullt ut kända? Detta vet alla som har någon kunskap rörande området.

Fast nu var det ju ingen skolskjutning. Det var enbart vuxna personer i byggnaden. En arbetsplats. SPI har också kurser. Om det begås en masskjutning där - en skolskjutning? ABF:s tovningskurs? Skolskjutning?

Men jag förstår att du stängde av dina amerikanska bodycams på YouTube och googlade lite för säkerhets skull.

Synd bara att du inte vill dela med dig av din massiva kunskap.

*flyttar upp den högre upp på idiotlistan*
Senast redigerad av tramsebyxan 2025-02-08 kl. 03:51.
Citera
2025-02-08, 03:53
Medlem
Hans påstådda ilska mot soc verkar mest ha tagit sig uttryck mot elever som gick på vuxenutbildning till sköterska. Är det fortfarande så att soc ”saknar” kollegor? Eller är det möjligen så att vården saknar kollegor?
Citera
2025-02-08, 03:57
Avslutad
Jobbar med anpassningar för bl a npf. Kan säga att de krävs flera böckers utredning för att de ska få sjukersättning från FK. Kraven är likadana för dessa stackars individer att fixa samhället s alla utmaningar som för oss utan diagnos.
Citera
2025-02-08, 04:05
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fast nu var det ju ingen skolskjutning. Det var enbart vuxna personer i byggnaden. En arbetsplats. SPI har också kurser. Om det begås en masskjutning där - en skolskjutning? ABF:s tovningskurs? Skolskjutning?

Men jag förstår att du stängde av dina amerikanska bodycams på YouTube och googlade lite för säkerhets skull.

Synd bara att du inte vill dela med dig av din massiva kunskap.

*flyttar upp den högre upp på idiotlistan*

Uppenbarligen förstår du inte att miljön kan liknas vid en skola, tror du skolor bara är riktade till yngre människor? Inte hört talas om skjutningar på universitet etc. Du är ju så okunnig att du inte ens kunde svara på min tidigare uppsättning av frågor?
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2025-02-08 kl. 04:13.
Citera
2025-02-08, 04:06
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jag är lite förvånad över att jag inte bryr mig mer om det här än vad jag gör.

Antingen är det en autist som flippat, eller så har det blivit stort för att göra en politisk poäng av det hela. Varför bryr ni er?

I princip alla stora händelser har en orsak som leder till verkan. Det är orsaken det bör fokuseras på, inte en massa dravel efter. Finner vi orsaken, kan saker förändras.

Jag tror ju egentligen ingenting. En autist kan ha använts för att göra en poäng. Men varför, isåfall? Kan det vara att allt som händer i västvärlden är destruktivt av någon anledning.
Citera
2025-02-08, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fast nu var det ju ingen skolskjutning. Det var enbart vuxna personer i byggnaden. En arbetsplats.
Vad spelar den teknikaliteten för roll i sammanhanget?

Lokalen är en skolbyggnad från 1971. Utformad som skolor brukar, med korridorer och med klassrum fulla av bänkar. I klassrummen och korridorerna rör sig en blandning av människor under utbildning och deras lärare. Varför skulle strategierna (såväl skolans egna som polisens) vara annorlunda beroende på elevernas ålder?

På den tiden Risbergska ännu var gymnasieskola (fram till 2016) fanns det både gymnasieklasser och Komvuxklasser på skolan. Menar du att en skjutning 2016 skulle ha varit en skolskjutning endast där det fanns gymnasieelever medan klassrummen där Komvux råkade befinna sig just då ska hanteras som en annan typ av händelse?

Skolans rektor till lärarna: "Okej hör upp! Ni som har klasser med elever under 18, ni säger till dem att lägga sig och trycka under bänkarna och hålla käften. Ni som har vuxna klasser säger till dem att ställa sig PÅ bänkarna och skrika nöff nöff kom och ta mig. Förstått?"

Polisens insatsledare: "Okej hör upp! I flygel A och B finns gymnasieelever i åldrarna 16-18. Där gäller alla gängse strategier för skolskjutningar, ni vet vilka. MEN! Och det här är viktigt. I flygel C finns lärarrummet samt fyra salar där Komvux och SFI har utbildningar. Det innebär att det i flygel C endast finns personer över 18. Och då är det inte en skolskjutning. Är ni med? Skolskjutning i flyglarna A och B. Men bara där. Så om skytten rör sig till flygel C övergår det automatiskt till 'incident på arbetsplats' och då måste ni byta till annan utrustning och endast gå in via taket medelst isborr. Jag upprepar: Endast via taket. Under 18: dörrar och fönster. Över 18: taket. Allt klart?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in