2025-02-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Hittade inlägg 2591,

"En kompis är lärare på den drabbande skolan.
Hanna Olander är en lärare som har skjutits, oklart om hon lever."

Jag tror mer att han riktade in sig på lärare alternativt annan personal och sedan kom några i vägen. Finns ingen rasism i detta.

Personen i fråga är 44 år gammal och således inte en av de döda som identifierats idag med ålder och kön.

Citat:
Polisen skriver:

Alla omkomna är från Örebro län, sju kvinnor och tre män i följande åldrar:

En kvinna 32 år, kvinna 38 år, kvinna 46 år, kvinna 52 år, kvinna 54 år, kvinna 55 år, kvinna 68 år, man 28 år, man 31 år och en man 48 år.
Citera
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Till viss del, men du glömmer den övriga omgivningen. Skola, vänner och samhälle. Dessa är nog ännu viktigare i sammanhanget. Det verkar ju som att GM förändrades i början av högstadiet.

Puberteten vi förändras radikalt då. Biologiskt och psykiskt. Det är inte svårt att komma till slutsatsen att Rikard inte var matad av kärlek utan med rent hat. Hans projicering manifesterad summan kastastrofal.
Citera
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
SVT nyheterna Aktuellt .. många utländska bakgrund var offer. Syrien, Eritrea, Iran och Somalia..
Kanske ändå visar sig att svenskar var den största nationella gruppen bland offer. Att klumpa ihop människor från ett flertal olika nationer som en grupp vore rent rasistikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Hade inte varit för lat för att läsa tråden hade du vetat att dom anhöriga meddelats för flera timmar sedan.
Varför är ni Gore-mongon så jävla kåta på att få namnen på dom döda?

Ja, varför vill någon veta namnet på nån av de inblandade, tex GM?

För mig är det väl en del av ett allmänintresse, där man gärna vill försöka bilda sig en uppfattning om varför, hur, när, osv.
Citera
2025-02-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasnyttnamn
Varför? Vad är det intressant? Vill du gå lägga en ros elr?

Nej absolut inte, bara hur det hanteras. Vilken präst kommer få ta tag i det?
Vem kommer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojma
DET FINNS SVENSK(A) OFFER OCKSÅ. Lägg ner rasist vinkeln, den stämmer inte.
Majoriteten är utländska. Är du tappad i huvudet? Dom svenskar som var offer kom nog mer i crossfire om något
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Nej, det är vi inte överens om. Förekomsten tror jag är lika fördelad men männen är mer handlingskraftiga, eller känsliga och tunnväggiga, tror jag... Oavsett är ren och skär ondska underskattad som drivkraft till hemska saker!

Ja de är mer ondskefulla och begår mer våld i form av massmord som detta, eller är seriemördare. Det kan nog vara så att en del underskattar ondska och har svårt att acceptera att detta är en mänsklig egenskap i sig. Som är medfödd och finns redan hos barn när det är så illa.

Jag skulle nog kalla känsliga och handlingskraftiga män för goda män faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanktBotvid2311
Ja visst kan det vara så.
Säg att du sökt jobb i 10 år men inte får något, då är ju något uppenbart fel och andra insatser bör göras, tex sjukersättning för att man inte har förmågan att arbeta.

Han verkar ha haft extrem social fobi. I mina öron låter man inte vare sig anställningsbar eller arbetsförmögen under de premisserna.

Sen finns det säkert myndighetspersoner som anser att en person kan arbeta om det tex är så att han kan sitta dygnet runt och spela tv-spel. De fattar inte att det för vissa handlar om en form av flykt och överlevnad, inte lathet eller något annat utan snarare sjukdom.
Citera
2025-02-07, 21:49
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phee
Ev*len*
Niloof*r
C*mill*
H*nn*
S*lim
*=a

Offer hittills?

En B*ss*m och en Els* ska det ha varit också.

*=a
Citera
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGWEI
Personen i fråga är 44 år gammal och således inte en av de döda som identifierats idag med ålder och kön.
Nej men hon kan däremot vara en av de skadade.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Vem ska man annans lägga skulden på?
Om någon mår psykiskt dåligt, så är det staten ansvar att personen får rätt hjälp.

Ta bara tex "Anna" hon brännande ner en hel ICA butik, och verka inte fått något större straff för det heller.
Tro du hon sa att det var hennes fel att detta hända, nej hon skylla allt på vården och att det inte var hon som tände eld utan typ av en kopia av henne.

Om "Anna" får lägga all skuld på vården (staten) varför skulle inte GM kunna lägga det på staten (hans skolgång och hälsa ej mord), vad är skillnaden?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/anna-brande-ned-ica-butik-i-vasteras-jag-borde-ha-tvangsvardats

Lägg skulden på vem du vill men kalla inte socialtjänsten och skolan som är kommunala för staten om du vill att folk ska förstå vad du pratar om.
Citera
2025-02-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Jag har två en svensk och en bosnisk, har bild på båda men lägger inte ut. Någon som har listan pä alla hittills?

Jag har Niloofar, Camilla, Eva-Lena, Salim, Bassam och Rickard. Men har även dykt upp en Rikard som inte riktigt passar in på polisens angivna åldrar ... ser ut som en kille under 30
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in