2025-02-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Precis, skulle han dit och spela gitarr för dem

Med tanke på klimatet som råder i Örebro så skulle det förvåna om dom inte har en metalldetektor i entren...
Citera
2025-02-07, 18:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Det är statens fel att de drog in hans ersättning oavsett motivet.

Nja, man måste ju jobba o fixa för sig?
Helst.
Staten är rätt sjyst här.
Citera
2025-02-07, 18:42
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Två socialarbetare pratas det om! Troligen var de hans primära mål

Fast att något av offren skulle arbeta inom socialtjänsten är väl bara ett rykte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Och poliserna kunde inte skjuta tillbaka? Så att GM 30 minuter senare fortfarande kunde skjuta mot folk enligt vittnen?
Men gud, där satt du spiken på nålen. Hur fan kunde dom inte tänka på att skjuta rätt in i en rökfylld skola som hade folk springandes i korridoren
Citera
Medlem
Citat:
Det är överlappande begrepp...
Ok jag har inte uppfattat det så....Jag har personer med bägge syndromen i bekantskapskretsen..fråga mig inte varför... men dom med Asberger kan jag kommunicera med men dom som är Autistiska kan jag inte det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Vem kände till hans liv i ensamhet? Visste socialen att han inte umgicks med människor?

Tänk om han inte öppnade dörren när dessa ”folk från kommunen” ringde på för att titta till honom? Ska dom då bryta sig in eller liknande?

Jag tror att om någon i grannskapet hade tipsat polisen om honom så hade han kunnat få hjälp av en psykiatrisk avdelning som skulle ha klarlagt hans psykiska tillstånd och kontaktat hemkommunen som i sin tur skulle ha ordnat stödåtgärder för honom.

In a perfect world med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Det är statens fel att de drog in hans ersättning oavsett motivet.

Inte staten. Örebro kommuns socialförvaltning. Arbetsförmedling brukar ha ett finger med i spelet!
Citera
2025-02-07, 18:43
Medlem
Just det
Har det framkommit något om hans väg till skolan?
De har inte uteslutit medhjälpare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
RA var hatisk mot socialtjänsten som dragit in hans bidrag. Han skulle bli vräkt och bli hemlös. Detta triggade honom. Rasistkortet drar bara de som alltid vill smutskasta högersidan.

Varifrån kommer uppgiften om att han skulle bli vräkt och hemlös??

Menar du att föräldrar och övrig släkt inte tänkt hjälpa honom om han stod utan bidrag?

Var har du fått denna info ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Var Tamim Sultani och Rakhmat Akilov också rasister? Då de riktade in sig på att mörda svenskar?
Idiot. Akilov körde på Drottninggatan i full fart med en stor djävla lastbil. Tror du han ägnad sig åt prickskytte på svennar. Har du varit där. Det är fullt med svennar och fullt med svartskallar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Verkar som om gärningmannens föräldrar behöver polis beskydd!

Det får tiden utvisa. De mår nog inte så bra i alla fall. Föräldrarna har totalt misslyckats som att vara föräldrar till Rickard.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Att han valde Risbergska berodde väl på att han gått där och kände till lokalerna.

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att de flesta skolskjutningarna har inträffat på gärningsmännens gamla skola?

Ja, det är en bra poäng! Visst är det så att skolskyttarna skjuter på sina "egna" skolor och inte på någon annan skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in