Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Du är naturligtvis välkommen med källa på att GM faktisk var diagnosticerad med en NPF-diagnos, och/eller (som du hävdar) att han alltså led av en funktionsnedsättning "på medicinsk grund". Kan du det?
Du och andra försöker släta över massmördarens gärning med att klistra diverse diagnoser och sjukdomsbilder på honom.
Det jag hittills sett visar snarare på en kränkt 35-årg man, må vara med sociala svårigheter, som flippar helt när han efter flera år får besked om att bidragen upphör om han även fortsättningsvis nekar till att uppfylla ens de mest grundläggande krav på motprestation, dvs visa att han åtminstone gör ett försök att försörja sig själv.
Du missar hela poängen. Det är ingen som slätar över ngt utan man försöker förstå vad som har hänt. För att kunna förhindra liknande framtida händelser. Du tycker inte att det är viktigt? Vad är ditt förslag till lösning?
Jag vet inget mer exakt om GM diagnoser. Det har nämnts att han gått i en npf skola. Det har beskrivits att han har haft extrem social fobi, dolt huvud och mun med luva och händer. Av bilderna att döma ser han ut att må rätt dåligt trots exotiska semestermiljöer.
Det jag vet med säkerhet är att okunskapen kring det här är väldigt stor i samhället, såväl sett till skola, myndigheter och även allmänheten. Vissa av de här personerna kommer aldrig ut i arbete medans andra är högpresterande. För dem som inte kan arbeta till följd av sin funktionsnedsättning - och ja, de kan samtidigt spela tv-spel - är en aktivitetsersättning eller sjukersättning en mer lämplig ersättningsform.
De här personerna har funktionsnedsättningar som inte syns utan är dolda. Du kräver väl knappast av en rullstolsburen person att denne ska resa sig upp och springa?