2025-02-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ok om den kvinnan är ensam svensk ses hon som collateral och då drar häxjakten igång, vänsterblivna gör en parad mot rasism med både hamas-flaggor och pride-flaggor i, hämnd-dåd kan väntas, å sen är det vårt fel att de hämnas med, om man frågar de vänsterblivna

Fast även om bara 1 eller 2 av offren är svenskar så talar det ju emot teorin om att det är en främlingsfientlig handling. Skolan verkar ju ha varit invandrartät och det var förväntat att de flesta offren skulle vara invandrare. Om det finns svenska offer tyder det mer på att han sprejat på allt i sin väg och inte valt ut att skona svenskar. Dessa svenskar kanske rentav var soctanterna som var de verkliga måltavlorna.
Citera
2025-02-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du är naturligtvis välkommen med källa på att GM faktisk var diagnosticerad med en NPF-diagnos, och/eller (som du hävdar) att han alltså led av en funktionsnedsättning "på medicinsk grund". Kan du det?

Du och andra försöker släta över massmördarens gärning med att klistra diverse diagnoser och sjukdomsbilder på honom.

Det jag hittills sett visar snarare på en kränkt 35-årg man, må vara med sociala svårigheter, som flippar helt när han efter flera år får besked om att bidragen upphör om han även fortsättningsvis nekar till att uppfylla ens de mest grundläggande krav på motprestation, dvs visa att han åtminstone gör ett försök att försörja sig själv.
Nja men hans leverne allt sedan tonåren visar ju att han inte var normal.
Citera
2025-02-07, 15:46
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Helt riktigt, folk med dessa diagnoser har sånt dom inte klarar av enkelt, så som att vara sociala, eller förstå vad som förväntas i en group setting. Men ge honom något som han gillar att faktiskt göra, så gör dom det nästan felfritt.

Jag gissar att om han skulle ha fått ta om sin vapenlicen så skulle han ha klarat provet och
skjutit felfritt. Dvs han skulle ha fått förnyad licens om det var krav på prov vart 10:e år.
Han hade ju inget brottsligt eller andra prickar i protokollet
Citera
2025-02-07, 15:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kan finnas massor av utomstående som träffas av kulor då. Även pistolkulor går lätt igenom innerväggar av gips och kan döda människor i andra delar av lokalerna.

Är det bättre att utomstående slaktas under en timmes tid då? Nej, det där håller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det betydde antagligen jäkligt mycket för honom. Kanske det enda han lyckats med i livet.

Vapnen var nog hans enda vänner i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kan finnas massor av utomstående som träffas av kulor då. Även pistolkulor går lätt igenom innerväggar av gips och kan döda människor i andra delar av lokalerna.

Så då är det bara låta GM fortsätta då?
Citera
Medlem
Citat:
Du är naturligtvis välkommen med källa på att GM faktisk var diagnosticerad med en NPF-diagnos, och/eller (som du hävdar) att han alltså led av en funktionsnedsättning "på medicinsk grund". Kan du det?

Du och andra försöker släta över massmördarens gärning med att klistra diverse diagnoser och sjukdomsbilder på honom.

Det jag hittills sett visar snarare på en kränkt 35-årg man, må vara med sociala svårigheter, som flippar helt när han efter flera år får besked om att bidragen upphör om han även fortsättningsvis nekar till att uppfylla ens de mest grundläggande krav på motprestation, dvs visa att han åtminstone gör ett försök att försörja sig själv.

Du missar hela poängen. Det är ingen som slätar över ngt utan man försöker förstå vad som har hänt. För att kunna förhindra liknande framtida händelser. Du tycker inte att det är viktigt? Vad är ditt förslag till lösning?

Jag vet inget mer exakt om GM diagnoser. Det har nämnts att han gått i en npf skola. Det har beskrivits att han har haft extrem social fobi, dolt huvud och mun med luva och händer. Av bilderna att döma ser han ut att må rätt dåligt trots exotiska semestermiljöer.

Det jag vet med säkerhet är att okunskapen kring det här är väldigt stor i samhället, såväl sett till skola, myndigheter och även allmänheten. Vissa av de här personerna kommer aldrig ut i arbete medans andra är högpresterande. För dem som inte kan arbeta till följd av sin funktionsnedsättning - och ja, de kan samtidigt spela tv-spel - är en aktivitetsersättning eller sjukersättning en mer lämplig ersättningsform.

De här personerna har funktionsnedsättningar som inte syns utan är dolda. Du kräver väl knappast av en rullstolsburen person att denne ska resa sig upp och springa?
Senast redigerad av Mellanting 2025-02-07 kl. 16:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror att GM började hata skolkompisar tidigt och fantiserade om att döda dem. Mot slutet fantiserade han om och planerade en skolskjutning och skaffade ammunition och annat, ungefär när han slutade att umgås med sin familj. Skälet till att han valde ett vuxengymnasium kan ha varit att de andra gymnasierna i Örebro hade låsta dörrar (p.g.a.andra problem).

Allt hat syftar till våld och död och alla som medvetet odlar hat borde enligt lag sorteras bort till koncentrationläger/korrigeringsanstalter.

Det går alldeles utmärkt att hata utan att vilja döda eller bruka våld
Citera
2025-02-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Fast även om bara 1 eller 2 av offren är svenskar så talar det ju emot teorin om att det är en främlingsfientlig handling. Skolan verkar ju ha varit invandrartät och det var förväntat att de flesta offren skulle vara invandrare. Om det finns svenska offer tyder det mer på att han sprejat på allt i sin väg och inte valt ut att skona svenskar. Dessa svenskar kanske rentav var soctanterna som var de verkliga måltavlorna.
2 fel
1, ingen vet hur det gick till när de dog
2, du kan inte applicera logik på vänsterblivenhet
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag gissar att om han skulle ha fått ta om sin vapenlicen så skulle han ha klarat provet och
skjutit felfritt. Dvs han skulle ha fått förnyad licens om det var krav på prov vart 10:e år.
Han hade ju inget brottsligt eller andra prickar i protokollet

Förmodligen ja, jag gissar på att det var där som hans intressen låg, nästan hela hans vakna tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Du söker en medvetenhet i en människas omedvetna handlingar. Om Rickard verkligen hade planerat detta under en lång tid, skulle han ha suttit inne för brott och andra saker långt tidigare. Han uppvisar extrem självkontroll fram till den punkt där hans eget jag börjar upplösas. Våra hjärnor består av ett rationellt och kontrollerat jag, men under detta finns något vi är rädda för och som vi moraliskt försöker trycka undan i vårt samhälle. Rickards förmåga att trycka bort sina egna känslor avvecklades när han kom till den slutgiltiga insikten: Hans jag kommer inte att överleva. Då tog andra krafter i psyket över, och han återgick till det han kunde bäst. Han hade en utbildning. Jägare.

Det fegtade.. varför i helvete då?? Vad vet du om det öht?

Han hade körkort med och hade säkert kunna traggla sig över IG i ett flertal ämnen om bara något motiverat honom.

Istället valde han att slappa, förlita sig på socialbidrag så länge det gick. Vid första krav på motprestation väljer han att mörda 10 samt sig själv.

Tragisk jävla ynkrygg till människa är vad det handlar om.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-02-07 kl. 15:57.
Citera
2025-02-07, 15:49
Medlem
Citat:

https://samnytt.se/ig-ig-ig-har-ar-orebro-skyttens-skolbetyg-fran-asperger-klassen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in