Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Jag har också hört talat om sånt.
Har en vän som gick på A-kassa ett tag, han fick jobb och skulle stämpla den sista månaden och söka 8 jobb (har jag för mig) fast han redan hade ett jobb. Han gjorde inte det och fick en varning eller vad det kallas, indragen a-kassa kanske det var.
Vi får börja fatta att det är en människa som sitter och tar alla beslut, visst det finns lagar och regler men i slutändan sitter det en människa och tar beslut som kan driva en annan människa i graven.
Det finns så många exempel på hur utsatta människor ger upp när de tvingats slåss med iskalla myndighetspersoner. Jag tycker det är dags att vi börjar prata om det.
Någon här skrev om att det verkar konstigt att folk kan känna empati för Rickard och att det beror på att han är svensk. Det är skitsnack, ingen tyckte synd om Breivik fast han är väldigt ”vit”.
Har man en gång fått se en försvarslös människa bli rövknullad av systemet som ska stötta och hjälpa våra utsatta, då blir det lätt så att man ser hela bilden och tänker: aaah, så kan det också gå när ingen bryr sig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Krosamajabanan
Men snälla det är fan helt omöjligt att få nu mer. Hört om alla med utförsäkrade? Träffade en man i min kyrka ganska likt detta fall. Han lider av svår ångest och har autism han är inte korkad men har extremt svårt för det sociala och lider av sin ångest har svårt att gå ut vissa dagar han är helt ensam ingen familj som bryr sig inga vänner.
Han är helt oförmögen att ha ett jobb har gått på soc i hela sitt liv.
I förra väckan fick han fredag eftermiddag ett brev från soc där det stod att han kommer bli anmäld för bidragsfusk och inte kommer få någon ersättning där ifrån mer. Han förstod inte varför. Han kunde inte ringa och fråga då det är stängt på helgerna.
Det visar sig att han fått tre hundra kronor insatt på kontot av någon som ville hjälpa honom med mat. Det skulle han anmält som inkomst vilket han inte visste.
Han blir alltså utslängd på gatan för TREHUNDRA JÄVLA KRIONOR. Vad tror du hände?
Försvarslös? De som mår riktigt riktigt dåligt orkar inte ta sig iväg till nån kyrka eller ringa en bekant.
Än mindre planera ett dåd genom att fixa kläder, vapen, gasta om att ”ni ska ut ur Europa”.
Jag känner ingen empati med Andersson och till skillnad från många andra inte heller med asets familj.
Hans hat mot icke-svennebananer kom nånstans ifrån. I Anton Lundin Petterssons fall kom det från familjen och så är det troligen med den här lilla pissråttan också. Man kan inte skylla på ”internet” helt och hållet. Familjen var de enda han träffade.
Dessutom ett jävla gnäll om autism och npf.
Några av de snällaste människorna hittar vi inom det spektrumet.
Att han var ett as har inget med det att göra.
Har familjen minsta respekt för hans offer så spolar de ner hans aska i toaletten utan begravningsceremoni.