Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanting
Det ska bli väldigt intressant att se hur de har hanterat hans ärende på Socialtjänsten om det här stämmer.
Och gällande TV4 hoppas jag att de anmäls och blir fällda. Sprida den här typen av desinformation innan man vet något är fullständigt vansinne.
Instämmer. I det polariserade samhälle vi befinner oss i sedan åratal tillbaka sprida falsk information som riskerar en påtaglig risk för upplopp och social oro borde vara straffbart för MSM/offentliga institutioner. En annan sak om enskild privatperson "tycker" något. Eftersom TV4s lögner fått enorm spridning inte bara i Sverige utan internationellt kan jag lätt föreställa mig miljonskadestånd för de närmst anhöriga. Hoppas bara att de anlitar rätt advokat.
Man kan ju också hoppas att händelsen leder till utredningar om polisens insatser, socialtjänstens hantering och övriga välfärdssamhällets förfall mot svenskar.
Den officiella bilden på GM förefaller ha varit en person som haft behov av stöd och hjälp mer eller mindre hela livet. Sådant som Sverige hade råd med förr i världen.