2025-02-07, 08:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Några reflektioner.

Personer med autism kommer få klä skott för detta, även om 99,99% inte skulle göra en fluga förnär. Jag tror tom de är mindre våldsbenägna än folk i stort.

Vapenägare som kollektiv riskerar att klämmas åt med restriktioner, förbud. Restriktioner. Där ute fortsätter våldsdåd att ske med insmugglade illegala vapen till 99,99%.

De som tror att man förhindrar sådana här händelser med nya lagar är otroligt naiva. Sen finns det en politisk agenda i det hela. De utnyttjar bara en tragisk händelse som denna för att driva sin agenda. Då spelar det ingen roll att det går en halv miljon vapenägare på en olämplig. Det är ändå den halva miljonen som ska klämmas åt.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Får vi namn på avlidna under dagen så kanske det klarnar mer om hans motiv
Citera
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Frågan är hur många tickande bomber likt Rickard Andersson vi har i landet just nu?

Det var mannen med handen för munnen.
Snart kommer mannen med handen för ögonen.
Sedan kommer mannen med handen för ena örat.

Jo, det är nog dags att skärpa sig
Citera
2025-02-07, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qreftan.0
Absolut, men det gör ju inte en människa till farlig. Denhär mannen måste ha annan psykisk problematik.

Det finns ingen forskning som påvisar att människor med autism är i större risk för att begå våldsbrott än neurotypiska människor.

Källa: https://www.autism.se/om-oss/press/pressmeddelanden/autism-ar-inte-orsak-till-valdsbrott/

Nej därifrån till att mörda är såklart stor skillnad. Med tanke på hans stirriga blick och tomma ansiktsuttryck undrar jag om han kanske hade psykopatiska drag.
Citera
Medlem
Urinterapeuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Eftersom du uppenbarligen inte vet ska du nog så sakteliga börjar dra dig undan och inte sätta foten i käften något mer.

Upplys mig då om vilken färg svenska liksäckar är. De jag har öppnat har alla varit svarta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Exakt 100% av alla som blivit av med försörjningsstöd i hela Sveriges historia har låtit bli att skjuta ihjäl 10 personer. Fram tills Rikard. Det som fick honom att skjuta var alltså inte samhället, utan han själv.
Dock är det underligt att det inte finns uppgifter på honom om kontakter med vården, psykolger el dyl. En kille som enligt uppgift varit "extremt udda" sedan tonåren och sedan i stort sett inte försörjt sig själv, levt isolerat (enligt uppgift inga vänner), uppträtt tillbakadraget i sociala sammanhang o s v. Varför har han inte fångats upp (av samhället) någonstans?
Okej, han kanske inte själv ville - men det hela är ändå underligt. Hur reagerade hans familj, har den bara låtit honom vara i sin bubbla (trots uppgift om att han t ex kring juletid inte mådde "psykiskt bra")?
Citera
2025-02-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Det där är påhittat av dig. Insatsstyrkan letade efter gärningsmannen. Andra poliser, vårdpersonal och brandmän tog hand om de skadade i den "säkra korridoren" som insatsstyrkan hade rensat.
Alla fick vård så fort det gick.

De dog av förblödning för att de hade blivit skjutna med ett höghastighetsvapen, inget annat.

Det är inte påhittat av mig. Det har skrivits flera ggr om i tråden att GM hittades en timme efter skjutning. Enl uppgifter hade pressen gått ut med det igår om jag inte missminner mig. Om det är fel så har jag också fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Inte på jaktlicens. Var du vapnen lagligt införskaffade så var det ej pumphagel.

Ah, kanske bara är för sportskytte? Då är jag med.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Man kan ha med sig 2 hagelbössor i en relativt liten väska där båda är laddade med 7 skott.

Så jävla liten blir inte väskan då det 2011 även var förbud mot infällbar eller teleskopisk kolv. Väskan lär väga minst 10 kg med lite ammo också. Otroligt opraktiskt.
Citera
2025-02-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkhuvud
Men, är det så konstigt egentligen? Om jag var invandrare och en attack riktats mot SFI skulle jag nog också känna mig utpekad. Precis som vi vita svenskar känner oss utpekade efter en attack utförd av en invandrare riktad mot enbart etniskt vita svenskar. Eller?
Var ju förmodligen riktat mot socialtjänsten. Sen låg ju komvux där även svenskar går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Han hade jaktlicens på vapnen. Då är de fysiskt spärrade så att de bara kan ta två skott i magasinet. Är de manipulerade efteråt blir de illegala. Jag personligen skulle aldrig hålla på och klydda med något sådant om jag hade ägt en sådan hagelbössa på jaktlicens.

Ja jag missade den detaljen, tack för svaret!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Exakt 100% av alla som blivit av med försörjningsstöd i hela Sveriges historia har låtit bli att skjuta ihjäl 10 personer. Fram tills Rikard. Det som fick honom att skjuta var alltså inte samhället, utan han själv.

Jaha, så det var han själv som drog in sitt försörjningsstöd.

De kan betala stora summor till kungafamiljen och till as till politiker som med flit gör Sverige sämre hela tiden och för hundratusentals svartskallar som inte ens ska finnas här och för många av dessa svartskallars anhöriga, som får bidrag skickade till Afghanistan, Syrien och Irak, men de kunde inte betala den ynkliga lilla summa i månaden som Rickard behövde för att överleva.

Ditt fega, stövelslickande kräk.
Senast redigerad av Blocktober 2025-02-07 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in