2025-02-07, 03:02
Medlem
Är det inte otroligt att det tog en timme från att snuten kom till gärningsmannen va död. Och då va det inte pga Polisen. Nu är jag inte polis, men visst fan skjuter man åtminstone tillbaka & följer efter gm när han precis skjutit mot dig? Nu stannade det vid 10, men han hade kunnat döda fler & det är inte tack vare polisen.
Citera
2025-02-07, 03:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Klart det inte är okej.
Men det sägs en del i andra riktningen också.

Men jag hör dig, och jag tycker aldrig sådant är okej.

Jag menar inte att va PK utan menar förutfattade meningar av retards som borde hålla käft.

Det finns många jon.

Ja, det är klart att somliga mjölkar det här utav bara helvete för att hämnas någon inbillad jävla oförätt.

Problemet är att nu ser jag många foliehattar ifrån förorten sticka ut sina jävla huvuden därifrån och helt plötsligt vilja prata om sig själv... Och det är inte något jag har sagt här inne som triggar det, utan han ploppar upp för att han har något problem med sin egna jävla hudfärg...

Dom brukar ofta introducera sig med ett "aa men du är nog en rasse...." Okej? var det något mer du har att dela med dig? Inte det.. Nej, gå hem then..
Senast redigerad av vildhane 2025-02-07 kl. 03:11.
Citera
2025-02-07, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drawnnn
Är det inte otroligt att det tog en timme från att snuten kom till gärningsmannen va död. Och då va det inte pga Polisen. Nu är jag inte polis, men visst fan skjuter man åtminstone tillbaka & följer efter gm när han precis skjutit mot dig? Nu stannade det vid 10, men han hade kunnat döda fler & det är inte tack vare polisen.

Vet vi att polisen alls såg gärningsmannen? I klart skottfält, utan rök eller panikslagna människor i vägen?

Jag tycker istället vi bör ge polisen en eloge för dess hanterande av denna svåra situation! De sköt åtminstone inte ihjäl några oskyldiga, vilket är en mycket bra sak.
Citera
2025-02-07, 03:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niiilz
ja precis.

ska bli intressant att få reda på varför dom inte ville berätta nått. inte ens för släkt och vänner,

finns säkert anledningar och paragrafer dom gömmer sig bakom,
men vafan ...man borde ändå kunna meddela närmast anhöriga !

det sjuka är att hon förklarar att hon fortfarande inte vet vart han är. eller om han ens lever.!
så många timmar efteråt. för hon har fortfarande som närmaste inte fått ett enda svar .

Fullständigt Sinnesjukt! Det är ju inte 100 döda vilka sprängts i bitar utan 10 personer och som sagt hennes man död av kroppsskada inte huvvet bortskjutet! Över två dygn i sorg och denna onödiga ovisshet! Vad är det humana i detta!?
Citera
2025-02-07, 03:15
Medlem
Citat:

Vi vet inte hur lång tid det tog innan han dog, det tog en timme innan de visste han var död.

Utifrån beskrivningarna sköt gärningsmannen mot polisen och försvann sedan in i skolan. Någon gång under timmen sköt han sig sedan och han hittades när folk vågade börja undersöka omkring sig.
Citera
2025-02-07, 03:18
Avslutad
Citat:

Nej, det är inte tack vare polisen att dödssiffran stannade vid 10, det är GM själv som valde det, vilket borde betyda att GM hade ett mål med sin skjutning, det fanns vissa förutbestämda offer, sedan åkte nog tyvärr ngr andra med ändå av bara farten.
Citera
2025-02-07, 03:21
Medlem
Niiilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Fullständigt Sinnesjukt! Det är ju inte 100 döda vilka sprängts i bitar utan 10 personer och som sagt hennes man död av kroppsskada inte huvvet bortskjutet! Över två dygn i sorg och denna onödiga ovisshet! Vad är det humana i detta!?

det jag menar är att .
klart närmast sörjande borde få första kontakten av polis. vilket är helt mänskligt. eller?

eller är detta bättre.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/salim-iskef-skulle-gift-sig-i-sommar-dodades-i-skolskjutningen-i-orebro

detta är inte ok tycker jag.
Senast redigerad av Niiilz 2025-02-07 kl. 03:28.
Citera
2025-02-07, 03:23
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwa0Vo/darfor-drojer-identifieringen-av-de-avlidna

Man har tagit in ett team som kör identifiering enligt DVI (Disaster Victim Identification). Någon talesperson sa i en tidigare artikel att det var det absolut värsta de varit med om.

Kanske har GM gått runt och skjutit extraskott på de redan drabbade offren? Eller tänt eld på dem?
Citera
2025-02-07, 03:29
Medlem
Någon som vet vilka vapen hade hade tillgång till?
Citera
2025-02-07, 03:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwa0Vo/darfor-drojer-identifieringen-av-de-avlidna

Man har tagit in ett team som kör identifiering enligt DVI (Disaster Victim Identification). Någon talesperson sa i en tidigare artikel att det var det absolut värsta de varit med om.

Kanske har GM gått runt och skjutit extraskott på de redan drabbade offren? Eller tänt eld på dem?

Han hade tydligen ett jaktgevär med mag och sen två hagelbössor med sig..
Citera
2025-02-07, 03:33
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Han hade tydligen två hagelbössor med sig..
Ja det låter som en hagelbössa i dom klipp från elver på toaletterna. Man hör patronen ramla ut.
Han blandade och gav antar jag.

Kan inte släppa tanken om han haft is i magen och väntat ut Insatsstyrkan och då kanske fått en timme längre spelutrymme.

Som jag bett om tidigare. Polisen behöver ny utrustning. Polisen behöver utbildas bättre.
Jag var emot NATO och är väl det fortfarande men med det samarbete vi har med USA kanske kan utveckla våran Polis med samarbete och utbildning?

Insatsstyrkans motto måste breddas ut inom den ordinär Polis styrkan.
"Posse Ante Factum Audere Cum Convenit" "Att vara beredd innan det händer, och att våga när det väl inträffar"
Man behöver uppgradera utrustningen.
Citera
2025-02-07, 03:34
Medlem
I Paris 2015 frångick man rutinerna för identifiering enligt DVI eftersom folk tjatade om att det skulle gå snabbt. Resultatet blev att kroppar gavs fel identitet. Så vill ni väl inte ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in