2025-02-07, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så länge ett vittne från platsen säger sig veta med som säger det.
Men vad som sägs är en gåta.
Tv4 tjatar tills deras ord dom vill att det ska vara sitter I folks huvuden, då hör man så klart just det.
Det kan va rätt, men troligen inte.
Jag tror mer på det som intervjun med killen som åt lunch sa tidigare i kväll, att en kvinna kom och skrek att alla måste ut.
Flera lär ha skrikigt och några säkert nåt i stil med Alla måste ut. Mer troligt än tv4as. Tror jag.

Fast "vittnet" visste ju ingenting på frågan.
Ingen vet någonting.
Det är dessutom omöjligt att ta reda på såvida inte personen som sa det kan bekräfta det.
Citera
2025-02-07, 01:12
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Ditt Sveavägen-sär. Det är redan mer eller mindre bekräftat att TV4s tolkning av vad som sägs och av vem inte har bäring. Fattar att du nyss klev på ditt kvällspass med du är sen på bollen.

Jag ser bara flashback-amatörer som ifrågasätter TV4:s expertanalys, vilket känns helt irrelevant. Om du ursäktar.
Citera
2025-02-07, 01:13
Medlem
TV4:s grundlösa info sprids vidare av brittisk media.

https://bulletin.nu/tv4-s-pastaende-om-orebromassakern-sprids-av-brittisk-media
Citera
2025-02-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag ser bara flashback-amatörer som ifrågasätter TV4:s expertanalys, vilket känns helt irrelevant. Om du ursäktar.

"Expertanalys"? Ha ha ha ha. Sen när är TV4 experter på någonting? Riktig skitkanal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Det låg en annons ute på ca fyra vakanta tjänster inom försörjningsstöd redan före denna annons. Många socialtjänster har under en längre tid haft svårt att tillsätta tjänster.

Länk till den? för jag hittar ingen. Det ligger däremot 4st tjänster ute för sommarvikarie som är publicerad samma dag, dvs efter dådet, hittar ingenting före.
Citera
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Någon som vet om någon medieexpert har gått ut och kritiserat publiceringen och sagt att det skulle kunna sägas vad som helst (utom det som TV4 hävdar) på filmen? Jag tycker att man missade att påpeka det när Fredrick Malmberg intervjuades av SVT. Någon vettig person inom journalistkåren eller från polisen borde ju ha gått ut och fördömt detta.

riktigt uselt. Pk-kåren vågar inte ifrågasätta det tro mig, då riskerar man att bli canceled.. precis som dom inte kunnat kritisera invandringspolitiken de senaste 25 åren. eller när polisen/media i England inte gick ut med etnicitet på peddoligan och på så sätt riskerade att fler kunde bli drabbade. det är självdestruktiva tider.
Citera
2025-02-07, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Synd att han inte överklagade soc beslutet då kanske detta illdåd aldrig hade ägt rum.

Det hade han knappast förmåga till (var karln ens läs- och skrivkunnig på den nivån?).

Det verkliga felet är givetvis att RA inte fått en god man, som kunnat tillvarata hans intressen. Men kanske hade han ingen formell diagnos?

Tingsrätter försöker därtill gärna få sökande att acceptera någon anhörig som god man, vilket på flera sätt är suboptimalt. Anhöriga har ingen utbildning till sådant, och är inte nödvändigtvis bättre än huvudmannen på att sätta samman inlagor, och vet sällan mycket eller alls något om vilka vägar som finns tillgängliga i en given situation.

I RA:s fall skulle en god man givetvis ha arbetat för att skaffa honom en sjukpension. Men detta är en process som måste gå genom papperskvarnarna många vändor! I mitt eget fall tycks den nu äntligen ha nått framgång, helt genom min gode mans otröttliga arbete, vilket tagit tio år!
Citera
2025-02-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niiilz
Då blir det bara spekulationer igen.

Att man söker personal på tillsvidare basis kan också vara timanställda över sommaren. Vet inte hur exakt man jobbar på det företaget i Örebro. men jag hade inte lagt så mycket vikt i att man söker folk vilket som...

Det jag menar är att man vill gärna vara ute i god tid. man vill lägga ut annonser och fiska upp de bästa kandidater man kan få. Det sker nästan hela tiden.

Ett exempel va min syster som låg i Örebros pool redan samtidigt som hon pluggade. redan där hade hon svarat och fått kontakt med arbetsgivare i kommunen.

Jag tror man kan släppa hela den grejen om att dom redan visste pga annonser som låg ute...det låter som en Hollywood film

Om du inte ens vet att tillsvidare betyder fast anställning så tror jag det är ganska poänglöst att diskutera någonting med dig överhuvudtaget faktiskt!
Citera
2025-02-07, 01:19
Medlem
Niiilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
"Expertanalys"? Ha ha ha ha. Sen när är TV4 experter på någonting? Riktig skitkanal.

Uaräkta?

sen när blev
'vi har källkritiskt kollat oss själva, för vi har tagit kontakt med två ljud experter (anställda av oss själva)' ...inte varit totalt jävigt?
Citera
2025-02-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganushpapa
Du har rätt till din åsikt, håller dessvärre inte med. Sveriges största massmord hände i Tisdags, och det kunde ha slutat helt annorlunda, om man hade agerat som en tjänsteman bör göra, man skickar dels inte aspiranter som är de första på plats för att man ska få ”testa på att jobba i fält”

Det är väl klart att man inte ”skickar aspiranter” utan aspiranterna sitter ju i bilarna med sina instruktörer redan, de råkade befinna sig nära skolan och var därav bland de första patrullerna på plats. Skulle de ha kört tillbaka aspiranterna till stationen innan menar du? Man kan ju annars se dem som ett extra tillskott om än kanske inte just i denna situation, de är ju i praktiken färdigutbildade och bär också vapen.
Citera
2025-02-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så länge ett vittne från platsen säger sig veta med som säger det.
Men vad som sägs är en gåta.
Tv4 tjatar tills deras ord dom vill att det ska vara sitter I folks huvuden, då hör man så klart just det.
Det kan va rätt, men troligen inte.
Jag tror mer på det som intervjun med killen som åt lunch sa tidigare i kväll, att en kvinna kom och skrek att alla måste ut.
Flera lär ha skrikigt och några säkert nåt i stil med Alla måste ut. Mer troligt än tv4as. Tror jag.
Skotten lät rätt nära skriket. Men det lät som allihopa, inte Europa. Rösten lät dock aggressiv men det kan bero på adrenalin om det är en person som är van vid att kunna ryta i från tårna. Det konstiga är om GM med selektiv mutism plötsligt har en tokdjup röst och gormar politiska åsikter till människor han skjuter för om de ska ut från Europa så är det lite paradoxalt att uttrycka sig så mot människor man istället mördar. Det logiska vore att han skrek att de ska dö isåfall. Fight and flight. Det är möjligt att en som känner sig trängd också kan ha skrikit aggressivt att de ska ut allihopa. Eller något liknande ungefär spring ut allihopa.
Citera
2025-02-07, 01:21
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Sen på bollen och sär var ingen överdrift.

TV4s tolkning är redan slaktad. De kommer mest troligt bli fällda för deras inslag. Men kör på du enligt (s)cript.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in