2025-01-04, 11:59
Medlem
EnflygandeKos avatar
Är mellan 35-40 år man 182 cm cirka 68 kg. Mkt underhudsfett och allmänt skinny. Har gymmat till och från . Nytt år nya möjligheter så ska köra igång igen . Kommer köra styrketräning yoga och magmuskel program. Har hyfsat lätt för att bygga muskler så förhoppningvis snabba resultat.

Skulle säga att jag kanske kan ta runt 60 kg ben press (stående ). Möjligtvis 40-50 kg bänkpress.

Kommer använda appar för träningsscheman.

Så kom precis hem från gymmet.

uppvärmning cykling 9 min 2 km

back squat

10 x20kg 1

5x50 kg 4

barbell benchpress

10x20kg 1
8x30kg 5

superman dumbell

19x1kg 3

barbell curls

12x12.5kg 4

leg raise

5 ,5

Vill inte gå allt för hårt i början heller så körde vissa lättare vikter . Förhoppningvis blir det gym imorgon också.

Sen ikväll blir det yoga pass + magprogram.
Citera
2025-01-04, 16:16
Medlem
EnflygandeKos avatar
Då var även magmuskel programmet klart för idag samt ett yoga pass. Blir nog till gymmet i morgon också .
Citera
2025-01-04, 21:28
Medlem
Du skriver både att du är skinny och att du har mycket underhudsfett hur går detta ihop, beskriver du dig själv som smalfet vilket jag i så fall förstår eller är du enbart smal med lite fett?

Du borde vara enbart smal med tanke på vikten och längden.
Citera
2025-01-04, 22:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Då var även magmuskel programmet klart för idag samt ett yoga pass. Blir nog till gymmet i morgon också .
Körde yoga regelbundet en period och tycker att det gav väldigt bra resultat för mage och rygg. Tyvärr tröttnade jag. Hoppas att du orkar köra länge och regelbundet. 💪
Citera
2025-01-05, 07:15
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modernsamurai
Du skriver både att du är skinny och att du har mycket underhudsfett hur går detta ihop, beskriver du dig själv som smalfet vilket jag i så fall förstår eller är du enbart smal med lite fett?

Du borde vara enbart smal med tanke på vikten och längden.

skinnyfat är jag , har som sagt en del underhudsfett som gärna kan få försvinna.
Citera
2025-01-05, 07:17
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Körde yoga regelbundet en period och tycker att det gav väldigt bra resultat för mage och rygg. Tyvärr tröttnade jag. Hoppas att du orkar köra länge och regelbundet. 💪

Yoga är riktigt skönt och avslappnade för kroppen. Finns massor av bra appar eller klipp på youtube . Också bra för om man är stel . Tycker det även hjälper mot stress. Så hoppas du testar igen.

Ja har samma problem. Kan komma igång och vara motiverad en period. Sen så för motivationen helt. Så hoppas det håller i sig en period nu.
Citera
2025-01-05, 20:10
Medlem
EnflygandeKos avatar
Var till gymet idag. kände inte riktigt av energin så gick halvdant. Kortade ner några övningar . Har lite extra vitaminer hemma som förhoppningvis kan boosta energin. Även kört 2 yoga pass + plankan 1 minut. I morgon blir det vila från gymmet men säkert yoga och magmuskelprogram.
Citera
2025-01-07, 12:59
Medlem
EnflygandeKos avatar
Gympass idag igen, 70 min totalt . Känns att man verkligen tappat muskelmassa sen tidigare.

Lite uppvärmning

sen cykling 20 min cirka 4.5 km

front squads

8x18kg
12x30x3

barbell hipthrust

10x25x3

Barbell incline benchpress

8x30x3

dumbbell lunge 7x10x4

back exstension

8x5x5

planka

30 sek x2

lite nedvarvning

blir lite yoga pass på kanske 15-20 min senare idag
Citera
2025-01-10, 20:12
Medlem
EnflygandeKos avatar
Glömde skriva körde gym + magmuskel program igår. Ska köra ett yoga program när jag kommit hem från jobbet . Blir nog ett hemmagym pass på söndag då jag ej hinner gå till gymmet pga jobbet .
Citera
2025-01-28, 11:23
Medlem
EnflygandeKos avatar
Inte uppdaterat men hållit igång. Kört 3 gånger i veckan + magmuskel träning. Gått upp cirka 1 kg också . Äter nyttigt och försöker äta regelbundet . So far so good.
Nuvarande vikt 68.5 , målvikt 75kg muskler.
Senast redigerad av EnflygandeKo 2025-01-28 kl. 11:26.
Citera
2025-02-06, 22:48
Medlem
EnflygandeKos avatar
Efter cirka 5 veckors träning och äta rätt har jag nått första målvikten på 70kg.Start vikten var runt 67 kanske ( väldigt dåliga kostvanor ) Mitt slutmål är att komma upp till 75-80 i muskler /nyttigt.

Försöker äta en bra frukost , bra och hälsosam lunch samt middag. Sen protein dricka ( som man köper i livsmedelsaffärer ) frukt nötter eventuellt macka som mellanmål också.

Funderar på att testa kreatin också. Inte tagit det på typ 15 år. Känner att ett " stort" problem , är att jag blir trött efter träningen och jag har inte mycket energi övers till övriga dagen.

Så kreatin för snabbare återhämtning främst. Tar även zink vitamin och fisk olja tablett som komplement .

Har definitivt byggt muskler och bränt underhudsfett. 6 packet börjar återvända. Så nöjd över framstegen på 5 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in