Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-06, 22:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Zelenskyj verkar väldigt gärna vilja ha fredssamtal omgående. Fredsplan presenteras nästa vecka på säkerhetskonferensen i Munchen. Zelenskyj vill ha NATO eller kärnvapen i Ukraina som säkerhetsgarantier. Kommer han få det ? Putin vill ha landområden. Det kan han glömma egentligen. Men för att få stopp på kriget tillfälligt kanske det blir en uppgörelse. Ukraina kanske kan få tillbaks sina landområden om 20 år när Ryssland är en demokrati och blivit medlem i EU ?

Kelloggs har sagt blankt nej till att ge Ukraina kärnvapen.

Just nu tror jag faktiskt Ukraina och Europa tjänar på att kriget fortsätter för Rysslands ekonomi och militär är kraftigt pressat medans Ukraina gör bättre och bättre drönare som förstör oljeanläggningar. Ukraina bygger också upp sitt flygvapen.
Citera
2025-02-06, 22:22
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Zelenskyj verkar väldigt gärna vilja ha fredssamtal omgående. Fredsplan presenteras nästa vecka på säkerhetskonferensen i Munchen. Zelenskyj vill ha NATO eller kärnvapen i Ukraina som säkerhetsgarantier. Kommer han få det ? Putin vill ha landområden. Det kan han glömma egentligen. Men för att få stopp på kriget tillfälligt kanske det blir en uppgörelse. Ukraina kanske kan få tillbaks sina landområden om 20 år när Ryssland är en demokrati och blivit medlem i EU ?

Vad i helvete får dig att tro att Ryssland av egen fri vilja skulle bli en demokrati? Och vem fan vill ha dem i EU?

Har det inte gått upp för dig vilken korrupt, fascistisk och våldsbejakande diktatur Ryssland är?
Citera
2025-02-06, 22:24
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Vad svamlar du om? är du dum på riktigt eller ryzz?

Zelensky har alltid velat ha fredssamtal,
fram till för ett par dagar sen har putler vägrat, han sa till och med att det inte skulle bli förhandling så länge Zelensky satt kvar
Den lilla reserv-tsaren har ändrat åsikt.
Citera
2025-02-06, 22:28
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men Trump kommer ju diskutera med övriga länder, han har ju en speciellt utsedd person, Kelloggs, som bara jobbar med detta. Annars kan det ju bli en stor flopp om Ukraina inte går med på det Trump bestämt.

Exakt därav jag reagerade på detta utspel i media.
Citera
2025-02-06, 22:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Exakt därav jag reagerade på detta utspel i media.

De menar nog bara att inga andra är med på mötet, men nog rätt normalt att de kan ha ett separat möte utan att alla skall vara med.
Citera
2025-02-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kelloggs har sagt blankt nej till att ge Ukraina kärnvapen.

Just nu tror jag faktiskt Ukraina och Europa tjänar på att kriget fortsätter för Rysslands ekonomi och militär är kraftigt pressat medans Ukraina gör bättre och bättre drönare som förstör oljeanläggningar. Ukraina bygger också upp sitt flygvapen.

Okej han har sagt det Kellog. Då återstår bara NATO. Jo Rysslands ekonomi känns ansträngd. Men de kommer fortsätta med den ryska krigsmaskinen i Ukraina.
Citera
2025-02-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad i helvete får dig att tro att Ryssland av egen fri vilja skulle bli en demokrati? Och vem fan vill ha dem i EU?

Har det inte gått upp för dig vilken korrupt, fascistisk och våldsbejakande diktatur Ryssland är?

Det beror på vilka som tar över efter Putin. Vi kanske kan enas i Europa tillsammans med Ryssland.
Citera
2025-02-06, 22:35
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Vart är källan till det ryktet? Själv läste jag på SVT.

Jag har för mig att jag såg det på DW.

Men så länge ingen part säger det öppet själva, så är allt rykten.
Citera
2025-02-06, 22:37
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Vart är källan till det ryktet? Själv läste jag på SVT.

Såg detta nu.

Citat:
På onsdagen öppnade även Putin via Kremls talesperson Dmitrij Peskov för samtal med Zelenskyj. Tidigare har Putin vägrat att förhandla direkt med Zelenskyj med det återkommande ryska påståendet att han är en ”illegitim president”, då hans mandat löpt ut och inget nytt val har hållits på grund av kriget.

Funderar kring ett av dina tidigare inlägg
Citera
2025-02-06, 22:42
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Härligt med sådan öppenhet i ett land!

20 år eller en flygtur? Vad väljer du?
Tror inte att man får valet i slutändan…

Citat:
A well-known St. Petersburg musician fell to his death from the window of his 10th-floor apartment during police searches over his alleged donations to the Ukrainian military, media reported Thursday.

Vadim Stroykin faced up to 20 years in prison if charged and convicted of participating in a terrorist organization for his alleged support of the Ukrainian army, according to the Mash Telegram channel, which is believed to have links to Russia's security services.

https://www.themoscowtimes.com/2025/02/06/russian-musician-dies-after-fall-from-window-during-police-search-reports-a87886
Citera
2025-02-06, 22:47
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Såg detta nu.

Funderar kring ett av dina tidigare inlägg

Vad är funderingarna?
Citera
2025-02-06, 22:50
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det beror på vilka som tar över efter Putin. Vi kanske kan enas i Europa tillsammans med Ryssland.

Om de som nu ligger närmast till hands att ta över efter Putin faktiskt gör det, så är det inga fredsduvor direkt.
De tävlar ju mer eller mindre i vem som vill slakta mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in