Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpgskvallertant
Raskonflikter har ju skett i landet sedan 1600-talet med samerna, vårat ur folk.
Sen hur du resonerar är lite skrämmande? Vare sig man är svensk eller utländsk ska man inte ge sig på oskyldiga människor? Absolut att de händer men du kan inte säga ” bara för att dom gör de så får vi göra det ” det är liksom inte ett sunt argument?
Man kan skylla på mer saker än invandring, betyder inte att man ska missunna någon sin rösträtt
Trodde faktiskt inte att någon skulle vara korkad nog att svara "men samerna då", men se vad man kan underskatta vänstermupparna.
Det faktum att vi haft konflikter med samerna innan massinvandringen började (detsamma kan för övrigt sägas om judar och zigenare) är naturligtvis inget argument för att massinvandringen var en bra idé, tvärtom.
Dessa konflikter var små därför att samerna (och judarna och zigenarna) var få till antalet. Samerna är dessutom mer lika oss om man jämför med negrer och araber. Antalet mord, våldtäkter, förnedringsrån och så vidare som dessa raskonflikter ledde till var därför väldigt litet. Likväl var det faktum att det fanns olösta raskonflikter mellan svenskar och samer trots att vi levt sida vid sida i tusentals år naturligtvis ett argument
mot massinvandring av ännu mer främmande folkslag och i långt större antal.
För övrigt är samerna på sin höjd urfolk i en begränsad del av Norrland. Det verkliga urfolket i Sverige är svenskarna.
Jag skrev inte att "vi får göra det", som i att vi svenskar får begå massakrer på invandrare därför att invandrare begår illdåd mot oss. Jag skrev att vissa psykiskt labila svenskar
kommer att göra det därför att det är så raskonflikter fungerar, och att det är invandringens fel att dessa raskonflikter existerar i vårt land.
Tror du att Rickard Andersson hade begått en massaker på samer ifall vi inte haft massinvandring? För min del ser jag det som troligast att han inte hade begått någon massaker alls. Massinvandringen har gjort vårt samhälle hårdare, kallare och mindre empatiskt, därför att det är vad massinvandring gör med ett land, alltid och utan undantag.